کد خبر 1576019
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۷

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مطالعات فلسطین مطلبی با عنوان دست و پنجه نرم کردن رژیم صهیونیستی با مخاطرات هویتی منتشر کرد که به شرح زیر است:

یکی از مهمترین دلایل افزایش و تشدید حملات و افزایش تعداد عملیات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و ساکنان اراضی اشغالی، خطرات هویتی و وجودی است که زمامداران این رژیم غاصب کاملا آن را درک کرده و با آن روبرو هستند.

بر این اساس رژیم صهیونیستی در طرح‌ها و پروژه‌های موهوم خویش مطالب و موضوعاتی را می‌پروراند و آن‌ها را رسانه‌ای می‌کند که بخش قابل توجهی از آن‌ها غیر قابل پیاده شدن است. از جمله افزایش گستره حریم امنیتی برای غزه و یا گسترش سرزمین‌های رژیم از طریق تامین امنیت در شمال اراضی اشغالی یا جنوب لبنان است؛ بنابراین باید توجه داشته باشیم که بخش قابل توجهی از افزایش عملیات و همچنین عدم پذیرش رژیم برای آتش بس این موضوع است که البته با چاشنی عملیات روانی رژیم تلاش می‌کند که این مساله را به گونه‌ای بقبولاند و یا اینکه تلاش می‌کند که این طرح را به واقعیت تبدیل کند.

با توجه به چنین افکاری طبعا این سوال پیش می‌آید که در نهایت چشم انداز آتی جنگ چیست و همچنین سیر تحولات منطقه به چه سمت و سویی حرکت خواهد کرد. بویژه آنکه در عرصه بین المللی و هم در عرصه داخلی، رِژیم اشغالگر قدس با گسترش نارضایتی‌های عمومی روبرو است.

به نظر می‌رسد که موضوع آتش بس و یا عقب نشینی رژیم صهیونیستی و توقف جنایات روزمره صهیونیست‌ها به مساله‌ای به نام تاب آوری داخلی این رژیم غاصب بر می‌گردد.

چرا که رژیم با حمایت ناتو و بویژه ایالات متحده آمریکا ثابت کرد که به قطعنامه‌ها و توافقات و درخواست‌های نهادهای بین المللی بی تفاوت است و تنها چیزی که می‌تواند تل آویو را در ارتباط با این جنایات متوقف کند مشکلات و معضلات روزافزون داخلی است که این امکان را فراهم می‌سازد سرنوشت جنگ را چه از لحاظ کاهش شدت حملات و چه از نظر توقف جنگ معین کند.

تجربه چهار ماهه گذشته نشان داده که هیچ عامل خارجی نمی‌تواند تاثیر قابل توجهی بر اقدامات فزاینده رژیم صهیونیستی در تدوام جنایاتش داشته باشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    1 0
    صهیونیزم و یهودیهای صهیونیزم، سلطان تفرقه و اختلاف افکنی، به بیماری پوسیدگی داخلی گرفتار شدند ان شاالله...هرچقدر هم میخوان بگویند که نه! نه! اختلاف نداشته باشید! ببینید مقاومت داره اشاره می‌کند به ضعف ما!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس