کد خبر 1571468
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
عزم قوی تهران و اسلام‌آباد برای مقابله با تهدید تروریسم

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان سفر اخیر وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به اسلام‌آباد را بسیار مهم و نتایج آن را مفید خواند.

به گزارش مشرق، ممتاز زهرا طی کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود در اسلام‌آباد با ابراز اطمینان از دستاوردهای سفر اخیر حسین امیرعبداللهیان و هیات بلندپایه ایرانی به پاکستان، گفت: وزیر امور خارجه ایران مذاکرات مهم و عمیقی با همتای پاکستانی، نخست وزیر و فرمانده ارتش این کشور انجام داد.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان تاکید کرد: توافق دو کشور برای انتصاب متقابل افسران رابط نظامی در ایران و پاکستان اقدامی موثر برای پرداختن به نگرانی‌های مشترک و گامی هماهنگ علیه هرگونه تهدید خواهد بود.

وی تاکید کرد: سفر امیرعبداللهیان بسیار مهم بود و بیانگر اراده قوی دو کشور همسایه برای کار جمعی و هماهنگ و پرداختن به چالش‌های مشترک به ویژه تهدید مشترک ناشی از تروریسم است.

ممتاز زهرا، ایران را کشور همسایه و دوست پاکستان توصیف و اضافه کرد: تشکیل مکانیسم سطح بالا به ریاست وزیران خارجه دو کشور، استقرار افسران رابط نظامی در شهر تربت ایالت بلوچستان پاکستان و شهر زاهدان ایران، توسعه بازارچه‌های مرزی و گسترش مراودات اقتصادی از جمله توافقات مهم تهران و اسلام‌آباد در جریان سفر رسمی امیرعبداللهیان بود.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت که تمرکز این کشور بر پیشبرد اهداف مشترک و همکاری‌ها با ایران است تا اطمینان حاصل کنیم که رویدادهای اخیر در مرزهای دو کشور در آینده تکرار نشود.

ممتاز زهرا درباره حادثه مسلحانه علیه چند تبعه پاکستانی در سراوان نیز افزود که مسوولان این کشور همکاری و رایزنی بسیار نزدیکی با دولت ایران از جمله مسوولان محلی در سیستان و بلوچستان دارند و تحقیقات درخصوص این حادثه ادامه دارد.

در ادامه جلسه امروز سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، وی تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را محکوم و خواستار اجرای فوری حکم دیوان بین المللی دادگستری برای تامین امنیت غزه و توقف حملات اسرائیل علیه غیرنظامیان بی دفاع شد.

ممتاز زهرا درباره روابط پاکستان با افغانستان نیز گفت که مرزهای موجود میان دو کشور، خط رسمی مرزی است که از سوی جامعه بین المللی به رسمیت شناخته شده و هیچ نکته ابهامی در خصوص آن وجود ندارد.

وی از طالبان افغانستان برخورد موثر علیه عناصر تروریستی در قلمروی این کشور به ویژه استرداد سرکردگان گروه‌های ضدپاکستانی به اسلام‌آباد را خواستار شد و افزود: پاکستان همچنان نگران تحرکات عناصر تروریستی در خاک افغانستان است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    0 0
    خدا یارتون باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس