با افتتاح خط بدنه‌سازی، رنگ و مونتاژ، «ری‌را» بنزینی وارد مرحله صنعتی‌سازی شد و پس از طی مراحل کیفی، ظرف سه ماه آینده تجاری‌سازی و عرضه خواهد شد.

ایکوپرس- تولید ری‌را به منظور کیفیت‌رسانی فرآیندها، از نیمه بهمن به صورت آنلاین آغاز شده و پس از حدود سه ماه، با کیفیت‌رسانی قطعات، مجموعه‌ها و خودرو کامل، به تولید انبوه خواهد رسید.

محصول جدید گروه صنعتی ایران‌خودرو با بهره‌گیری از موتور EF7PTC با ظرفیت ۱۶۴۵ سی‌سی، توانایی تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. ری‌را مجهز به گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک (AT) بوده و ظرف ۱۰.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت ری‌را بنزینی ۱۹۵ کیلومتر در ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. 

ایران‌خودرو تلاش کرده تا تمامی امکانات خودروهای مدرن را که مورد پسند و نیاز مشتری است در «ری‌را» پیاده‌سازی کند. نورپردازی داخلی، صندلی‌ها از جنس چرم و پارچه و فرمان چرمی از جمله امکانات تزییناتی این خودرو است. ری‌را با بهره‌گیری از سامانه IKConnect، جزء محصولات مجهز به فناوری خودروهای متصل به شمار می‌آید. دوربین ۳۶۰ درجه، سامانه کمک پارک جلو، سیستم تشخیص نقاط کور، سامانه پایش فشار باد تایرها، دوربین دید عقب، قفل کودک درهای عقب، ایموبیلایزر، ایزوفیکس، هشدار سرعت بالا و اخطار باز بودن کمربند سرنشینان نیز بخشی از تجهیزات ایمنی ری‌را به شمار می‌رود. 

رینگ‌های «ری‌را» ۱۸ اینچی آلومینیومی دورنگ است. صندلی راننده شش‌حرکته برقی گرم‌کن‌دار با قابلیت تنظیم گودی کمر و صندلی سرنشین، دوحرکته برقی گرم‌کن‌دار است. صندلی راننده و صندلی عقب تاشو دوتکه با زیرآرنجی نیز از دیگر مشخصات ری‌راست. 

نمایشگر دوگانه (جلوآمپر ۱۲ اینچی دیجیتال و سیستم چندرسانه‌ای هوشمند ۱۲ اینچی لمسی)، سان‌روف برقی، کروزکنترل با محدودکننده سرعت، چراغ‌های جلو و برف‌پاک‌کن اتوماتیک، ورود و استارت بدون کلید، خروجی برق ۱۲ ولت صندوق عقب، حسگر حرکت پا برای باز کردن در صندوق عقب (کیک سنسور)، درِ برقی صندوق عقب، اهرم تعویض الکترونیکی دنده، اهرم‌های تعویض دنده پشت فرمان (پدل‌شیفتر) و شارژر بی‌سیم از دیگر امکانات نخستین کراس‌اوور ایرانی به شمار می‌رود. 

ری‌را از ترمز پارک برقی (EPB)، ترمز اتوماتیک، سامانه کمکی آغاز حرکت در سربالایی (HSA)، سامانه کمکی حرکت در سراشیبی (HDA)، کنترل الکترونیکی پایداری (ESC)، سامانه کنترل کشش و ضد هرزگردی (TCS) و سیستم کمک ترمز (BAS) بهره می‌برد. 

کیسه‌های هوا برای راننده، سرنشین جلو و ایربگ‌های جانبی در این محصول تعبیه شده است. فرمان برقی، قابلیت تنظیم فرمان در چهار جهت به همراه کلیدهای کنترلی و همچنین سیستم تهویه اتوماتیک، راحتی و رفاه راننده و سرنشینان را فراهم می‌کند. سیستم چندرسانه‌ای با صفحه نمایش هوشمند لمسی ۱۲ اینچی و قابلیت میرورلینک، اتصال بلوتوثی، درگاه اتصال و شارژ (USB Type C) در کنار ۹ بلندگو از دیگر امکانات ری‌را است. 

محصول جدید ایران‌خودرو مجهز به فناوری نوین چراغ‌ گردش در پیچ‌ها بوده و همچنین از چراغ خوش‌آمدگویی درهای جلو و چراغ همراهی تا منزل بهره می‌برد. آیینه داخل ری‌را از نوع الکتروکرومیک و آیینه‌های جانبی آن برقی تاشونده و راهنمادار است. شیشه‌های برقی جلو و عقب ری‌را مجهز به آنتی‌ترپ و پاور ویندوز بوده و دارای شیشه‌های سولار به همراه شیشه‌های دودی عقب است. 

ری‌را منطبق با استانداردهای ۸۵گانه طراحی شده و از منظر فناوری با سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی بالا و شمارگان تولید مناسب عرضه خواهد شد. این محصول قابلیت ارتقا به استانداردهای بین‌المللی آینده را نیز داراست. 

تولید انبوه ری‌را با داخلی سازی ۶۸ درصد آغاز می‌شود؛ این رقم در مدت کوتاهی به ۸۰ درصد خواهد رسید. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس