وحیدی: نظرسنجی‌ها نشان از افزایش روند مشارکت دارد

وزیر کشوردر خصوص پیش‌بینی میزان مشارکت مردم گفت: هم اکنون برای اعلام نظر زود است، چراکه ما هنوز وارد آن فضای کاملاً انتخاباتی نشده ایم ولی نظرسنجی‌های صورت گرفته تا این لحظه، نشان از در حال رشد بودن مشارکت دارد.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی وزیر کشور شامگاه دوشنبه ۱۶ بهمن‌ماه در گفتگو با خبرنگاران ضمن اشاره به ‌کم‌شدن فاصله تا انتخابات اظهار کرد: ۱۱ اسفندماه روز سرنوشت‌سازی برای کشور خواهد بود چرا که منتخبین در این انتخابات بناست با مجلس جدید ریل‌گذاری جدیدی برای کشور انجام دهند.

وی با اشاره فراهم شدن بسترهای اجرایی لازم برای انتخابات اسفندماه افزود: تمهیدات لازم از قبیل آماده‌سازی زیرساخت های لازم، آموزش عوامل اجرایی و تعیین شعبه‌ها صورت گرفته است تا مردم عزیز بتوانند به راحتی مشارکت خود را به نمایش بگذارند.

وزیر کشور با تصریح این که تمهیدات لازم برای یک انتخاب پرشور فراهم شده، گفت: در این دوره ۹۰ هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور خواهیم داشت که از این تعداد بیش از ۴۰ هزار شعبه ثابت و مابقی به صورت سیار رأی گیری خواهند کرد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که بالغ‌بر ۱۴ هزار نفر توسط شورای نگهبان برای رقابت در مجلس شورای اسلامی تأییدشده‌اند، امیدواریم که رقابت خوبی را شاهد باشیم و زمینه‌اش بحمدالله فراهم هست.

وحیدی بابیان این که انتخابات نمود واقعی مردم سالاری دینی در کشور است خاطرنشان کرد: همه‌ی اقشار مختلف،‌احزاب و معتمدین و همه‌ی کسانی که سخنانشان بین مردم مورد استقبال و پذیرش هست، برای حضور خوب درصحنه همگان را برای یک انتخاب و حضور خوب ترغیب کنند.

وی در خصوص پیش‌بینی میزان مشارکت مردم گفت: الان زود است برای اعلام نظر، چراکه ما هنوز وارد آن فضای کاملاً انتخاباتی نشده ایم ولی نظرسنجی‌های صورت گرفته تا این پایه نشان از در حال رشد بودن مشارکت دارد.

وزیرکشور هشدار جدی به نامزدهایی که قصد تخریب یکدیگر را دارند داد و تاکید کرد: قانون خیلی روشن اشاره کرده است که داوطلبین محترم باید به تبلیغ خودشان و برنامه‌های خودشان بپردازند و از فعالیتی که علیه دیگران یا تخریب دیگران باشند پرهیز کنند زیرا برابر قانون با آنها برخورد میشود و باید داوطلبین این موضوع را کاملاً رعایت کنند.

وحیدی گفت: در این دوره با ابتکار صدا و سیما ۲۰۰ کانال تلویزیونی برای تبلیغ کاندیداها ایجاد و بستر خوبی برای معرفی کاندیداها فراهم شده است.
وزیر کشور ضمن تاکید بر این که مدیران حق ورود جانبدارانه را ندارند، اذعان داشت: تا کنون گزارشی در این خصوص به دست من نرسیده است ولی تاکید می‌کنم هیچ مدیری مجاز به جانبداری در انتخابات نیست و هر موردی گزارش شود، برخورد خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    2 0
    خطا های شناختی ذهن ؛ اثر هاله ای و و معکوس آن یعنی شاخی (Hallo / Horns effect) چیست؟ اگر افراد در وضعیتی یک خصوصیت یا ویژگی را در پدیده ها ببینند، که آنها را مستعد داشتن نظر مساعد یا نامساعد درباره گزینه آن پدیده کند، احتمالش زیاد است که دیگر اطلاعات را نیز صرفه نظر از چیستی آن، طوری تفسیر کنند که اثبات کننده نتیجه گیری باب میل ایشان گردد . برای مثال، اگر در وضعیتی برداشت مثبتی درباره یک نفر(یا یک روش) داشته باشید، احتمال دارد اطلاعات بعدی درباره او( یا آن روش) را هم با دید مثبت تفسیر کنید که به آن اثر هاله ای می گویند و برعکس اگر برداشت شما منفی باشد تاثیری عکس حالت قبل را دارد، که به آن اثر شاخ می گویند. این سوگیری حتی در میانه یک مقایسه هم که برداشت مثبت یا منفی اولیه هیچ ربطی به ارزیابی بعدی نداشته باشد، رخ می دهد. آزمایشی که رابرت کاپلان (Robert Kaplan) از دانشگاه سن دیگو صورت داد نشان می دهد که چگونه جذابیت فیزیکی سبب می شود تا ارزیابی کنندگان به نوشته های افراد نمره های بالاتری بدهند. در این آزمایش از شرکت کنندگان خواسته شد تا به مقاله یک دانشجو نمره بدهند. عکس دانشجو همراه با مقاله به آن ها داده می شد. نمره داده شده به مقاله با مقیاس ذهنی جذابیت که براساس ارزیابی داوران دیگری مشخص شده بود، همبستگی بالایی داشت. جالب اینجاست که به همه شرکت کنندگان یک مقاله داده و تصویر همراه آن هم به صورت تصادفی انتخاب شده بود. یکی از مشکلات سیستم های ارزیابی عملکرد در بین افراد جامعه و ... همین دو اثر هاله ای و شاخی می باشد. ارزیابی کننده به هنگام ارزیابی افراد می باید مراقب این سوگیری شناختی در زمان قضاوت و تصمیم گیری درباره عملکرد آنها باشد. پایبندی به یک سیستم ارزیابی بر مبنای عملکرد قابل قیاس آماری و چهارچوب های پایشی آن می تواند ارزیابی کننده را از به دام افتادن در این تله های ذهنی برهاند ...
    • IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
      1 0
      وضعیت را بهتر کنید تا انتخابات مشارکت قوی داشته باشه
  • سیدمحمدمصطفوی IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    9 0
    😅هرکی شرکت کنه به معنی اینه که از این وضعیت راضیه
  • JP ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    8 0
    ازکی نظر سنجی کردی
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    1 0
    از یک درصد شده دو درصدخوب اینم رشده دیگه
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    3 0
    راي دادن يعني قبول وضعیت فعلی
  • رضا IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    2 0
    به نظر میاد جناب وزیر از دور و بری های خودش نظر سنجی کرده با این سبک و سیاق و با نظر سنجی خودم کسی در انتخابات شرکت نمیکنه که عقلانی فکر کنیم اینم درست نیست و واقعیت اینه که سطح نارضایتی در این چند ساله خیلی بیشتر شده و اصولا مشارکت از دوره قبلی هم کمتر هست.
  • حسین IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    1 0
    نهایت مشارکت ۲۰ درصدی است
  • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    3 0
    من کارگر در این چهار ساله ،بصورت خیلی ملموس قدرت خریم کم شده و شرمنده زن و بچه ام چرا باید در انتخابات شما شرکت کنم مگه چه چیزی عوض شده که امیدوار بشم.
  • عبدالله IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 3
    من هم نظرم این است که حداکثر مردم شرکت می کنند.
  • 95 IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 4
    شرکت در انتخابات برای حفظ کشور لازم و ضروری است
  • farzad IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    1 1
    درست می فرماین همه از این اوضاع و شرایط راضی هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس