کد خبر 1571109
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
نهمین جلسه دادگاه رسیدگی به جنایات منافقین آغاز شد

نهمین جلسه دادگاه رسیدگی به جنایات و اقدامات اعضای اصلی و سرکردگان گروهک تروریستی منافقین امروز چهارشنبه - یازدهم بهمن- به صورت علنی و در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، نهمین جلسه دادگاه رسیدگی به جنایات و اقدامات اعضای گروهک تروریستی منافقین امروز چهارشنبه - ۱۱ بهمن - به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقانی در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران و به صورت علنی در حال برگزاری است تا بخشی از جنایت‌ها و خباثت‌ها و نسل‌کشی‌های آنها علیه بشریت و ملت مظلوم ایران بازگو شود.

کیفرخواست این پرونده در بیش از ۷۰۰ صفحه تنظیم شده است و در این دادگاه که به صورت علنی و با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار می‌شود علاوه بر اینکه جمعی از خانواده‌های قربانیان ترور نیز حضور دارند، شاهدان عینی جنایات هولناک تروریست‌های دهه ۶۰ نیز در دادگاه حاضر هستند.

طبق اعلام دادگاه کیفری یک استان تهران، در دادگاه رسیدگی به جنایات منافقین ۱۰۴ عضو این گروهک و یک شخصیت حقوقی (سازمان مجاهدین خلق ایران) محاکمه می‌شوند.

در همین زمینه بخوانید:

جلسه اول دادگاه منافقین

جلسه دوم دادگاه منافقین

جلسه سوم دادگاه منافقین

جلسه چهارم دادگاه منافقین

جلسه پنجم دادگاه منافقین

جلسه ششم دادگاه منافقین

جلسه هفتم دادگاه منافقین

جلسه هشتم دادگاه منافقین

در ابتدای دادگاه قاضی دهقانی با علنی اعلام کردن دادگاه از نماینده دادستان خواست تا ادامه کیفرخواست را قرائت کند.

نماینده دادستان با اشاره به راه اندازی شبکه تلویزیونی توسط منافقین به منظور انجام فعالیت‌های تبلیغی گفت: این شبکه با هدف تشویق مردم به خشونت راه اندازی شد.

وی در ادامه قرائت کیفرخواست به تشریح نحوه عضو گیری توسط سازمان تروریستی منافقین پرداخت.

در ادامه قاضی با اعلام تنفس اعلام کرد که ادامه دادگاه در نوبت عصر برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین دهقانی، علنی و رسمی بودن ادامه رسیدگی به جنایت‌های منافقین را با توجه به حضور شکات، وکلای شکات و متهمین و دیگر حاضرین اعلام کرده و از نماینده دادستان خواست تا ادامه کیفرخواست را قرائت کند.

نماینده دادستان در جریان قرائت کیفرخواست به رویکرد اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی در قبال گروهک تروریستی منافقین پرداخته و سابقه‌ای از قرار دادن و خروج نام گروهک تروریستی منافقین در فهرست سازمان‌های تروریستی این کشورها را تشریح کرد.

وی همچنین فهرستی از واکنش کشورها و سازمان‌های مختلف درباره اقدام‌های تروریستی گروهک منافقین را مطرح کرد.

نماینده دادستان گفت: کیفرخواست همچنین به گزارش ضابطین ایرانی درباره اقدام‌های تروریستی گروهک منافقین اشاره کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به گزارش وزارت اطلاعات اشاره کرد؛ این گزارش به سرسپردگی منافقین به صدام پرداخته و تاکید کرد که گروهک تروریستی منافقین تحت حمایت رژیم صدام دست به اقدام‌های تروریستی مختلف و متعدد زد.

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در قالب یک گزارش جامع به تشریح اقدام‌های تروریستی گروهک تروریستی منافقین پرداخت؛ یکی از مهم‌ترین محورهای این گزارش همکاری گروهک تروریستی منافقین با کشورهای خارجی در جهت خیانت به ایران است که جاسوسی از صنعت هسته‌ای بخشی از آن محسوب می‌شود.

نماینده دادستان همچنین به مستندات مربوط به شهادت برخی از اعضای سابق گروهک تروریستی منافقین درباره اقدام‌های تروریستی علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده و گفت که برابر شهادت این افراد، مسعود رجوی فقط قائل به اقدامات خشونت‌آمیز علیه ایران است.

در ادامه قرائت کیفرخواست نماینده دادستان به حمایت مالی کشورهای غربی از گروهک تروریستی منافقین و تلاش برای مشروعیت‌بخشی به آن جهت معرفی منافقین به‌عنوان گزینه جایگزین نظام جمهوری اسلامی موضوعی بود که کیفرخواست به آن اشاره کرد.

نماینده دادستان در بخشی از کیفرخواست به نقش مریم رجوی در سازمان گروهک تروریستی پرداخته و گفت: او همواره یکی از نفرات اصلی گروهک بوده که علیه نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های متعددی کرده و می‌کند.

مستندات مربوط به تایید تروریستی بودن اقدام‌های گروهک تروریستی منافقین در سطح بین‌المللی و صدور قطعنامه‌ها علیه آن در سطوح ملی دیگر کشورها و در سطح بین‌المللی بخشی دیگر از کیفرخواست قرائت شده از سوی نماینده دادستان بود؛ نماینده دادستان در تشریح این موضوع به قوانین مربوط به تروریسم در سطوح ملی شماری از کشورها از جمله بلژیک و ایتالیا اشاره کرد.

در حال تکمیل...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 0
    منافقین در فضای مجازی و اینترنت بطور دیوانه واری از خاندان هاشمی دفاع می کنند. موضوع چیست؟ چرا؟
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      0 0
      زیاد بهش فکر نکن دوست من.. السابقون اولائک المقربون
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 0
    تا الان که ۱۰:۱۲ شب شده همینجوری در حال تکمیل است. کی گزارشتان تکمیل میشه؟
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 0
    تاحالا در حال تکمیل است که

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس