کد خبر 1575249
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مطالعات فلسطین مطلبی با عنوان اعتراف های وحشتناک و هولناک؛ افشای تخلفات جدید علیه اسرا در مجاورت غزه را منتشر کرد که به شرح زیر است:

اخیراً شهادت‌های تکان‌دهنده و نگران‌کننده‌ای درباره بازداشت‌شدگان نوار غزه در زندان‌های اشغالی رژیم صهیونیستی منتشر شده است.

بر اساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه، ارتش اشغالگر اسرائیل از گروه‌هایی از شهرک‌نشینان دعوت کرد تا در جلسات تحقیق با اسیران فلسطینی شرکت کنند تا شاهد مستندسازی جنایات شکنجه‌ای که در معرض آنها قرار می‌گیرند باشند.

اسرای آزاد شده تأیید کردند که ارتش اشغالگر شهرک نشینانی را که تعداد آنها در هر گروه بین 10 تا 20 نفر بود، احضار کرد تا شاهد شکنجه و رفتار ظالمانه ای باشند که با آنها انجام می شد.

شهادت ها می افزاید که زندانیان در بازداشتگاه های منطقه زیکیم و زندان نقب نگهداری می شدند و در حضور شهرک نشینانی که از جنایات فیلمبرداری می کردند با باتوم های فلزی و چوب های برقی مورد ضرب و شتم قرار می گرفتند و آب گرم روی سرشان ریخته می شد.

به گفته دیده بان، زندانیان برهنه شده و تحت شکنجه روانی و جسمی آشکار قرار گرفتند.

رصدخانه اروپا مدیترانه از ادعاهای متناقض ارتش اشغالگر ابراز تعجب کرد که مدعی شد دستگیر شدگان جنگجویانی بودند که در حمله قبلی شرکت داشتند و بعدا آزاد شدند، با توجه به اینکه این داستان دروغ و نادرست است و برای انتقام در مورد غیرنظامیان فلسطینی از آن استفاده شده است.

دیده بان تایید کرد که جنایات شکنجه و رفتار غیرانسانی که توسط ارتش اشغالگر اسرائیل انجام می شود، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت محسوب می شود.

وی از کمیته بین المللی صلیب سرخ خواست تا مراکز و زندان های اسیران و زندانیان فلسطینی را مورد بازرسی قرار دهد، تخلفات و جنایات وحشتناکی را که در معرض آنها قرار می گیرد، بررسی کند و برای افشای فوری سرنوشت آنها تلاش کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس