تجاوز آمریکا نقض حاکمیت عراق است؛ مقاومت دست برتر آینده منطقه است

در پی شهادت دو تن از فرماندهان ارشد کتائب حزب الله عراق در حمله تروریستی پهپادی از سوی آمریکا، نماینده حماس ترور فرماندهان ارشد مقاومت عراق را محکوم کرد و آن را نقض حاکمیت عراق دانست.

به گزارش مشرق، در پی شهادت دو تن از فرماندهان ارشد کتائب حزب الله عراق در حمله تروریستی پهپادی از سوی آمریکا، اسامه حمدان، نماینده حماس در لبنان در مصاحبه با المیادین، حمله تروریستی پهپادی آمریکا به خاک این کشور را محکوم کرد و آن را نقض حاکمیت عراق دانست.

عضو ارشد حماس پس از این جنایت ددمنشانه، شهادت ابو باقر الساعدی شهید راه قدس را به برادران در مقاومت عراق تبریک گفت.

نماینده جنبش حماس شامگاه چهارشنبه در واکنش به حمله تروریستی آمریکا به کتائب حزب الله عراق اعلام کرد که این تجاوز نقض حاکمیت سرزمینی عراق از سوی آمریکا است و واشنگتن می‌داند که تمرکز یکپارچه گروه‌های مقاومت، مقابله با «اسرائیل» است.

نماینده حماس افزود: مقاومت آینده و سرنوشت شاکله منطقه خواهد بود و موضوع محوری مقاومت بدون هرگونه شبهه‌ای منطقه‌ای عاری از لوث رژیم صهیونیستی خواهد بود. وی در بخش دیگری از سخنان خود حملات رژیم صهیونیستی به غزه، ناتوانی جامعه بین‌الملل را در توقف آن آشکار کرد و معیارهای دوگانه در جامعه بین‌الملل را نشان داد.

در پی این جنایت آمریکا در هدف قراردادن فرماندهان ارشد مقاومت در عراق، منابع خبری چهارشنبه شب گزارش دادند که در پی انفجار یک خودرو در شرق بغداد و برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی در محل این انفجار ورودی‌های منطقه سبز بغداد توسط نیروهای امنیتی بسته شده است.

منابع عراقی، شامگاه امروز، از حمله پهپادهای ناشناس به یک خودروی غیرنظامی در شرق بغداد خبر داده بودند که به دنبال آن، گزارش‌هایی از شهادت چند نفر در برخی رسانه‌ها منتشر شد.

شبکه المیادین لحظاتی بعد به نقل از خبرنگار خود نوشت: ابو باقر الساعدی، مسئول پشتیبانی و لجستیک و ارکان العلیاوی، مسئول اطلاعات کتائب حزب‌الله عراق در حمله‌ای آمریکایی به شهادت رسیدند.

با این حال، کتائب حزب‌الله -تا لحظه انتشار این گزارش- هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده و آن را رد یا تأیید نکرده است.

منابع عراقی دقایقی بعد از این حمله خبر دادند ده‌ها نفر از مردم عراق در شرق بغداد به خیابان‌ها آمده‌اند و علیه آمریکا شعار سر دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    0 0
    از چه استفاده میکنید؟!
  • عبدالله IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    1 5
    مرگ بر امریقا Death To usa الموت لأمریقا مرگ بر اسرائیل מוות לישראל الموت لإسرائیل Death to Israel
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
      0 2
      امریکا بد شخم زد عراقو
  • US ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    2 0
    شما هم مقابله کنید
  • هادی IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    3 0
    امریکا دارد انتقام می گیرد. شما هم مقابله به مثل کنید
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    1 3
    چرا مقاومت اینقدر ملاحظه کارند ؟! میترسند امریکا عصبانی شود. خوب بزار بشود. بزار بعدش حمله کند ۵۰ نفر را شهید کند خوب شماهم بکشید ازشون. این شکلی فقط از یک طرف کشته میشود.
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    4 1
    علت حملات مرگبار اسراییل و آمریکا فقط یک چیزه : میدونن بعد از هر کشتاری فقط با بیانیه های محکوم است و کار خیلی بدی است طرفن و بس . تا 50 سال دیگه هم همین آشه و همین کاسه
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    1 0
    متاسفانه آمریکا به دعوت عراق در این کشور مستقر شده و حشد الشعبی باید به دولت فشار آورد تا آمریکا را بیرون کند...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس