نماینده پارلمان اروپا: آمریکا و متحدان اروپایی از نسل‌کشی در غزه حمایت می‌کنند

مایک والاس»نماینده پارلمان اروپا با بیان اینکه «ایالات متحده و متحدان اروپایی از نسل‌کشی در غزه حمایت می کنند»، اظهار داشت: آن‌ها هنوز ذهنیت استعماری دارند.

به گزارش مشرق، این قانونگذار اروپایی امروز (جمعه) با انتشار پیامی در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) تصریح کرد: ما تعداد باورنکردنی سیاستمدارانی داریم که آماده حمایت از پروژه [نسل‌کشی] صهیونیستی بدون توجه به هزینه، رنج، تخریب و قانونی نبودن آن هستند.

مایک والاس افزود: ایالات متحده و متحدان اروپایی هنوز ذهنیت استعماری دارند و نژادپرست هستند. آنها فلسطینی‌ها را برابر نمی‌بینند.

وی ادامه داد: آنها فکر نمی‌کنند که فلسطینی‌ها حق دارند که زندگی‌ای توأم با عزت از هر لحاظ داشته باشند.

در یکصد و نوزدهمین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، هواپیماهای جنگی و توپخانه این رژیم مناطق مختلف این باریکه به ویژه خان یونس را بمباران کرده و باعث شهادت و زخمی شدن صدها فلسطینی شدند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است و رزمندگان مقاومت فلسطین، با وجود کمبود امکانات و محاصره بودن نوار غزه در حال رویارویی با اشغالگران صهیونیست هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس