دست‌اندازی به منافع ایران در هر نقطه دنیا بی‌پاسخ نمی‌ماند

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: دست‌اندازی به منافع جمهوری اسلامی ایران در هر نقطه از دنیا بی‌پاسخ نخواهد ماند و نیروی مقتدر دریایی ارتش، اقدام علیه منافع ملی کشور را بی پاسخ نمی‌گذارد.

به گزارش مشرق، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در دومین روز از همایش ملی تبیین ابعاد و دستاوردهای ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش (نداجا) که در مرکز همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، اظهار کرد: ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران همواره به شجاعت‌ها دلاوری‌ها و دستاوردهای نیروی مسلح و به ویژه دریادلان ارتش افتخار و مباهات می‌کنند.

کنعانی ادامه داد: مأموریت بی‌نظیر و موفقیت‌آمیز ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش متشکل ناوشکن دنا و ناو بندر مکران در مأموریت ۳۶۰ درجه‌ای به دور کره زمین که حدود ۸ ماه به طول انجامید، نقطه عطفی در تاریخ دریانوردی و نیروی دریایی کشور و حضور مقتدرانه و به تعبیر رهبر معظم انقلاب امنیت‌ساز جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین‌المللی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: بی شک، انجام این مأموریت در سایه ایمان قلبی به لطف و مدد خداوند بزرگ، حاصل همت بلند، اراده راسخ اعتماد به نفس، قدرت طراحی، دانش پیشرفته نظامی، مدیریت کارآمد و شجاعت و استقامت فرماندهان و پرسنل نیروی دریایی ارتش ایران بود.

وی افزود: همانطور که فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه‌ای فرمودند، این کار شما مصداق آیه شریفه «و اعدوا لهم مااستطعتم من قوه و من رباط الخیل» بود.

کنعانی گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر حراست و حفاظت از مرزهای آبی کشور مأموریت حفاظت از امنیت و منافع جمهوری اسلامی ایران در دریاها و آب‌های بین‌المللی را نیز بر عهده دارد. شما دریادلان با انجام چنین مأموریتی نشان دادید که نه تنها در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان و دریای خزر بلکه در هر نقطه از دنیا از خلیج عدن تا دریای کاراییب آمادگی دفاعی از منافع ملی جمهوری اسلامی ایران را دارید.

وی ادامه داد: مأموریت موفق ناوگروه ۸۶ در عین صلح‌جویانه بودن و ارسال پیام‌های دوستی به بسیاری از کشورهای طول مسیر و نیز نمایش توانایی و آمادگی جمهوری اسلامی ایران در کمک به صلح و امنیت بین‌المللی، به کشورهای سلطه‌جو و زورگو نشان داد که دست‌اندازی به منافع جمهوری اسلامی ایران در هر نقطه از دنیا بی‌پاسخ نخواهد ماند و نیروی مقتدر دریایی ارتش در کنار و دوشادوش سایر قوای مسلح جمهوری اسلامی ایران، هر اقدامی را که علیه منافع ملی کشور باشد، بی پاسخ نخواهند گذاشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: آمادگی، اقتدار و نمایش قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی نه تنها در عرصه نظامی بلکه در عرصه دیپلماسی، تولیدکننده قدرت و ظرفیت ملی و موجب عزت و اقتدار میهن اسلامی می‌شود و باز همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «ارزش سیاسی کار شما از ارزش نظامی‌اش کمتر نبود، اگر نگوییم بیشتر هم بود».

وی ادامه داد: ارکان و مولفه‌ها و عناصر قدرت ملی وابسته به یکدیگرند و پیشرفت و تقویت هر کدام از آن‌ها علاوه بر تأثیر در دیگر مولفه‌ها، موجب تقویت کلیت نظام و جایگاه کشور در عرصه نظام بین‌الملل خواهد شد.

کنعانی اظهار کرد: دیپلماسی دفاعی با فعالیت‌ها و تلاش‌های متنوع، یکی از مهم‌ترین ابزار دولت‌ها در راستای رسیدن به اهداف مطلوب، بدون بهره‌گیری از نیروی قهریه نظامی است.

وی افزود: اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران و نقش آن در صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی، اکنون پشتوانه محکم برای دیپلماسی همسایه محور، متوازن و پویای دولت است و در عین حال نیروی بازدارنده در مقابل چالش‌گران متجاوز، طمع‌کار و بی‌منطقی است که سودای تعدی به منافع و امنیت ملی ایران و ایرانیان را دارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: اکنون وابستگان نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران در سفارت‌خانه‌های ما در تعداد قابل توجهی از کشورهای دنیا حضور داشته و عضو مؤثری از تیم دیپلماسی خارجی توسعه محور و صلح‌جویانه جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌روند.

وی تاکید کرد: وزارت امور خارجه و سفرا و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران نیز با درک اهمیت دیپلماسی دفاعی همواره سعی کرده‌اند که موجبات انجام مأموریت موفق فرستادگان نظامی و دفاعی کشور را فراهم سازند.

کنعانی ادامه داد: در همین راستا بسیار خرسندم که سفرا و نمایندگی‌های سیاسی کشورمان در کشورهای حوزه مأموریت ناوگروه ۸۶ با تلاش حداکثری برای انجام موفق این مأموریت کوشیدند و زمینه ارتقای روابط دوستانه با کشورهای حوزه مأموریت خود را در حوزه دریایی فراهم کرده‌اند.

وی گفت: اینجانب به نمایندگی دستگاه دیپلماسی و با اغتنام از فرصت، از این جایگاه، بار دیگر آمادگی دستگاه دیپلماسی جهت تسهیل و کمک به توسعه هر چه بیشتر همکاری‌های دفاعی و تقویت تعاملات خارجی جمهوری اسلامی ایران در این حوزه را در مسیر کمک به صلح و امنیت بین‌المللی و دفاع از دولت‌ها و ملت‌های مستقل جهان، اعلام می‌کنم.

کنعانی افزود: ۱۳۵ روز از آغاز جنگ ظالمانه رژیم صهیونیستی با حمایت دولت آمریکا علیه ملت مظلوم غزه، به روح شهدای غزه ادای احترام می‌کنم و یاری نصرت الهی را برای ملت مظلوم فلسطین مسالت می‌کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    علاوه بر امنیت خو به دفکر امنیت متحدین خود هم باشد دفاع از متحدین درخط مقدم میتواند هزینه‌ها کمک کند
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 2
    آخ دریچه ارومیه منابع خلیج فارس جزیره کیش دکل نفتی چای دبش اختلاس کجایید قاجاریان که یادتان بخیر
    • قهرمان IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      0 0
      چی رو به چی ربط میدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس