بورل: بحران انسانی در غزه نه نتیجه حوادث طبیعی که ساخته انسان است

مسوول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا بدون اشاره مستقیم به جنایت‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بحران انسانی در نوار غزه نه نتیجه حوادث طبیعی که ساخته دستِ انسان است. 

به گزارش مشرق، «جوزف بورل» مسوول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا بحران انسانی در غزه را یک «فاجعه ساخته دست انسان» توصیف کرد.

وی در ادامه گفت: پس از توقف کمک های مالی برخی کشورها، هیچ جایگزینی برای آژانس کاریابی و امدادرسانی برای آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل متحد (آنروا - UNRWA) وجود ندارد.

کمک کنندگان عمده آنروا به تازگی، پس از ادعاهایی مبنی بر مظنون بودن حدود ۱۲ نفر از ده ها هزار کارمند فلسطینی به مشارکت در عملیات «طوفان الاقصی» مقاومت علیه رژیم صهیونیستی، کمک های مالی خود را به حالت تعلیق درآوردند.

بیش از نیمی از ۲.۳ میلیون نفر ساکن غزه اکنون بی خانمان هستند و در رفح در مرز مصر متراکم شده اند. از زمانی که نیروهای صهیونیستی هفته گذشته یکی از بزرگ ترین حمله های جنگ را برای تسخیر خان یونس، شهر اصلی جنوبی، انجام دادند ده ها هزار نفر در روزهای گذشته وارد این منطقه شده اند.

جوزف بورل همچنین گفت: اما این فاجعه (بحران غزه) به دست انسان به وجود آمده است، نه به این علت که زلزله بوده یا یک فاجعه طبیعی بوده، به این علت است که جنگ است و این جنگ صدها هزار نفر را به جنوب سوق داده است و اکنون که در جنوب هستند، اسراییل در جنوب همچنان به بمباران ادامه می دهد و به بدتر کردن وضعیت بسیار وخیم، وضعیت انسانی ادامه می دهد، اما این یک فاجعه ساخته دست انسان است.

وی همچنین درباره آنروا افزود: می توانم بگویم که در بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا احساس عمومی این است که هیچ جایگزینی برای آنروا وجود ندارد؛ تکرار می کنم، هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد. آنروا نقش مهمی در حمایت از آوارگان فلسطینی ایفا کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • موسوی IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    ای حروم زاده این بحران ساخته دست شیطان است! تف تو شرف و پرچمه نجسه اتحادیه اروپا آمریکای زنازاد هم روش .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس