کد خبر 1578575
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴

به گزارش مشرق،کانال تلگرامی موسسه مطالعات ایران و اوراسیا در مطلبی به معرفی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری روسیه در سال ۲۰۲۴ پرداخت :

از زمان پذیرش قانون اساسی ۱۹۹۳، رئیس جمهور روسیه به تنهایی بیشتر اعضای دولت را منصوب و از سال ۲۰۰۵ وی استانداران مناطق روسیه را نیز منصوب‌ می‌کند. قانون اساسی ۱۹۹۳ یک قوه مجریه بسیار قوی در روسیه ایجاد کرد؛ ضمن اینکه از همان نخستین انتخابات ریاست جمهوری، رئیس جمهور سعی‌ می‌کرد جایگاهی فراتر از احزاب داشته باشد و از آنها اجتناب کند.

در فدراسیون روسیه برای اینکه فردی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود، باید شهروند روسیه و حداقل ۳۵ سال سن داشته باشد. وی همچنین باید حداقل ۲۵ سال در این کشور اقامت داشته و تابعیت خارجی یا مدرک دیگری که حق اقامت دائم در کشور دیگری را تایید می‌کند نداشته باشد. وی نباید توسط دادگاه بی صلاحیت اعلام شود یا حکم دادگاه او را در زندان نگه دارد.

همچنین برخی ممنوعیت‌های دیگر برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد. از جمله کسانی که توسط دادگاه از حق تصدی مناصب دولتی محروم شده‌ان یا. کاندیداهایی که سخنرانی‌ها یا تبلیغاتشان در شش سال گذشته به عنوان افراط گرا شناخته شده است. همچنین برای شرکت در انتخابات، نامزد ریاست جمهوری روسیه نباید حساب و سپرده در بانک‌های خارجی خارج از کشور داشته باشد یا باید آنها را به بانک‌های روسیه منتقل کند.

برای نامزدهای معرفی شده مستقل، جمع آوری ۳۰۰ هزار امضا در حمایت از آنها ضروری است، در حالی که تعداد امضاها در هر منطقه نباید بیش از ۷۵۰۰ امضا باشد. نامزدهای احزاب سیاسی که عضو دومای دولتی نیستند به ۱۰۰ هزار امضا نیاز دارند که بیش از ۲۵۰۰ امضا برای هر منطقه نیاز است. حزب کمونیست فدراسیون روسیه، حزب لیبرال دموکرات و مردم جدید قبلاً در دومای ایالتی نمایندگی دارند، بنابراین نامزدهای آنها نیازی به جمع آوری امضا ندارند.

تعداد نامزدهای ریاست جمهوری روسیه در روزهای اخیر به طور کامل مشخص شده است. طبق اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات، ۳۳ درخواست برای ثبت نام در انتخابات وجود داشته است که تنها ۱۱مورد تأیید و ثبت نام شده است. چهار نامزد به طور کامل از ثبت نام خودداری کردند. کاندیداهای باقی مانده نتوانستند مدارک لازم را ارائه دهند و برخی هم مدارک را خیلی دیر ارسال کردند.

در مجموع، در ۸ فوریه، کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه فهرست نهایی نامزدهای ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ را تأیید کرد:

  1. ولادیسلاو آندریویچ داوانکوف نماینده حزب مردم جدید؛
  2. ولادیمیر ولادیمیرویچ پوتین، نامزد مستقل؛
  3. لئونید ادواردوویچ اسلوتسکی نماینده حزب لیبرال دموکرات روسیه؛
  4. نیکولای میخایلوویچ خاریتونوف نماینده حزب کمونیست فدراسیون روسیه

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    2 4
    انتصابات
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      1 0
      گفت روسیه نه امریکا و اروپا !!
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    0 0
    آنقدر لیچ و ویچ و میچ و پیچ کردی که نفهمیدیم کی به کیه؟!!!!!!
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    1 0
    به امید پیروزی جناب آقای پرزیدنت ولادیمیر پوتین و سوزش هرچه بیشتر یانکی های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش و نوکرهای داخلیشون !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس