رفیعی: شورای ائتلاف در حوزه محیط زیست گام‌های عملیاتی برداشته است

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس، گفت: دگراندیشان و مدعیان حوزه محیط زیست هیچ‌گاه در حوزه محیط زیست در وادی عمل گام برنداشتند و این فقط شورای ائتلاف بود که در عرصه سیاسی و عمل این موضوع را عملیاتی کردند.

به گزارش مشرق، سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی شامگاه امروز یکشنبه پانزدهم بهمن ماه در همایش حامیان بهمنی محیط زیست، خاطرنشان کرد: ما امشب در خدمت کسانی در این جلسه هستیم که افتخارآفرینان حوزه محیط زیست هستند.

وی افزود: در دهه فجر باید به نقش فجرآفرینان در عرصه محیط زیست اشاره کنیم، قبل از اینکه به مجلس بیایم تمام مذاکرات تدوین‌کنندگان قانون اساسی که تعدادی از اندیشمندان آن زمان را بودند را مورد توجه قرار دادم.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس، افزود: اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در دنیا بی‌نظیر است و ممنوعیت برای هر نوع تخریب محیط زیست به‌وجود می‌آورد و در اوضاع ترورها و فضاهای سال ۵۷ این افق را در کمترین جای دنیا سراغ داریم، مثل شهید بهشتی که امثال یک ملت بود.

وی در ادامه گفت: مشی شهید بهشتی را شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ادامه داد و برای اولین بار پای حوزه محیط زیست ایستاد و یک نیروی تخصصی را به مجلس فرستاد.

رفیعی تصریح کرد: متأسفانه از ابتدای تشکیل سازمان محیط زیست یک متخصص این حوزه، مسئولیت آن را برعهده نگرفت.

وی تصریح کرد: دگراندیشان و مدعیان حوزه محیط زیست هیچ‌گاه در حوزه محیط زیست در وادی عمل گام برنداشتند و این فقط شورای ائتلاف بود که در عرصه سیاسی و عمل این موضوع را عملیاتی کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس، افزود: شورای ائتلاف پای امر تخصص ایستاد و در همین دوره هم شاهد شکل گرفتن کمیته‌های تخصصی مختلف شورای ائتلاف هستیم که فکر نمی‌کنم کمتر جریان سیاسی چنین دوراندیشی داشته باشد.

رفیعی در ادامه گفت: در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی کارهای زیادی اتفاق افتاد، جزو پرونده‌های نظارتی مجلس در امر آلودگی هوا برای پنج مدیر متخلف در قوه‌قضائیه حکم قطعی صادر می‌شود.

وی افزود: در حوزه بین‌الملل نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسأله محیط زیست نامزد برتر دریافت جایزه محیط زیست می‌شود و این افتخارش برای شورای ائتلاف است و با حمایت شخص رئیس مجلس همه این اتفاقات صورت گرفت.

رئیس فراکسیون نماینده مردم تهران در مجلس، گفت: برای شانزدهم اسفند یک همایش بین‌المللی با حضور همه سفرای کشورهای مختلف داخل ایران با حضور دفاتر محیط زیستی جهانی در تهران برگزار خواهیم کرد.

رفیعی تصریح کرد: شورای ائتلاف جزو معدود جریان‌های سیاسی است که نیروهای خود را در مجلس مجبور نکرد که مثلاً به فلان موضوع رأی دهند یا ندهند و من برای این موضوع خدا را گواه می‌گیرم و این اوج بلوغ یک جریان سیاسی است. شورای ائتلاف جزو معدود جریان‌های سیاسی است که کاندیداهایش را

نماینده مردم تهران در پایان، خاطرنشان کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب مجلس این دوره را مجلس انقلابی می‌دانند به خاطر مدیریت آقای حداد عادل است که به جوانان اعتماد کردند و راه ورود جوانان انقلابی به مجلس را باز کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس