کد خبر 1577208
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱

به گزارش مشرق،مهدی جهان تیغی، سردبیر خبرگزاری فارس در کانال تلگرامی خود نوشت:

بر اساس اطلاعیه رسمی قوه قضاییه در طول سال‌های بعد از صدور حکم برای بابک زنجانی، با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای بازگشت اموال او از خارج کشور به داخل، به دلیل برخی موانع نظیر شرایط سختِ تحریمی و البته عدم تایید اظهارات محکوم علیه توسط هیئت‌های کارشناسی اعزامی در زمینه بعضی از اموالی که ادعا می‎کرد در خارج از کشور دارد، این اقدامات نتیجه مطلوبی در پی نداشت و تنها حدود یک چهارم از کل بدهی‌های او، از محل شناسایی و سپس اقدامات قانونی صورت گرفته برای مصادره اموال وی در ایران، به بیت ‎المال بازگردانده شد.

پس از مدتی در پی تعامل سازنده ایجادشده بین دستگاه قضایی و سازمان اطلاعات سپاه، در پرونده بابک زنجانی یک تحول بزرگ بوقوع می پیوندد. در ابتدا اموال بابک زنجانی با همکاری خودش در خارج از کشور شناسایی و سپس سازمان اطلاعات سپاه با طراحی اطلاعاتی، مدیریت پیچیده بازگرداندن اموال زنجانی به داخل ایران را برعهده می گیرد.

پروسه پیچیده‌ بازگردان اموال زنجانی نیازمند یک اقدامات اطلاعاتی سری و بسیار هوشمندانه و حساس بوده و هیچ جزئیاتی از آن منتشر نشده است.آنچه که مسلم است گره پرونده ده ساله بابک زنجانی که اینک ماحصل آن بازگشت بیش از دو میلیارد دلار به کشور است، توسط یک آقا محمد جدید همانند آقا محمد سریال گاندو باز شده است.

با این وجود این سوال در افکار عمومی دوباره شکل می‌گیرد که آقا محمد پرونده بابک زنجانی اینبار چه کسی بوده؟! جواب دقیقی برای آن نداریم ولی آقا محمدها همان چهره‌های هستند که در گمنامی موقع گره خوردن پرونده های پیچیده امنیتی و یا فسادهای سیاسی و اقتصادی گره‌گشایی می‌کنند. آنها در این سالها فقط برای برقراری امنیت کشور کار نکردند بلکه بازگردان اموال مفسدین به بیت المال، کمک کردن به دور زدن تحریم‌های پیچیده و حتی آوردن داروها و برخی مایحتاج معیشتی مردم که مواد اولیه آن توسط غربی‌ها تحریم شده بود، اقدامات پنهان بزرگی را انجام دادند و بسیاری از این کارهای بزرگ به مرحله اطلاع رسانی نرسیده و افکار عمومی از آن هیچ اطلاعی ندارد ولی واقعیتی بزرگ و پنهان است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • کاظم IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    10 5
    اگر ما به این افراد افتخار کنیم اونوقت باید به ظریف هم افتخار کنیم؟ دور زدن تحریم افتخاره یا برداشتن تحریم ؟
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      12 3
      افتخار آن است که به پیروی از مولایمان آقا ابا عبدالله الحسین علیه اسلام هیچ وقت در مقابل دشمن سر خم نکنیم . هیهات من الذلة
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      0 0
      ظریف تحریم هارو برداشت؟!! حتی اینکار رو هم نکرد.تحریم هارو برای مدت کوتاهی "تعلیق" کرد. ثانیا" به چه بهایی؟ به بهای تعطیل کردن پرسروصدای صنعت هسته ای و تعطیل کردن بی سروصدای صنعت فضایی و امضای تعهدات 15 ساله و 25 ساله که تا امروز کسی از مفادش باخبر نیست. آیا شما از متن کامل برجام مطلعی؟ من که متن کامل را تا امروز ندیده ام. {برجام خسارت محض بود}. یعنی بقول رئیس بانک مرکزی هیچ.(الان میگی اگه برجام عخ بود چرا دولت درصدد احیای آن است؟ برای اینکه در برابر صدمه ای که خوردیم حداقل دم گاوی نصیب مملکت بشود. مثل کسی که خانه 5 میلیاردی را 500 میلیون می فروشد و پسرش مطالبه همان 500 میلیون را می کند. این مطالبه کلاهبرداری را توجیه نمی کند بلکه پسر می خواهد دربرابر خانه ای که رفته حداقل چندرغازی نصیب بشود. نه اینکه معامله خوب بوده. فهم اینا غیرقابل هضمه؟)
    • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      6 2
      مگه تحریمی رو برداشت؟ تنها تعلیق اون هم 120 روز که می بایست با نظر رئیس جمهور آمریکا 120 روز دیگه تعلیق بشود یا نه که دیدید چی شذ!!
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      5 6
      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ ظریف که تحریم ها رو 20 برابر کرد دلار 3000 شد 50000
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
      0 0
      شما حتما خیلی مطلع هستید می شود لطفا بفرمایید جناب اقای ظریف کدام تحریم ها را برداشتند ؟!
  • ارش IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    0 0
    اقای ظریف فقط تحریم قدم زدن باوزیر خارجه ایالات را برداشت وتوی مزاکره کاری کرد که اونها برای. راضی کردنش بهش بگن جواد توکه اینجور نبودی در حد همینا بوده
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    7 2
    کاش برای امثال چای دبش هم آقا محمد داشتیم
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    0 0
    بله تو راست میگی جوجه تیغی
  • .. IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    6 3
    والا تا جایی ما خبر داریم ظریف رفت تحریم برداره ولی در آخر خودش تحریم شد سوخت هواپیماشو ندادن خواهشا این بزرگواران را با با امثال ظریف مقایسه نکنین
    • DE ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
      0 0
      این بزرگواران؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    آقامحمد پرونده زنجانی ده برابر زنجانی دزدیده آقا محمدها همشون دزدند و زنجانی فقط بدشانس بود گنده اش کردند وگرنه اگر برادر بود که "کش اش ندید" دربابش اجرا میشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس