امیرعبداللهیان: آمریکا برای کمک به راهکار سیاسی به منظور توقف جنگ علیه غزه صداقت ندارد

وزیر امور خارجه در دیدار با همتای قطری خود در دوحه گفت که دولت آمریکا فاقد صداقت لازم برای کمک به راهکار سیاسی به منظور توقف جنگ علیه غزه است.

به گزارش مشرق، حسین میرعبداللهیان وزیر امور خارجه که در مقصد سومش در منطقه در دوحه حضور دارد دیشب (دوشنبه) ۲۳ بهمن ماه با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان روند روابط دوجانبه ایران و قطر را رو به رشد توصیف و نسبت به آن ابراز خرسندی کرد.

وی بر مسؤولیت مشترک وزارتخانه‌های خارجه دو دولت در تامین نظرات و منویات رؤسای دو کشور مبنی بر تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری متناسب با ظرفیت‌های متنوع موجود در دو کشور تأکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران مشورت‌ها و همکاری‌های ایران و قطر در موضوعات منطقه‌ای را سازنده و در راستای منافع مشترک دو کشور و نیز ثبات و امنیت جمعی در منطقه ارزیابی کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به نگاه مشترک ایران و قطر در ضرورت پایان بخشیدن فوری به جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه و پایان نسل‌کشی فلسطینی‌ها، آخرین تحرکات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در راستای این هدف را برشمرد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به تهدیدات رژیم صهیونیستی در خصوص حمله نظامی زمینی به رفح گفت: دولت آمریکا از قصد خود مبنی بر عدم گسترش دامنه جنگ در منطقه صحبت می‌کند و همزمان ذره‌ای از تامین سلاح و تجهیزات جنگی رژیم اسرائیل برای کشتار فلسطینی‌ها کم نکرده است.

وی افزود: رسیدن به توافق و راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به جنگ علیه غزه می‌تواند به نتیجه برسد، به شرطی که آمریکا بین تداوم جنگ و آتش بس یکی را در عمل و نه در حرف انتخاب کند.

وزیر امور خارجه ایران تلاش‌های دیپلماتیک قطر به منظور تحقق آتش بس و پایان جنگ علیه غزه را ستود و در عین حال دولت آمریکا را فاقد صداقت لازم برای کمک به راهکار سیاسی به منظور توقف جنگ علیه غزه خواند.

وزیر امور خارجه ایران تأکید کرد: حماس و مقاومت فلسطین حسن نیت و درایت خود را در پایبندی به راهکار سیاسی نشان دادند، اما روشن است که نتانیاهو همچنان گزینه جنگ را در اولویت قرار داده و دولت آمریکا نیز در یک طرف به طور عملی از راهکار جنگ حمایت می‌کند و در سمت دیگری از صلح و آتش بس صحبت می‌کند.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، روابط قطر و ایران را در عرصه دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین در کمک به تحکیم صلح و ثبات در منطقه سازنده خواند و بر عزم کشورش برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر ضمن تشکر از دیپلماسی فعال ایران در حمایت از فلسطین و امنیت پایدار منطقه، با تشریح نتایج حاصله از تلاش‌های کشورش در کمک به شکل‌گیری توافق سیاسی و ایجاد آتش بس در غزه، گفت: با جمهوری اسلامی ایران در خصوص ضرورت تقویت تلاش‌ها برای متوقف کردن سریع جنگ علیه غزه اتفاق نظر داریم و تلاش‌های دیپلماتیک قطر در همین راستا ادامه خواهد یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    0 3
    قطر هم صداقت نداره.مروم عراق و سوریه رو با حمایت از داعش به خاک و خون کشیدن.وزیر خارجه آمریکا با حمایت تمام قد تسلیحاتی و مالی از صهیونیست ها چطور میتونه به قطر مسافرت کنه؟رئیس موساد و سیا براحتی میرن قطر.حکام خائن عربی
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    0 3
    دولت قطر همون مار خوش خط و خال .همشون دوست اسراییلن
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    0 4
    جناب امیر عبداللهیان ، انگار تازه رسیدی!! از زمان سرخپوست های آمریکایی این مثل مشهور بوده که یانکی جماعت دهنشو باز کنه ازش فقط دروغ درمیاد و لا غیر و یانکی خوب هم فقط یانکی مرده هست!!! بازم میگین یانکی و صداقت؟ حالتون خوبه؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس