بازتاب خبر رونمایی از سامانه‌های پدافندی «آرمان» و «آذرخش» در رسانه‌های غربی

رونمایی از سامانه‌ موشکی ضدبالستیک «آرمان» و سامانه پدافند هوایی ارتفاع پست «آذرخش» کشور، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های غربی داشت.

به گزارش مشرق، سامانه‌های موشکی «آرمان» و سامانه پدافند هوایی ارتفاع پست «آذرخش» که به همت متخصصان وزارت دفاع ساخته شده است، صبح امروز (شنبه ۲۸ بهمن ماه) رونمایی شد.

خبرگزاری «رویترز» با انتشار تصویری از این سامانه‌های دفاع هوایی ایرانی نوشت: ایران در بحبوحه تشدید تنش‌های منطقه‌ای، امروز (شنبه) از تسلیحات جدید خود رونمایی کرد که شامل سامانه موشکی ضدبالستیک داخلی آرمان و سامانه پدافند هوایی ارتفاع کم آذرخش بود.

خبرگزاری «فرانسه» با پوشش این خبر اعلام کرد: همزمان با جنگ میان [رژیم] اسرائیل و حماس و افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، ایران از ۲ سامانه دفاع هوایی جدید رونمایی کرد.

این خبرگزاری در ادامه به نقل از امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نوشت: سامانه موشکی آرمان دارای برد متوسط و ارتفاع بلند است که می‌تواند اهداف را در ۱۸۰ کیلومتری شناسایی و در ۱۲۰ کیلومتری درگیر و منهدم کند.

خبرگزاری «آناتولی» ترکیه نیز با بازتاب خبر سامانه‌های جدید دفاع هوایی بومی ایران، گزارش داد: ایران امروز با حضور مقامات ارشد سیاسی و نظامی از سامانه‌های جدید موشکی ضدبالستیک و پدافند هوایی که توسط متخصصان وزارت دفاع این کشور ساخته شده است، رونمایی کرد.

این رسانه با اشاره به موشک‌های بکار رفته در سامانه پدافند هوایی آرمان که از نوع «صیاد-۳» است، افزود: آرمان با نام تاکتیکال «صیاد» نیز شناخته می‌شود.

تارنمای خبری «فرانس۲۴» نیز با انتشار این خبر اعلام کرد: سامانه آرمان می‌تواند با «۶ هدف به طور همزمان» مقابله کند، در حالی که سامانه پدافندی آذرخش می‌تواند بر روی انواع خودروها نصب شود و «از رادار و سامانه الکترو اپتیکی و حسگرهای حرارتی برای شناسایی و ردیابی هدف خود استفاده کند».

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی امروز در آئین رونمایی از سامانه‌های جدید به شبکه‌های پدافندی کشور اظهار داشت: وزارت دفاع در راستای توان پدافندی کشور و استمرار رونمایی‌ها که وعده داده بودیم، تمامی توان خود را معطوف به تامین نیازمندی‌های حوزه‌های دفاعی، پشتیبانی تجهیزاتی و تسلیحاتی نیروهای مسلح کرده است و ما امروز شاهد رونمایی از دو دستاورد بزرگ صنعت دفاعی هستیم.

با ورود سامانه‌های جدید به شبکه پدافندی کشور، توانمندی دفاع هوایی جمهوری اسلامی ایران به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    1 0
    زنده باد نیروهای مسلح انقلابی ما
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    1 0
    زنده باد نیروهای مسلح انقلابی ما
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    درود بر نیروهای مسلح ایران اسلامی ولعنت بر تمام دشمنان ایران و اسلام
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    1 0
    خدا قوت یکی از اینا رو بزنید سایپا و ایران‌خودرو و چینی ساز رو بترکونید باور کنید ثوابش از جنگ با داعش خیلی خیلی بیشتره
  • US ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    14 4
    اف ۳۵ و اف ۱۶ شکار کن بسازید
  • IR ۰۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    7 12
    مشکل اینه که از موشک هاتون هم مطمین نیستین . تا حدود زیادی دکوریه . هنوز در شرایط واقعی آزمایش نشده . اون یارو گلوبال هاوک هم توی تلویزیون همون اوایل یکی راست و حسینی اعتراف کرد که اصلا فکر نمی‌کردیم بخوره بهش ، و وقتی خود خیلی متعجب و خوشحال شدیم .
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      0 0
      ما که مطمئن هستیم، یه دوتا اف 35 بفرستین بیاد ببینیم!!! خود پنتاگون هم راست و حسینی اعتراف کرده که اف35 هنوز چند صدتا اشکال رفع نشده داره و اصلا ارزش عملیاتی نداره، هروقت عملیاتی شد بیا با هم صحبت کنیم!! در ضمن ادعای منو میتونین تو اینترنت تحت عنوان F-35 problems سرچ کنین!!
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      0 0
      موشکا فتوشاپن! رآکتور اتمی و زیردریایی و ناوشکن هم ماکته! ماهواره و ربات جراح هم دروغه! ایران هنوز همون ایران آفتابه ساز دوران شاه بیشرفه. خیالت راحت شد؟ حالا برگرد زیر لحافت!
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      0 0
      رابط موساد تو اربیل پس کی فرستاد جهنم کوچولو؟
    • IR ۰۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      0 0
      مگه فقط اون پهپاد زده شد!!!..بالای ده مورد مشابه دیگه رو زدن..
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    7 2
    آقای ظریف با ظرافتی که دارند، برای خوشایند آمریکایی‌ها و اسرائیلی های جنایتکار نظری ندارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس