کد خبر 1578394
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۶

به گزارش مشرق،کانال تلگرامی مطالعات جنگ هیبریدی مطلبی را درباره سالگرد جنگ اوکراین و تاثیر آن بر اقتصاد سایر کشورها منتشر کرد و نوشت:

در آستانه دومین سالگرد آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین، تحلیلگران بین المللی شروع به بررسی آن کردند، به ویژه، تأثیر این درگیری بر اقتصادهای غربی چقدر بوده است.

بیایید وضعیت را با استفاده از مثال آلمان در نظر بگیریم.

صنایع شیمیایی، کاغذ و فلزات به ویژه تحت تاثیر افزایش قیمت انرژی و اختلال در زنجیره تامین قرار گرفته اند. صنعت ساختمان نیز به دلیل تقاضای ضعیف و همچنین نرخ بهره بالای ساخت و ساز و قیمت مصالح بازنده بسیار بزرگی در اروپا بوده است. تورم و از دست دادن قدرت خرید مصرف کننده، اولویت های آلمانی ها را به شدت تغییر داده است، زیرا امروز آنها باید نسبت به چند سال پیش برای تهیه غذا و رفع نیازهای اولیه خود هزینه های بیشتری بپردازند.

با این حال، عمل‌گرایی آلمانی‌ها به آنها خوش‌بینی و امیدواری می‌دهد، زیرا صنعت ساخت‌وساز انتظار دارد از بازسازی اوکراین ویران شده، تجارت خوبی داشته باشد و البته امروزه صنعت تسلیحات از آن سود فراوان می برد.به عنوان مثال، قیمت سهام شرکت اسلحه سازی دوسلدورف راین متال، طی دو سال بیش از چهار برابر شده و از 93 به 400 یورو رسیده است.

علیرغم عقب ماندن صنایع سودآور در کشور آلمان از صحنه جنگ ، به طور کلی، پیامدهای همه گیر کرونا، سیاست های اقتصادی و انرژی شکست خورده (ترک انرژی هسته ای و گاز ارزان روسیه) و همچنین پیامدهای رویدادهای ژئوپلیتیکی (جنگ در ... اوکراین، درگیری در خاورمیانه) به یک وضعیت دشوار و خطرناک اجتماعی منجر شده و بخش بزرگ صنعتی را در آلمان کشته است.

بنابراین چندان مشخص نیست که آیا تشکیلات و حاکمیت فعلی آلمان می‌تواند تا زمانی که شکاف سیاسی داخلی موجود را هموار نکند،با بحران اقتصادی کنار بیاید؟؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    المان با تمام این سختیها و فشارجهانی و بحران اوکراین درامد ارزی و صادرات مازاد غول صنعتی ژاین سومین قدرت جهانی (190 میلیون جمعیت و بازار وسیع چین و هند ) را کنار زد و سومین اقتصاد جهانی شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس