به گزارش مشرق،کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین در مطلبی به این پرسش پاسخ داده است که، چرا غزه، اروپا را مجبور به اقدام علیه اسرائیل خواهد کرد؟

«اندیشکده کارنگی» طی یادداشتی به اتحادیه اروپا درباره پیامدهای حمایت از اسرائیل، هشدار داده است. طبق این گزارش، اتحادیه اروپا نباید گمان کند که جنگ غزه، امنیت این قاره را تهدید نمی‌کند. چرا که از منظر امنیت سخت اگر تنش به پرتاب موشک و بمباران کشتی‌ها و نفتکش‌ها در دریای سرخ بینجامد، مستقیماً امنیت مرزهای اروپا را تهدید می‌کند و ممکن است به طور غیرمستقیم نیز احتمال منازعه فرقه‌ای علیه مسیحیان و یهودیان در کشورهای هم‌مرز اروپا را افزایش بدهد.

در این یادداشت ذکر شده که اتحادیه اروپا طبق ماده ۳ معاهده لیسبون موظف به حمایت از حقوق بشر و حاکمیت قانون نه تنها در داخل قاره بلکه در سراسر جهان است. بنابراین اتحادیه اروپا گرچه مانند آمریکا اهرم فشاری بر اسرائیل ندارد ولی باید تلاش های بیشتری در جهت آتش‌بس دائمی در غزه و در عین حال پیگیری جدی راه‌حل سیاسی جامع برای اشغال اسرائیل را در دستور کار قرار دهد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    برسمیت نشناختن حق تشکیل کشور فلسطین براساس رفراندوم میلیون هافلسطینی در بند و آواره و نقض صددر صدی حقوق بشردر غزه این هزینه ها رو داره. این فقط نوک کوه یخیه!
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    ❗اتحادیه اروپا طبق ماده ۳ معاهده لیسبون موظف به حمایت از حقوق بشر و حاکمیت قانون نه تنها در داخل قاره بلکه در سراسر جهان است❗ جوک نگوید که سازمان ملل جنایتکار ها و حقوق بشر و دموگراسی و آزادی و.... در غرب وحشی جوکی جلف و سخیف بیش نیست برای تحمیق فوق عمیق احمقهای جهانی که به آنها غربگدای نادان گفته میشود🤣🤣👎😭😭

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس