سرلشکر سلامی: غوغاسالاری حرفه و مهارت صهیونیست‌ها و آمریکا است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی غوغاسالاری را حرفه و مهارت صهیونیست‌ها و آمریکا خواند و گفت: پروژه ناامیدسازی دشمن برای این است که ما را از ایستادگی و استقامت بازدارد.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر حسین سلامی روز دوشنبه در نمایشگاه فعالیت‌ها و دستاوردهای ورزشی سپاه اظهار کرد: امروز اگر شما به دنیای ذهن طراحان، سیاستمداران و فرماندهان عالی دشمن بروید و بتوانید ذهن آنها را بازخوانی کنید و به صورت داده‌هایی روی کاغذ بنگارید، می‌بینید که می‌گویند همه تمرکز باید روی ایران باشد و این جماعت باید از ایستادگی دست بکشند.

وی افزود: پروژه ناامیدسازی برای این است که ما را از ایستادگی و استقامت مایوس کنند. دو جا در قرآن آمده است که استقامت کنید، بایستید و مبادا یک زمانی به دشمن پشت نکنید، خسته نشوید، نترسید و ثابت باشید.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: در ایستادگی و ثبات سیاسی نباید از دشمن و جنجال او بترسید، هیاهو، جنجال، غوغاگری خاصیت صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها است و آنها اهل هیاهو و جنجال هستند.

سردار سلامی عنوان کرد: آمریکا و صهیونیست‌ها هر چقدر که بیشتر آسیب می‌بینند و ضعیف‌تر می‌شوند بیشتر هیاهو می‌کنند و غوغاسالاری حرفه و مهارت آنها است، از این نترسید و قلب‌های خود را به خداوند بسپارید و همواره با قلوب مطمئنه عمل کنید.

وی اضافه کرد: ذهن‌ها یعنی دانش جنگ، قدرت تفکر، برنامه‌ریزی، طراحی، ابتکار عمل، نوآوری و جسم قوی که بتواند این ایمان و ذهن قوی را حمل کند و حامل روح ایمان باشد و این به معنای نقش پرورش جسمانی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: ما اعتقاد داریم که شخصیت یک انسان که می‌خواهد از کیان اسلام، تمامیت ارضی وطن و از اعتبار و عزت مسلمانان و ملت ایران دفاع کند در گرو ترکیب یک جسم قوی، ذهن هوشیار و ایمان مستحکم است. هم دست ها و پاها باید قدرتمند باشد هم ذهن ها باید قوی و وسیع و قلب ها بسیار مطمئن و سرشار از ایمان باشد.

سردار سلامی ادامه داد: آمادگی جسمانی از این زاویه تاثیر بسیار تعیین کننده‌ای در توان و قابلیت رزمی همه نیروهای سپاه در جنبه‌های مختلف دارد چرا که ما با دشمنان قدرتمندی دست و پنجه نرم می‌کنیم بنابراین خودمان را باید برای شرایط نبرد با دشمنان بزرگ آماده کنیم. باید حتما جسم پاسداران و سربازان به نسبت دشمن قوی باشد بنابراین مساله توسعه ورزش از بعد ایجاد زیرساخت‌ها، تجهیزات ورزشی پیشرفته و تعلیمات ورزشی نوین و متناسب با نوع فعالیت و اقداماتی که پاسداران انجام می‌دهند، یکی از دستور کارهای مهم سپاه است.

وی گفت: علاوه بر آن رقابتی کردن فعالیت‌های ورزشی در سطح واحدهای مشابه سپاه و تنظیم کارنامه‌های ثبت عملکرد در عرصه آمادگی جسمانی موضوعاتی است که به شکل نظام یافته در دستور کار سپاه است، البته ما هنوز تا قله‌های آمادگی فاصله هایی داریم اما روند و تلاش ما این است که فاصله‌ها را طی کنیم و به سطوح مطلوب آمادگی جسمانی مورد نظر در سطح سپاه و بسیج دست یابیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در ورزش قهرمانی فعال هستیم، اضافه کرد: با ورزش سازمانی ورزش همگانی تلاش ما این است که ورزش سکه رایج عمل فرماندهان و آحاد پاسداران و بسیجیان و سربازان در مجموعه نیروهای سپاه شود.

سردار سلامی گفت: این فرمایش رهبر معظم انقلاب است که فرمودند " ایران قوی در گرو جسم های قوی، ذهن‌های قوی و دل‌های قوی است" که امید است به امید خدا ما به این ایران قوی برسیم.

سیاست با ورزش عجین شده است

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در جریان بازدید از نمایشگاه فعالیت ها و دستاوردهای ورزشی سپاه، اظهار داشت: در نیروهای مسلح ورزش جدا از کار روزانه نیست اما آنچه ما در ستاد کل دنبال می‌کنیم با همکاری سازمان‌ها این است که فرهنگ ورزش و قهرمانی را در سطح جامعه توسعه دهیم.

امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده افزود: در گفت و گو با قهرمانان والیبال در بحث خدمت وظیفه گفتم که ما معافیت از وظیفه نداریم بلکه جایگزین خدمت داریم برای اینکه احساس می کنیم جوانان ما زمانی که در تیم های ورزشی قرار می گیرند به عنوان یک سرباز وطن با رقبای خود مبارزه می کنند و افتخار می آفرینند و پرچم کشور را بالا می برند که این هم یک نوع خدمت وظیفه است بنابراین سیاست گذاری های ما که سپاه نقش مهمی در آن می تواند ایفا می کند توسعه ورزش قهرمانی در سطح جامعه و تعممم آن برای قهرمانی در سطح دنیا و افتخارآفرینی است.

وی با اشاره به اینکه آنچه مسلم است به عنوان بخش نظامی، ورزش از زندگی روزمره ما منفک نمی‌شود ، افزود: تحولاتی که اخیراً در دنیا اتفاق افتاده ایجاب می کند در همه عرصه ها کار کنیم به ویژه برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دلیل ساختار سازمان و اینکه بسیج را زیر مجموعه دارد.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: امروز در دنیا می‌بینیم سیاست از ورزش جدا نیست و هر کس این حرف را بزند به نظرم حرف بی راهی می‌زند چون در جنگ اوکراین و روسیه دیدیم که روسیه را از تمامی فعالیت‌های ورزشی تحریم کردند و این نشان ‌می دهد که کاملاً سیاست با ورزش عجین شده است زیرا خیلی ها دنبال هویت سازی و مشروعیت سازی و تاریخ سازی از طریق ورزش هستند.

سرتیپ نصیرزاده ‌ادامه داد: ما نمی‌توانیم از معنویت دور باشیم به عبارت دیگر نباید دوری از معنویت داشته باشیم لذا باید در تیم‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان از ابتدا روی جسم، ذهن، شناخت و درکشان کار کنیم زیرا آنها در آینده نمایندگان ما در میادین بین المللی خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه من هیچ مسابقه و رویدادی پرتنشتر و پر استرس‌تر و هیجان انگیزتر از مسابقه یزدانی با تیلور دنبال نکرده بودم زیرا فقط ورزش نبود بلکه حیثیتی بود، اظهار داشت: همه سازمان‌های نظامی به ویژه سپاه پاسداران بواسطه داشتن بسیج باید روی ورزش قهرمانی و نونهالان خوب کار کنند و قهرمان پرورش دهند تا در آینده پیام انقلاب اسلامی ایران را از طریق ورزشکاران به دنیا اعلام کنیم.

نمایشگاه فعالیت‌ها و دستاوردهای ورزشی سپاه روز دوشنبه - ۳۰ بهمن ماه - در حسینیه ثارالله با حضور سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه و امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح افتتاح شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • کارمند ساده IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 3
    پس مسئله زدن لوله های گاز کار رژیم سگی اسرائیل یا نه؟ضمن اینکه می دانیم خبر را چه کسی آورده ولی هیاهو را ثابت کنید و....
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      0 1
      کارمند ساده کجا هستی؟
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    1 0
    شما یه زمان معلوم کن ک ما بدونیم تا کی باید استقامت کنیم
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    1 0
    اگه این غزه و اسراییل و غرب و دشمن نبود شما چیز دیگه ای برای گفتن داشتی؟
  • AU ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    حاج آقا من فیش حقوقم سیصد چهارصد میلیونه خیلی سخت بتونم مقاومت کنم!😁😁

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس