کد خبر 1576882
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴

سرمایه‌گذاری روی ارز تتر شاید کمی عجیب و متفاوت به‌نظر برسد؛ چراکه در دسته استیبل کوین‌ها قرار می‌گیرد و معمولا برای سرمایه‌گذاری پیشنهاد نمی‌شوند؛ اما در رابطه با قیمت تتر شرایط کمی فرق دارد. باتوجه‌به نوسانات شدید قیمت دلار در بازار ایران، خرید تتر به یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری تبدیل‌شده است. به‌علاوه، ازآنجاکه قیمت این ارز به‌عنوان استیبل کوین به دلار آمریکا گره‌خورده است، برای ساکنان این کشور و سایر کشورهای باثبات اقتصادی، همانند یک ارز عادی تلقی می‌شود؛ ولی در ایران، می‌توانیم خرید تتر را به‌عنوان یک شیوه سرمایه‌گذاری در نظر بگیریم. با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال که چرا تتر برای سرمایه‌گذاری مطمئن و مناسب است را به کمک صرافی ارز دیجیتال بیت 24 بیابیم.

چرا تتر ارز مطمئنی برای سرمایه گذاری است؟

آیا تتر برای سرمایه‌گذاری مطمئن است؟

اکثر افراد انتظار یک پاسخ قاطع به این سوال را دارند، اما در دنیای کریپتو، هیچ پاسخ صددرصدی وجود ندارد. بااین‌حال، اگر واقعا علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال تتر هستید، باید بدانید که این ارز به دلایل مختلفی به‌عنوان یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری مطرح می‌شود. این دلایل عبارتند از ثبات قیمت تتر، امکان استفاده به‌عنوان جایگزین دلار و آسانی در سرمایه‌گذاری.

تتر توانسته است افراد زیادی را جذب کند، به‌دلیل اینکه یک ارز دیجیتال نسبتا امن تلقی می‌شود و گاهی حتی از سرمایه‌گذاری در بازار سهام نیز امن‌تر به‌نظر می‌رسد. بااین‌حال، باید به‌یاد داشت که قیمت تتر به ارزش دلار ایالات‌متحده وابسته است و بنابراین ارزش نسبتا ثابتی دارد؛ اما، نکته مهم این است که ثبات ارزش یک دارایی، دلیل کافی برای جذابیت سرمایه‌گذاری در آن نیست. به این واقعیت توجه کنید که یک سرمایه‌گذار باید بتواند به‌دنبال افزایش ارزش یک دارایی و کسب سود باشد. بنابراین، عوامل دیگری نیز وجود دارند که سرمایه‌گذاری در رمزارز تتر را جذاب می‌کنند، اما دلیل آن چیست؟

عملکرد ارز دیجیتال تتر چگونه بوده است؟

درحالی‌که اکثر ارزهای دیجیتال معمولا در معرض نوسانات قیمتی قرار دارند، قیمت تتر ثابت است که این ویژگی آن را از بقیه ارزها متمایز می‌کند. به همین دلیل، تحلیل قیمت تتر براساس تاریخچه قیمتی آن ممکن نیست. بااین‌حال، با بررسی شاخص‌ها و عوامل دیگر می‌توان عملکرد و قیمت لحظه‌ ای تتر را موردبررسی قرار داد. استفاده گسترده از تتر در معاملات کریپتو از یک سو و سطح اعتماد کاربران به آن از سوی دیگر، دو عامل مهم هستند که می‌توانند نشان‌دهنده عملکرد گذشته تتر باشند. درواقع، در یک دوره زمانی، بیش از ۸۰ درصد از معاملات بیت کوین با تتر انجام می‌شدند. گزارش‌های اخیر از سایت CryptoCompare نیز نشان می‌دهد که تقریبا ۵۵ درصد از معاملات خرید ارز دیجیتال بیت کوین با تتر انجام می‌شوند. همچنین، سطح اعتماد کاربران به قیمت تتر نیز یک شاخص مهم برای ارزیابی عملکرد آن است. هرچند که در گذشته، تتر با برخی حوادث مواجه شده است که بر اعتبار آن تأثیر نداشته‌اند، اما بسیاری از سرمایه‌گذاران این موارد را نادیده گرفته‌اند.

شما می‌توانید برای مشاهده قیمت لحظه‌ ای انواع ارز دیجیتال به اپلیکیشن و سایت بیت 24 مراجعه کنید.

چرا تتر ارز مطمئنی برای سرمایه گذاری است؟

مهمترین دلایل برای سرمایه‌گذاری در ارز تتر

آنچه برای سرمایه‌گذاران حائز اهمیت است، امیدواری به افزایش قیمت و کسب سود بیشتر در آینده است؛ به همین خاطر، خیلی‌ها به بازار ارزهای دیجیتال علاقه‌مند شده‌اند؛ اما ازآنجاکه قیمت تتر به‌واسطه پشتوانه دلاری که دارد، ثابت است، چه مزیتی در سرمایه‌گذاری روی تتر وجود دارد؟ باتوجه‌به قیمت لحظه‌ ای تتر که می‌توانید همین حالا در سایت بیت 24 مشاهده بفرمایید، دلایل قابل‌توجهی وجود دارند که از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • سرمایه‌گذاری در تتر با حفاظت از دارایی سرمایه‌گذار در مقابل نوسانات بازار ارز
  • روشی ایده‌آل برای ذخیره سرمایه در بازار کریپتو بدون آنکه ارزش این سرمایه از بین برود. (به‌عنوان روشی امن برای ذخیره‌سازی دارایی‌ها شناخته می‌شود.)
  • تبدیل راحت‌تر پول نقد به ارزهای دیجیتال برای همه افراد
  • سهولت در تراکنش‌های بین‌المللی با کمترین هزینه‌ها
  • سهولت در انجام معاملات برای همه افراد و بهبود نقدینگی در دنیای کریپتوکارنسی
  • کمک به ایجاد ثبات در دنیای رمزارزها با سرمایه‌گذاری در تتر

خرید تتر یا دلار؟ کدام یک برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟

در کشور ما، یکی از مسائل اقتصادی مهم، شرایط تحریم و تورم سالانه بیش از ۴۵ درصد است. در این شرایط نابسامان، حفظ ارزش دارایی‌ها و امکان سرمایه‌گذاری در بازارهای خارجی با حداقل سرمایه بسیار مهم است. به همین دلیل، منطقی به‌ نظر می‌رسد که دارایی خود را به ارزهایی مانند دلار تبدیل کنیم که در بازارهای جهانی ثبات نسبتا خوبی دارند. برای این منظور، نگهداری از دلار فیزیکی نیازمند امنیت و مکانی مناسب است و محدودیت‌های خاص خود را دارد. ازاین‌رو، به بهترین راه سرمایه‌گذاری، خرید ارز دیجیتال تتر است. از طریق ثبت‌نام در یک صرافی ارز دیجیتال معتبر و خرید فروش باتوجه‌به قیمت تتر در بازار ارز، می‌توانید به‌راحتی معاملات تتری خود را در طول شبانه روز انجام دهید.

چرا تتر ارز مطمئنی برای سرمایه گذاری است؟

کلام پایانی

جدا از اینکه چقدر راجع‌به دنیای ارزهای دیجیتال دانش و اطلاعات دارید، قبل از هر تصمیمی باید تمام جوانب آن را بسنجید تا مطمئن شوید روشی امن و مطمئن برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود یا خیر. تتر ازجمله ارزهای دیجیتالی است که توانسته در میان سرمایه‌گذاران، جایگاه ویژه‌ای پیدا کند؛ چراکه وابسته به قیمت دلار است و به‌عنوان روشی مطمئن برای سرمایه‌گذاری و ذخیره دارایی در شرایط بی‌ثبات اقتصادی کشور به‌شمار می‌رود. اگر قصد خرید و فروش تتر را دارید یا به دنبال قیمت تتر و قیمت لحظه‌ای انواع ارزهای دیجیتال هستید، همین حالا وارد سایت بیت 24 شوید تا از به‌روزترین قیمت‌ها در بازار ارز دیجیتال، باخبر شوید.


این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس