به گزارش مشرق،مهدی جهان تیغی، فعال رسانه در مطلبی در کانال تلگرامی خود نوشت:

دولت ملی یمن دوران متفاوتی را تجربه می‌کند، دورانی که تیتر یک رسانه‌ها درباره دریای سرخ را یمنی‌ها تعیین می‌کنند. اما در یک هفته اخیر چهار خبر مهم درباره یمن و اقدامات آنها منتشر شده که نخواندن آنها، عقب افتادن از درک بروز میزان قدرت دولت ملی یمن خواهد بود.

  1. خبر اول: وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام آمریکایی: برای اولین بار، حوثی‌ها عمدا کشتی‌های نظامی آمریکا را با موشک های ضد کشتی هدف قرار دادند.
  2. خبر دوم: عملیات توقیف زیردریایی بدون سرنشین آمریکایی «ریموس ۶۰۰» که یکی از مدرن ترین زیردریایی های بدون سرنشین جهان محسوب می شود و توسط یگان ویژه نیروی دریایی یمن انجام شد.
  3. خبر سوم: در روزهای اخیر دولت ملی یمن از زیردریایی بدون سرنشین استفاده کرده و اولین حمله شهپادی توسط یمنی‌ها اتفاق افتاده است. یکی از مقام‌های سابق پنتاگون و سیا اعتراف کرده است که استفاده یمنی‌ها از زیردریایی بدون سرنشین نمایانگر پیشرفت توانمندی و تغییر راهبرد این جنبش است.
  4. خبر چهارم: ارتش یمن اعلام کرد که پدافند هوایی یمن یک فروند پهپاد MQ۹ آمریکا را در حریم هوایی استان حدیده با موشک زمین به هوای ساخت داخل سرنگون کرده است. پنتاگون نیز بلافاصله سرنگونی پهپاد خود توسط دولت ملی یمن را تأیید کرد.

اما این چهار خبر مهم در حالی اتفاق افتاده است که سابرینا سینگ، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تصریح کرده که آمریکا تاکنون ۳۲ حمله علیه یمن انجام داده و پنتاگون هم گفته است که حوثی‌ها زرادخانه بزرگی از تسلیحات دارند. یعنی نه تنها توان رزمی دولت ملی یمن کاهش نیافته بلکه برگ‌های جدیدی را هم رو کردند که شامل جسارت محاسباتی بیشتر و فناوری نظامی پیشرفته‌تر از قبل حملات آمریکایی‌ها هم است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    یمن مایه افتخار و مباهات شیعه
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    انصارالله پوزه هر متجاوزی را بخاک می ماله
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    زبان زور ــــ تنها زبان بین المللی معتبر کل جهان در تمام طول تاریخ و تمامی عرض های جغرافیا.ــــ هر که زورش بیش ؛ حقش بیشتر.
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    عرصه شطرنج رندان را مجال شاه نیست .ــــ سنت الهی است: مستکبران تاریخ ؛ توسط ضعیفترین مخلوقات نابود شوند. نمرود که ادعای خدایی می نمود و می گفت انا احیی و امیت ؛ بوسیله کوچکترین موجود زنده شناخته شده آنزمان یعنی پشه ـــ و فرعون که عربده می زد انا ربکم الاعلی توسط شل ترین موجود دنیا یعنی آب ـــ آمریکا نیز توسط ضعیفترین کشورها (چه از لحاظ GDP ؛ چه از لحاظ نظامی و چه از لحاظ رسانه و تبلیغات) یعنی به قول روح الله: پابرهنگان زمان: یمن و غزه ـــ عرصه شطرنج رندان را مجال شاه نیست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس