تماشای رایگان کشتی باشگاه‌های جهان، هدیه به ورزش دوستان کشور

رییس هیات کشتی شهرستان تنکابن گفت : تماشای مسابقات جام باشگاه های کشتی آزاد جهان در این شهرستان برای شهروندان و علاقه مندان به این رشته ورزشی رایگان است.

به گزارش مشرق، همه شرایط برای برگزاری مطلوب هشتمین دوره مسابقات جام باشگاه های کشتی آزاد جهان به گفته مسوولان برگزار کننده این رقابت ها در شهرستان تنکابن واقع در غرب مازندران فراهم شده است.

مسابقات جام باشگاه های کشتی آزاد جهان با حضور ۹۰ کشتی گیر در قالب هفت تیم خارجی و ۲ تیم داخلی در روزهای شنبه و یکشنبه در تاریخ پنجم و ششم اسفند زیر نظر فدراسیون جهانی کشتی به میزبانی استان مازندران در شهرستان تنکابن آغاز می شود.

سهراب لاریجانی روز جمعه افزود: در این دوره از رقابت‌ها علاوه بر تیم داخلی، تیم هایی از کشورهای گرجستان، قزاقستان، هند، قرقیزستان، ارمنستان، بلاروس و روسیه حضور دارند.

به گفته وی لاریجانی مراسم وزن کشی این مسابقات شامگاه امروز در خانه کشتی شهرستان رامسر محل اسکان کشتی گیران برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد : رقابت‌های کشتی در ۲ نوبت صبح از ساعت ۹ و ۳۰ تا ۱۳ و عصر از ساعت ۱۴ تا ۱۶ و ۳۰ برگزار می‌شود.

لاریجانی با اشاره به همزمانی برگزاری این رویداد با تبلیغات انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: این همزمانی به ایجاد شور و حال بیشتر در هر ۲ رویداد کمک می‌کند به همین دلیل این آمادگی وجود دارد که تمامی کاندیدهای انتخابات آزادانه در این مسابقات حضور یابند و به معرفی خود بپردازند تا زمینه حضور حداکثری و مشارکت آنها فراهم شود.

رییس هیات کشتی تنکابن با بیان اینکه تماشای هشتمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان رایگان و هدیه‌ای به جوانان و علاقه‌مندان به ورزش کشتی است افزود: امید داریم که برگزاری این رویداد به شور و نشاط و آمادگی همشهریان برای حضور در انتخابات کمک کند.

لاریجانی برگزاری رویداد جهانی در تنکابن را عاملی برای ایجاد انگیزه در بین کشتی‌گیران جوان ‌و نوجوان منطقه معرفی کرد و افزود: جوانان و استعدادهای کشتی منطقه زمانی که بهترین‌های کشتی جهان از نزدیک می بینند و با عناوین آنها آشنا می‌شوند ناخود آگاه این باور در ذهنشان شکل می‌گیرد که آنها توانایی کسب عنوان قهرمانی را دارند.

میزبانی فرصتی برای حضور نامداران کشتی تنکابن

لاریجانی افزود: در این دور از رقابت‌ها علاوه بر تیم بانک شهر که با حضور تمامی نام‌آوران کشتی آزاد کشور به روی تشک می‌رود، تنکابن نیز به واسطه حقِ میزبانی با منتخبی از قهرمانان و مدال آوران کشتی این شهر در این دور از رقابت‌ها شرکت می‌کند.

وی بیان کرد: مجتبی گلیج قهرمان کشتی جهان، عرفان الهی قهرمان جوانان جهان، سلیمانیان قهرمان نوجوانان جهان، علی منصوری و علی شکوری جزو نام‌آوران منتخب تیم تنکابن هستند که زمینه شور و نشاط بیشتر همشهری‌ها را فراهم می‌کنند.

تنکابن ۱۹ خرداد سال گذشته نیز میزبان چهل و دومین دوره پیکارهای کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی بود که میزبانی شایسته‌ای از این رقابت‌ها داشت.

قضاوت ۱۲ داور بین المللی

دبیر هیات کشتی مازندران و نماینده کشتی استان در این مسابقات در گفت و گو با ایرنا افزود :۱۲ داور بین المللی داخلی اعم از کشوری و مازندرانی این مسابقات را قضاوت می کنند.

غلام رضا نوری زاد افزود: برای تیم های اول تا سوم هشتمین دوره جام باشگاه های کشتی آزاد جهان مدال، کاپ قهرمانی، جوایز نقدی به ترتیب ۲۷ و هشت و پنج هزار دلار و در مجموع ۴۰ هزار دلار در نظر گرفته شد.

وی تشویق و ترغیب ارتقای کشتی مازندران و ایران را از پیامدهای برگزاری این مسابقات بین المللی برشمرد و گفت: به خاطر حضور اعضای تیم های ملی کشورهای مدعو، برگزاری این مسابقات دارای اهمیت زیادی است و خروجی خوبی برای ورزش کشتی کشور و استان خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، اسامی ناظران، داوران، جدول نویسان و نمایندگان دعوت شده برای حضور در این مسابقات به شرح زیر است:

سرپرست مسابقات: محمود فرهنگ رنجبر (تهران)
نماینده سازمان لیگ: بهرام موسوی (مازندران)
سرپرست فنی: نیما صادقی (مازندران)
ژوری: رضا علی اصغری (گیلان)

مسئول اجرایی سازمان لیگ: آرین زمان پور (خوزستان)

نماینده کمیته انضباطی: مهدی بابایی (تهران)

مسئول روابط عمومی سازمان لیگ: سید حسن بازیار (تهران)
مدیر هماهنگی مسابقات: محمدعلی اعتماد (مازندران)
مسئول پشتیبانی: سهراب لاریجانی (مازندران)
داوران درجه یک بین المللی: غلامرضا طاهرخانی (قزوین) غلامرضا محمدنژاد (مازندران) ابراهیم رادمرد (گیلان) مسعود رستمی پور (تهران) ابراهیم یزدان پناه (آذربایجان غربی) داود خوش منظر (تهران) علی پورکریم (تهران) حسام امامی (خراسان رضوی) حسن گلدشتی (مازندران) دانیالبابایی (مازندران)
داوران درجه دو بین المللی: محمدعلی احمدی (مازندران) سید میثم ساداتی (مازندران)

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تک سوار DE ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    سخته برای ورزش دوستان سالن ورزشی جور کنید، رو اوردید به کارهای مسخره. چه سودی داره الان؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس