کد خبر 1574644
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
تمایل چین به افزایش همکاری‌ها با آمریکا

شی جین‌پینگ رئیس جمهوری چین در راستای افزایش تلاش‌های پکن و واشنگتن برای فاصله گرفتن از تنش‌ها بین دو کشور، تمایل خود را به همکاری با ایالات متحده نشان داده است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری شینهوا اعلام کرد که شی و پنگ لیوآن همسر او، از جمعی از معلمان و دانش‌آموزان آمریکایی دعوت به عمل آورد که بیشتر به چین سفر کنند تا این مساله به دوستی بین دو ملت، به ویژه در میان جوانان کمک نماید.

به تازگی معلمان و دانش‌آموزان دبیرستان لینکلن آمریکا یک کارت تبریک سال نو برای شی، همسرش و مردم چین ارسال کرده بودند.

دانشگاهیان آمریکایی درباره ابتکار چین برای دعوت از ۵۰ هزار دانشجو در برنامه‌های تحصیلی، گفتند که این مساله در پنج سال آینده فرصت‌های "جدید و هیجان انگیز" را برای جوانان آمریکایی ایجاد می‌کند تا در این کشور آسیایی کاوش کنند.

به دنبال نشست ماه نوامبر بین شی و جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در سانفرانسیسکو روابط بین دو کشور که به علت برخی مسائل از جمله ورود بالن تجسسی چین به خاک ایالات متحده رو به وخامت گذاشته بود، بهبود یافت و سران آنها تلاش‌هایی را برای ارتقای روابط انجام دادند.

در همین راستا یک آژانس وابسته به وزارت دفاع آمریکا برای اولین بار در نزدیک به ۵ سال گذشته، تحقیقات خود را برای بازیابی بقایای اجساد مربوط به جنگ جهانی دوم در چین تکمیل کرد.

آژانس بررسی اسرای جنگ یا مفقود الاثرها در وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که یک تیم چندین هفته در سایت‌هایی در جنوب چین تحقیقاتی را بمنظور ارائه اطلاعات حیاتی برای ماموریت‌های بازیابی در آینده انجام دادند.

این اولین سفر این تیم از مه ۲۰۱۹ به چین است و در حالی صورت گرفته که ارتباط سطح بالا بین ارتش چین و آمریکا از سر گرفته شده است.

نیکلاس برنز سفیر ایالات متحده در چین در تاریخ ۱ فوریه (۱۲ بهمن) در حساب ایکس خود نوشت که واشنگتن متعهد به پیدا کردن سربازان کشته شده خود است و آنها را با افتخار و احترام به خانه بازمی‌گرداند.

بیش از ۱۲۰ هزار پرسنل نظامی آمریکایی در دهه ۱۹۴۰ در چین خدمت کردند، زمانی که دو طرف به طور متحد علیه ژاپن می‌جنگیدند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس