کنعانی: «ائتلاف‌های تخیلی» به صلح و امنیت منطقه کمکی نمی‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ائتلاف‌هایی از قبیل ائتلاف آمریکا در دریای سرخ و آنچه اتحادیه اروپا می‌خواهد تشکیل دهد را تخیلی خواند و گفت که این ائتلاف‌های خودخوانده کمکی به صلح و امنیت در منطقه نمی‌کند.

به گزارش مشرق، تشکیل «ائتلاف‌های وهمی و تخیلی» را کمک کننده به صلح و امنیت در منطقه نمی‌دانیم، این را سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای تشکیل ائتلاف دریایی در دریای سرخ که گفته می‌شود ۲۸ بهمن ماه قرار است تشکیل شود، بیان کرد.

ناصر کنعانی روز دوشنبه ۱۶ بهمن ماه در پاسخ به سؤالی این ائتلاف‌ها را شبیه ائتلافی که آمریکا تشکیل داد، «خودخوانده» خواند و عدم همراهی کشورها از جمله اروپایی‌ها را نشانگر اختلاف نظر درباره وضعیت منطقه عنوان کرد و گفت که قصد اروپا، ایجاد تشکل‌ها و ساختارهای وهمی و تخیلی است که کمکی به ثبات و امنیت در منطقه نمی‌کند.

در پی حملات انصارالله به کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که به سمت سرزمین‌های اشغالی در حرکتند و پس از ائتلافی که آمریکا به منظور جلوگیری از این حملات تشکیل داد و موفق هم نبود، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جوزپ بورل در اظهاراتی ابراز امیدواری کرد که از بیست و هشتم بهمن «ماموریت دریایی» اتحادیه اروپا در دریای سرخ برای دفاع از اسرائیل آغاز شود.

این موضوع در گفت‌وگوی تلفنی اخیر امیرعبداللهیان با بورل هم مورد اشاره قرار گرفت و وزیر خارجه به بورل گفت که هرگونه ائتلاف و اقدامات تشنج زا مشابه آنچه آمریکا و انگلیس در حمله به یمن انجام دادند، نه تنها کمکی به بازگشت ثبات به منطقه نمی‌کند، بلکه منجر به پیچیده‌تر شدن اوضاع خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین با بیان اینکه اگر به ثبات و امنیت در منطقه و به آبراهه‌های بین‌المللی به درستی و صادقانه می‌اندیشند، به ریشه و علت العلل بحران توجه کنند، وضعیت در دریای سرخ را نتیجه دامن زدن به جنگ توسط رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکا و انگلیس از این رژیم خواند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پیروزه IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 0
    نابود کننده های جهان همه دستشان در دست هم است .کشورهای منطقه هم درخاورمیانه باید یک اتحادیه در مقابل این جهان خواران تشکیل بدهند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس