کد خبر 1579109
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
آبی‌پوشان سابق، اسلحه مورایس در ورزشگاه آزادی

تیم فوتبال سپاهان اصفهان در حساس‌ترین دیدار هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه آزادی میهمان استقلال تهران است.

به گزارش مشرق، دیدار تیم‌های استقلال تهران و سپاهان اصفهان از هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور (جام خلیج فارس) امروز (سه‌شنبه) از ۱۷:۱۵ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

سپاهان تا قبل از این دیدار با ۲ بازی کمتر نسبت به سایر رقبا با ۳۱ امتیاز بعد از استقلال و پرسپولیس در رتبه سوم قرار دارد و با برتری در دیدار فردا می‌تواند اختلاف خود را استقلال صدرنشین را به یک امتیاز کاهش دهد. دیدار رفت دو تیم در اصفهان با تک گل رضا اسدی به سود طلایی‌پوشان به پایان رسید و تنها باخت استقلال در نیم فصل در همان دیدار رقم خورد.

وضعیت بهتر استقلال

هر دوتیم پیش از این دیدار در ۵ مسابقه اخیر خود نتایج‌های متفاوتی کسب کردند و کاملا وضعیت متفاوتی دارند. استقلال در ۵ دیدار گذشته ۳ پیروزی و ۲ تساوی بدست آورده اما سپاهان هر ۵ مسابقه قبلی خود را با شکست به پایان رسانده است.

تقابل بهترین خط حمله و دفاع لیگ

سپاهان با ۳۳ گل زده با اختلاف بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد و در مقابل استقلال با ۱۰ گل خورده بهترین خط دفاعی را تا به اینجا فصل در اختیار دارد. سپاهان در حالی این آمار را در خط حمله دارد که ۲ بازی کمتر از سایر تیم‌ها انجام داده است. نزدیک‌ترین رقیب آن‌ها در خط حمله، استقلال با ۲۵ گل زده است. این آمار قطعا به حساسیت و جذابیت دو تیم خواهد افزود.

رکورد جالب مورایس مقابل استقلال

ژوزه مورایس سرمربی پرتغالی تیم فوتبال سپاهان یک رکورد جالب در مقابل استقلال دارد و آن هم صد درصد پیروزی مقابل آبی‌پوشان پایتخت است. مورایس فصل گذشته رفت‌وبرگشت موفق شد استقلال تحت هدایت هموطن خود یعنی ریکاردو ساپینتو را مغلوب کند و بازی رفت این فصل نیز توانست شاگردان جواد نکونام را از پیش رو بردارد و هر ۳ نبرد سپاهان تحت هدایت مورایس مقابل استقلال با برتری به پایان رسانده است.

البته او به همراه سرپرست و دو مربی دیگر سپاهان نمی‌تواند این تیم را در مقابل استقلال همراهی کند. ژوزه مورایس، رضا فتاحی، ژوائو کنیا و پائولو سانتوس به دلیل اخراج در بازی قبل مقابل شمس آذر در این دیدار محروم هستند.

دست بالای سپاهان در تقابل‌های دو تیم

این دو تیم تاکنون ۸۳ بار برابر یکدیگر قرار گرفتند که سهم سپاهان ۳۲ پیروزی و استقلال ۳۰ پیروزی بوده و ۲۱ دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است. اما استقلال و سپاهان در ۴۵ تقابل‌ لیگ برتری به یک اندازه به برتری رسیده‌اند. هر دو تیم ۱۶ پیروزی بدست آوردند و ۱۳ تقابل نیز با تساوی به پایان رسیده است. در تاریخ رقابت‌های باشگاهی ایران، هیچ تیمی بیشتر از سپاهان نتوانسته است استقلال را شکست دهد.

سپاهان در سه رویارویی اخیر با استقلال پیروز بوده و به نوعی به چهارمین برد متوالی برابر رقیب آبی پوش تهرانی چشم دوخته است

پنج استقلالی علیه نکونام در آزادی

در ترکیب تیم فوتبال سپاهان ۵ بازیکن حضور دارند که سابقه پوشیدن لباس استقلال را در کارنامه خود دارند و انگیزه‌ بالایی برای تقابل با شاگردان جواد نکونام دارند. محمد دانشگر که سابقه ۴ فصل حضور در استقلال را در کارنامه خود دارد و توانسته یک عنوان قهرمانی نیز با آبی‌پوشان کسب کند باید در لباس سپاهان در ورزشگاه آزادی مقابل این تیم قرار بگیرد.

سیاوش یزدانی دیگر دفاع وسط تیم فوتبال سپاهان نیز سابقه ۶۷ بار پوشیدن لباس استقلال را در کارنامه خود دارد و تقابل او با تیم سابق خود می‌تواند جالب باشد. میلاد زکی‌پور و امید نورافکن بازیکنان چپ‌پای سپاهان نیز طی چهار فصل با لباس استقلال به میدان رفتند و سابقه قهرمانی در جام حذفی را نیز با این تیم در کارنامه خود دارند.

آخرین بازیکنی که در لیست سپاهان سابقه حضور در استقلال را دارد کاوه رضایی است. رضایی تنها در یک فصل برای استقلال به میدان رفت و در مجموع موفق شد در ۴۰ بازی ۱۳ گل و ۱۳ پاس گل را در کارنامه خود ثبت کند.

مورایس برای این دیدار تنها محمد کریمی را در اختیار ندارد و می‌تواند از سایر بازیکنانش استفاده کند و به نظر می‌رسد سرمربی پرتغالی قصد دارد این دیدار را با ترکیب ۱-۳-۲-۴ آغاز کند.

پیام نیازمند در چارچوب دروازه سپاهان مسئولیت حفاظت از دروازه این تیم را بر عهده دارد. محمد دانشگر در کنار سیاوش یزدانی زوج خط دفاعی طلایی پوشان را تشکیل می‌دهند. میلاد زکی‌پور از جناح چپ و رامین رضائیان از جناح راست خط دفاعی این تیم را تکمیل می‌کنند.

محمدجواد حسین‌نژاد در غیاب محمد کریمی در کنار برایان دابو زوج خط میانی طلایی‌پوشان در این دیدار خواهند بود و جلوتر از آن‌ها فرشاد احمدزاده، علی‌اصغر اعرابی و رضا اسدی پشت سر شهریار مغانلو، ۱۱ بازیکن منتخب سپاهان را تکمیل می‌کنند.

ترکیب احتمالی سپاهان:

پیام نیازمند، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، رامین رضائیان، میلاد زکی‌پور، محمدجواد حسین‌نژاد، برایان دابو، فرشاد احمدزاده، رضا اسدی، علی‌اصغر اعرابی و شهریار مغانلو.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    2 0
    واقعا همچین لیگ جذابی هم نداریم ک همچین تیتری میزنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس