کد خبر 1572390
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳
دومین شکست نیروی دریایی انگلیس در کمتر از 3 هفته

منابع خبری گزارش کردند که ناو هواپیمابر «کوئین الیزابت» انگلیس با مشکل فنی مواجه شد و از شرکت در رزمایش ناتو و استقرار در دریای سرخ برای کمک به آمریکا در حمله به نیروهای مسلح یمن بازماند.

به گزارش مشرق، منابع خبری عصر یکشنبه به وقت تهران گزارش کردند که ناو هواپیمابر انگلیسی «کوئین الیزابت» به ارزش ۳.۵ میلیارد در سواحل انگلیس خراب شد و بدین تریب این ناو قادر به شرکت در بزرگترین رزمایش ناتو و سپس همراهی ائتلاف نظامی آمریکا در دریای سرخ نیست.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» قرار بود این ناو هواپیمابر برای شرکت در عملیات جنگی علیه نیروهای مسلح یمن به همراه سایر کشتی‌های ناتو به خاورمیانه سفر کند.

نیروی دریایی انگلیس اعلام کرد، ناو هواپیمابر انگلیسی حین عزیمت برای حضور در رزمایش ناتو که بزرگترین تمرین نظامی این ائتلاف از زمان جنگ سرد به این سو است در جریان بررسی‌های نهایی با مشکل فنی مواجه شد و از شرکت در این رزمایش و سپس دریای سرخ بازماند.

بر اساس این گزارش، با توجه به مشکل پیش آمده برای این ناو هواپیمابر، نیروی دریایی انگلیس احتمالا نمی‌تواند هواپیمایی را در دریای سرخ مستقر کند.

مشکل فنی پیش آمده برای این ناو هواپیمابر دومین شکست نیروی دریایی انگلیس در کمتر از سه هفته، پس از برخورد دو کشتی جنگی این کشور در بندری در بحرین است که باعث آسیب به کشتی‌ها شد.

کشتی مین روب «اچ‌ام‌اس چیدینگفولد» نیروی دریایی انگلیس با کشتی مین‌ یاب «اچ‌ام‌اس بنگور» این کشور که در ساحل بحرین لنگر زده بود، تصادف کرد.

هنوز معلوم نیست چه زمانی ناو «اچ‌ام‌اس بنگور» بار دیگر بتواند به ماموریت برگردد و هیچ جدول زمانی برای بازگشت آن اعلام نشده است.

این ناو انگلیسی برای انجام ماموریت در خلیج فارس حضور داشت و «این ضربه می‌تواند عملیات انگلیس در خلیج فارسرا در این برهه حیاتی به خطر بیندازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    21 0
    فکرکنم انگلیسیای شیطون دارن بهونه میارن که خطر نکنن براهمین دارن سرآمریکائیهای مشنگ کلاه میذارن
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
      2 0
      شاید ولی وضعیت عنگلستان صغیر دیگه مثل قبل نیست و مالیده کلااا
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
      2 0
      من هم با شما موافق هستم . انگلیسی ها با کلک و حقه بازی میخواهند هزینه های خود را کم کنند و با این حقه در مانور شرکت نمی کنند
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    5 0
    اینگلیسی ها غلط کردن. دروغ می گویند. قشنگ مشخص است که از ترس حمله شیر مردان یمنی به ناو هواپیمابر شان بدروغ بهانه خراب شدن رو درآوردند. چون اینگلیس مثل آمریکا نه قادر به محافظت از ناوگان خود در برابر موشک های یمن است و بعید میدونم بیشتر از یک یا دو فروند ناو هواپیمابر داشته باشد. پس طبق معمول این روباه پیر برای محافظت از ناو هواپیمابر خود متوسل به دروغ (خراب بودن) شده
    • IR ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      0 0
      ناوگان سلطنتی شادی بخش محافل خبری !!!
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    5 0
    باید موشک های کروز دوربرد بالای 1000 کیلومتر و کارخانه پهباد شاهد 136 به یمنی ها داده شود
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    4 0
    ایران باید یمن را به 5000 موشک های دوش پرتاب ضد هوایی مجهز کند تا کسی جرات پیاده کردن نیرو در این کشور به ذهنش نرسد همچنین موشک های بالستیک ضد کشتی و همچنین پهبادهایی با قابلیت پرتاب موشک کرم ابریشم و موشکهای ضد دریا باید به یمنی ها داده شود که برد بالای 1000 کیلومتر داشته باشد چون امریکا احتمالا به یمن از فاصله دور حمله کند ولی یمنی ها نیز باید بتوانند تمام اقیانوس هند و حتی دریای مدیترانه را بتوانند بزنند مثل موشک سومار با برد 3500 کیلومتر
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
      2 0
      آمریکای بی پدر 9 ساله که یمن رو مخاصره دریایی کرده.
  • سید فروزان CH ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 0
    کل نفرات ارتش انکلیس ۸۰ هزار نفر هم نمیشود ،یک ناو هواپیما هم دارند که در زمان جنگ خراب میشود !!!!یعنی اینها لقمه چپ مقاومت هم نمیشوند ،
  • علیرضا IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    یه‌بار نشد سایت خوب مشرق تو بحث نظامی گری و اقتصادی و سیاسی و کلا همه چیز ضد غرب و آمریکا مطلب نذاره ،جسارت نباشه چرا اخبار روسیه و چین و کشور خودمون همیشه خوب و مثبت و رو به پیشرفت و اخبار آمریکا و اروپا همه خراب و داغون و نابود شده و به فنا رفته اس ،چیزی که ما می‌بینیم و می‌شنویم از صداو سیما و خبرگزاری های داخلی با چیزی که واقعیت داره زمین تا آسمون توفیر داره .
  • افسانه IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    0 0
    یمن سربلند تاریخ😍😍😍 تا ابد همه آزادی خواهان به شما افتخار خواهند کرد✌

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس