مقاومت فلسطین حذف‌شدنی نیست

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: از ابتدای آغاز جنگ غزه اعلام کردیم که جنگ راه حل نیست و مقاومت فلسطین حذف شدنی نیست.

به گزارش مشرق، «حسین امیرعبداللهیان» امروز (چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه) در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور سفرای خارجی مقیم ایران، اظهار کرد: از حضور رییس‌جمهور محترم و مدیران ارشد نهاد ریاست جمهوری در این مراسم قدردانی می‌کنم.

وزیر امور خارجه افزود: امروز در حوزه‌های مختلف از فناوری‌های علمی تا توسعه مرزهای دانش و همچنین حضور در فضا در سطحی قابل قبول سخن می‌گوییم و توصیه رهبری و رییس جمهوری همواره بر دستگاه دیپلماسی این است که دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران به همه دوستان ما و کشورهای همسو در منطقه ما تعلق دارد.

امیرعبداللهیان گفت: امسال سالگرد پیروزی انقلاب را در شرایطی گرامی می‌داریم که بیش از ۴ ماه از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و کرانه سپری شده است. از ابتدا اعلام کردیم جنگ راه حل نیست و مقاومت فلسطین حذف شدنی نیست.

امیرعبداللهیان عنوان کرد: خرسندیم چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران را در شرایطی برگزار می‌کنیم که علی رغم اقدامات دشمنانه در اعمال تحریم‌ها علیه ایران، امروز دستاوردهای بیش از ۴ دهه کشور جزو افتخارات ارزشمند مردم عزیز ماست.

وی ادامه داد: از اینکه دستاوردها و فناوری‌ها و پیشرفت‌های بزرگ جمهوری اسلامی ایران را عیناً به کشورهای مسلمان منطقه، مسلمانان، کشورهای همسو و سایر کشورهایی که مراوداتی با آنها داریم واگذار کنیم، دریغ نخواهیم کرد.

وزیر امور خارجه افزود: امروز کسانی که جنگ افروزی کردند و گفتند تا زمانی که مقاومت و حماس نابود نشود، از اینکه حماس یک ابتکار سیاسی را مورد بررسی قرار داده و شروطی را به آن اضافه کرده، ابراز خرسندی می‌کنند.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه امروز طرف‌های مذاکره کننده در انتظار پاسخ حماس و مقاومت هستند، افزود: بار دیگر همبستگی خود را با زنان، کودکان، مردان و مقاومت فلسطین اعلام می‌کنیم و اطمینان داریم که فروکش کردن جنگ و تنش‌ها در منطقه ریشه در حل مشکل فلسطین دارد. جمهوری اسلامی ایران ایده سیاسی و ابتکار دموکراتیک خود در این باره را در سازمان ملل متحد به ثبت رسانده است.

وی بیان کرد: دولت رییسی قویاً معتقد به مسیر دیپلماسی و مذاکرات است؛ ما هیچگاه از میز مذاکره در راستای تأمین حداکثری منافع ملت بزرگ ایران فاصله نگرفته و نخواهیم گرفت، اما مذاکره برای دستاورد و نه مذاکره برای تعویق نتایج و مذاکره برای مذاکره خواهد بود. ایالات متحده آمریکا باید دست از بد عهدی‌های خود بردارد و در مسیر مذاکراتی به نتایج مورد توافق پایبند باشد.

امیرعبداللهیان گفت: علاوه بر حرکت در مسیر استقلال سیاسی و حفظ اصول اساسی و سیاست خارجی و روابط ایران در توسعه همکاری‌ها و تعامل با همه کشورها در سیاست خارجی، دولت سیزدهم توجه بیشتری بر نگاه به آسیا و همسایگان دارد.

وی تصریح کرد: توصیه رهبری و رییس جمهور به همه ما و همکاران من در دستگاه دیپلماسی این است که به کمک شما رؤسای محترم نمایندگی‌های سیاسی و بین المللی در تهران آنچه را که به عنوان توافق بین سران دو کشور و اسناد دیپلماتیک به امضا رسیده است، با دقت و پیگیری روزانه و در راستای تحقق منافع مشترک جمهوری اسلامی ایران، ملت ایران و دیگر کشورهای دوست و برادر و همسایه و کشورهایی که روابط دیپلماتیک با آنها برقرار است، بتوانیم نتایج این توافق‌ها را به طور ملموس بین کشورهای مقابل با ایران در مسیر تعامل و همکاری احصا کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • کاظم IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    0 0
    قطری ها با شجاعت بازی بکنید
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
      0 0
      تُخ مرغ شونه ای چند شده؟
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    0 0
    پیروزی قطر را به جامعه عرب و برادران خوب عرب تبریک مبگوییم
  • مهدی US ۰۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    0 0
    مذاکره برای چی و چه کسی. هنوز دستگاه دیپلماسی ما نفهمیده اول در میدان قوی شو بعد برو مذاکره کن. با این تصمیم های محافظه کارانه و دیپلماسی فشل این وزارت خانه که هنوز افکار ظریف در آن حاکمه است بیشتر از این نمی شود از شما عزیزان انتظار داشت.
  • مهدی US ۰۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    0 0
    مذاکره برای چی و چه کسی. هنوز دستگاه دیپلماسی ما نفهمیده اول در میدان قوی شو بعد برو مذاکره کن. با این تصمیم های محافظه کارانه و دیپلماسی فشل این وزارت خانه که هنوز افکار ظریف در آن حاکمه است بیشتر از این نمی شود از شما عزیزان انتظار داشت.
  • کارشناس IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    0 0
    شما از صلح میترسید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس