کد خبر 1578186
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
وضعیت کودکان انگلیسی در مرحله فاجعه؛ کشف جسد سه کودک در یک خانه

پلیس انگلیس می‌گوید جسد سه خردسال هفت ساله، سه ساله و نه ماهه را در خانه‌ای در شهر بریستول کشف کرد.

به گزارش مشرق، پلیس انگلیس اعلام کرد جسد سه کودک که بر اثر جراحات ناشی از چاقو جان خود را از دست داده‌اند، کشف کرده است.

براساس اعلام پلیس انگلیس، نتیجه بررسی‌ها و معاینات پزشکی قانونی کودکان مقتول نشان می‌دهد که علت مرگ هر سه کودک، جراحات ناشی از چاقو بوده است.

قربانیان ۷ ساله، سه ساله و نه ماهه و خواهر و برادر هستند؛ آن‌ها از جامعه مهاجران سودانی هستند.

یک زن ۴۲ ساله که به‌عنوان مظنون دستگیر شده بود، در بیمارستان بستری شد.

مرگ این سه کودک سبب شوکه شدن شهر بریستول و تعطیلی مدارس ابتدایی شد.

بی‌توجهی دولتمردان انگلیسی به وضعیت بحرانی حقوق کودکان سبب شده تا شرایط برای کودکان در این کشور مرگ‌بار شود؛ این در حالی است که انگلیس یکی از مدعیان حقوق بشر به‌ویژه حقوق کودکان در جهان است و اتهام‌های سنگینی را علیه کشورهای مختلف به بهانه حقوق مذکور مطرح می‌کند.

جست‌وجوی سریع و محدود به هفته‌های اخیر در رسانه‌های انگلیسی عمق بحران نقض حقوق کودکان و حقوق بشری آن‌ها را آشکار می‌کند.

هولناک‌ترین خبری که طی روزهای اخیر در رسانه‌های انگلیسی منتشر شد، پرونده قتل هفت نوزاد به دست یک پرستار بود؛ البته بر اساس همان گزارش‌ها، پرستار مذکور برای قتل شش نوزاد دیگر نیز اقدام کرده بود.

جسد برانسون باترزبی، کودک ۲ ساله انگلیسی در کنار پدر ۶۰ ساله‌اش، در منطقه لینکلن‌شایر، ۱۴ روز پس از آخرین باری که آن‌ها دیده شده بودند، پیدا شد.

قتل سارا شریف، کودک ۱۰ ساله انگلیسی خبر هولناک دیگری بود که در رسانه‌های این کشور منتشر شد؛ پدر، نامادری و عموی این دختربچه به اتهام قتل تحت تعقیب هستند.

اگر بازه زمانی جست‌وجوها در زمینه قتل کودکان و نقض حقوق آن‌ها را به یک سال افزایش دهیم، با شمار غیر قابل باوری از این دست جنایت‌ها مواجه می‌شویم.

قتل کودک ۱۰ ماهه با ۳۹ شکستگی دنده به دست ناپدری، مرگ کودک ۲ ساله انگلیسی بر اثر سرما، مرگ ۲۰۳ کودک بر اثر کودک آزاری طی یک سال، مرگ کودکان مهاجر در بازداشتگاه‌های مهاجرتی یا در مرزهای انگلیس، سوءاستفاده جنسی گسترده از کودکان، رشد نگران‌کننده کودکان بی‌خانمان، آزار جنسی کودکان به‌صورت آنلاین یا در مدارس، قاچاق کودکان، نقض حقوق کودکان در خانه‌های مراقبتی، ... بخشی از جنایت‌هایی هستند که یک سال گذشته علیه کودکان در انگلیس رخ دادند.

نکته مهم در این زمینه تلاش دولت انگلیس برای توصیف این اقدام‌های جنایت بار به‌عنوان اقدام‌های فردی و نه سازمان‌یافته هستند، اما نگاهی به واقعیت‌های زمینه بروز این حوادث، افشاگر اقدام برنامه‌ریزی شده دولت و رسانه‌های انگلیس برای تقلیل این ماجرا است.

واقعیت‌های زمینه بروز مکرر این حوادث بسیار گسترده هستند، اما می‌توان به صورت موردی به آن‌ها پرداخت.

به‌عنوان مثال، قتل نوزادان به دست پرستار انگلیسی که به حبس ابد بدون امکان آزادی مشروط محکوم شده، را نمی‌توان در بستری جدا از جرایم رو به رشد جنسی در بیمارستان‌های این کشور بررسی کرد؛ همان‌طور که نمی‌توان به موضوع مرگ ۲۰۳ کودک انگلیسی بر اثر کودک آزاری بدون توجه به تاریخچه این چالش انسانی در مدارس، یتیم خانه‌ها، بیمارستان‌ها، ... این کشور نگاه کرد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    2 0
    به کدامین گناه کشته شدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس