کد خبر 15761
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۷

فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اعلام انهدام 10 باند توزيع کننده کلان مشروبات الکلي، گفت: بيش از 80 تن در اين رابطه دستگير شدند.

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، سردار حسين ساجدي‌نيا در نشست خبري که صبح امروز (يکشنبه) در پليس آگاهي تهران بزرگ برگزار شد، اظهار کرد: ماموران نيروي انتظامي از طريق برخي اقدامات اطلاعاتي با خبر شدند که کالاهاي قاچاق زيادي از جمله مشروبات الکلي بصورت کلان از مرزهاي غربي کشور وارد خاک ايران شده است.
وي با بيان اينکه با اقدامات و هماهنگي‌هاي صورت گرفته با ماموران نيروي انتظامي در استانهاي غرب کشور و مرزبانان غرب ده باند توزيع‌کننده کلان مشروبات الکلي متلاشي شد، گفت: رييس باند که نقش هدايت کننده توزيع مشروبات الکلي در داخل کشور را نيز ايفا مي‌کرد شناسايي و دستگير شد.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ افزود: متهمان در اعترافات اوليه اعلام کردند که هنگامي که مشروبات الکلي را از سرشاخه باند تحويل مي‌گرفتند هيچ مبلغي بابت دريافت انواع مشروبات الکلي پرداخت نمي‌کردند بلکه در توافقاتي هنگامي که آنان مي‌توانستند اين مشروبات الکلي را در سطح کشور به فروش برسانند پول آنها را مي‌گرفتند.
به گفته ساجدي‌نيا با توجه به اين شيوه زيرکانه توزيع مشروبات الکلي احتمال مي‌رود که استکبار جهاني در توزيع انواع مشروبات الکلي در داخل کشور دست داشته باشد.
وي با بيان اينکه گمرک جمهوري اسلامي ايران بيش از 12 ميليارد تومان جريمه براي قسمتي از مشروبات الکلي وارده در نظر گرفته شده است، گفت: در حال حاضر دستگيري ديگر عوامل اين باند‌ها که در 10 استان کشور مستقر هستند در دستور کار ماموران نيروي انتظامي قرار دارد.
ساجدي نيا افزود: اميدوار هستيم سيستم قضايي کشور برخورد لازم با وارد کنندگان و قاچاقچيان اين گونه مشروبات الکلي را داشته باشد.
وي با اعلام اين خبر که برخي افراد سودجو در حال توليد برخي از مشروبات الکلي با استفاده از الکل صنعتي هستند، گفت: بر اساس اطلاعات واصله برخي از افراد سودجو در مجموعه استان تهران دست به توليد مشروبات الکلي زده‌اند که در توليد مشروبات از الکل صنعتي استفاده مي‌کنند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ گفت: استفاده از الکل صنعتي در مشروبات الکلي سبب ايجاد کوري و مسموميت مي‌شود.
به گفته ساجدي‌ نيا، نيروي انتظامي به تمام بيمارستان‌ها اعلام کرده است که درصورت پذيرش افراد بيماري که به دليل مصرف مشروبات الکلي بينايي خود را از دست داده يا مسموم شده‌اند سريعا مراتب را به پليس اطلاع دهند تا پليس در پيگيري‌ها بتواند عوامل توزيع کننده و توليد کننده اين گونه مشروبات الکلي را شناسايي و دستگير کند.
وي گفت‌: رهبر اين باند ملقب به «سلطان عثماني» اهل يکي از شهرهاي غرب کشور هدايت قاچاق اين مشروبات الکلي را بر عهده داشته است.
به گفته ساجدي‌نيا، 10 باند توزيع کننده مشروبات الکلي شناسايي و منهدم و همچنين بيش از 80 نفر دستگير شدند.

تردد موتورهاي کاوازاکي، ZX و تريل ممنوع است
فرمانده انتظامي تهران بزرگ در ادامه با اشاره به دستگيري و انهدام باند قاچاق موتور ZX گفت: برخي افراد سودجو موتورهاي سنگين ZX را به صورت اوراقي وارد کشور کرده و پس از سرهم کردن قطعات به جعل مدارک و پلاک موتور اقدام مي‌کردند.
وي گفت: اين افراد سودجو به نام افراد غير حقيقي و ناشناس براي موتورهاي قاچاق خود سند تهيه کرده که ماموران پليس آگاهي تهران بزرگ در اقدام عملياتي و فني 500 موتور قاچاق را شناسايي و بيش از 170 موتور را توقيف کنند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اعلام اينکه افراد جاعل دستگير و موتورها نيز براي تعيين تکليف به گمرک تحويل داده شد، گفت: در اين راستا 43 تن دستگير شدند که دادسراي شهرري براي اين مقدار کالاي قاچاق 10 ميليارد تومان قرار صادر کرده است.
وي در ادامه گفت: در راستاي شناسايي و دستگيري عوامل مرتبط با اين باند قاچاق موتور تعداد دو کارگاه جعل پلاک، يک کارگاه جعل اسناد و مدارک و دو دفترخانه که اقدام به صدور غير قانوني سند مي‌کردند، شناسايي و پلمپ شدند.
ساجدي‌نيا با بيان اينکه تردد موتورهاي کاوازاکي، ZX و تريل ممنوع است، گفت: اين سه مدل موتور در دست هر کسي که باشد قطعا بدون مدارک و غير قانوني است و افرادي که اين گونه موتورها را در دست دارند بايد با معرفي خود به نيروي انتظامي و تحويل موتورسيکلت خود از يد ماقبل اعلام شکايت کنند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ گفت: تمامي دارندگان اين گونه موتورها در سراسر تهران بزرگ شناسايي شده و پليس مي‌داند چه کساني اين موتورها را در اختيار دارند و اگر اين افراد اين موتورها را تحويل ندهند در صورت توقيف از سوي ماموران نيروي انتظامي، فرد راکب و دارنده اين گونه موتورها متهم محسوب مي‌شود و با آن برخورد قضايي خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس