کد خبر 1576324
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
مخزن آب

محلات تهران تا پایان سال ۱۴۰۴ به مخازن اضطراری آب مجهز می‌شوند.

به گزارش مشرق، مهدی اکبریان رئیس مرکز مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آبفای استان تهران با اعلام این خبر گفت: در صورت بروز حادثه و قطع شبکه آب شرب، حداقل نیاز مردم در سه روز نخست بروز حادثه تأمین می‌شود.

اکبریان با اشاره به اجرای طرح ویژه در شهر تهران برای آبرسانی در صورت بروز حوادث بزرگی که منجر به قطع آب شرب شبکه تهران شود، ادامه داد: براین‌اساس در روزهای نخست، مردم با خطر بی‌آبی مواجه نمی‌شوند؛ این در حالی است که این روزها در نقاط مختلف محلات به‌ویژه پارک‌ها و فضای سبز شهری شاهد گودبرداری‌هایی هستیم که به‌منظور احداث مخازن اضطراری آب صورت می‌گیرد.

وی افزود: بر این اساس در محلات تهران، مخازنی ۱۰۰ هزارلیتری در مسیر شبکه آب شهری تعبیه می‌شود تا در زمان بروز زلزله و حوادث بزرگ در صورت قطع آب شرب، مورداستفاده قرار می‌گیرند.

رئیس مرکز مدیریت بحران آبفای استان تهران با اشاره به اینکه این مخازن عمدتاً در پارک‌ها جانمایی شده است، افزود: در زمان بروز بحران، برای هر شهروند با حجم ۳ لیتر در شبانه‌روز آب شرب از این مخازن به مدت سه شبانه‌روز تأمین می‌شود و در صورت بروز حادثه‌ای مثل زلزله بم، در تهران از حیث تأمین آب شرب برای مردم در ۷۲ ساعت نخست نگرانی وجود نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    ازفردامصرف آب درتهران دوبرابر میشه ومیگن مخازن اضطراری داریم!!!!!!!!
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    والا ما که در منطقه 22 تهران شهرک دانشگاه شریف هستیم به علت ساخت و سازهای بی حد و بی قواره تو محله مون همین طوری در حالت عادیش هم دچار افت فشار آب شدیم هیچکس هم نیست بیاد جلوی این همه برج سازی تو این محله رو بگیره یا گزارشی تهیه کنه تمام جنگل کاری ها رو دارن از بین می برن و برج سازی می کنند خدا لعنت کنه هر کسی که مدیریت نداره و داره همه چیز رو نابود می کنه
  • Ali IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    کاملا درسته، اجرای پدافند غیر عامل مثل اکثر کشورهای پیشرفته.
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 2
    به به چه عجب به فکر روز مبادای مردم هم افتادید کانادا آب فراوان هست
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      0 0
      چقدرش آب شرب هست؟
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      0 0
      حاشیه جنوبی بلوچستان، آب بیشتری هست. کلا مزیت سواحل مکران اینه که تابستانا باران موسمی داره. و زمستان هم بارشها از سمت عمان و مناطق پرت عربستان میاد که اونها نمیتونن ابرها رو تخلیه کنند‌. مزیت دیگر ساحل مکران اینه که نه تابستان داره و نه زمستان. البته فصل بهارش کمی گرم هست منتهی تابستون خنک هست
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      0 0
      چقدرم آب شرب است؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس