کد خبر 1570678
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶

با آنکه بدروم شبه جزیره‌ای کوچک محسوب می‌شود، اما همه آنچه برای تفریح و سرگرمی نیاز دارید را در خود جا داده است. این شهر کوچک یکی از استراحتگاه‌های معروف در ترکیه به حساب می‌آید که طیف وسیعی از تفریحات، از لوکس‌ترین‌ها تا اقتصادی را شامل می‌شوند. در این مقاله شما را با تور بدروم و جاهای دیدنی بدروم آشنا خواهیم کرد.

موزه باستان شناسی زیر آب بدروم

قلعه بدروم یکی از اصلی‌ترین نمادهای شهر بدروم است که در تور ترکیه حتما باید به آن سر بزنید. در اینجا موزه‌ای قرار دارد که به موزه باستان‌شناسی زیر آب بدروم شناخته می‌شود. این موزه در سال 1964 تاسیس شد و هدف از تاسیس آن، به نمایش گذاشتن مصنوعات زیر آب و تاریخ شهر باستانی هالیکارناسوس بوده است.

معرفی جاهای دیدنی بدروم ترکیه

این موزه 14 سالن نمایشگاهی دارد که شامل ابزارهای متعددی است که در دریا بوده‌اند یا بعدا در حفاری کف دریا پیدا شده‌اند. اگر به موزه باستان‌شناسی زیر آب سر زدید، حتما نمایشگاه پرنسس کاریان را ببینید و تماشای آن را از دست ندهید. این نمایشگاه اطلاعاتی را از زنی ارائه می‌دهد که 2400 سال پیش زندگی می‌کرد و تابوت او تا 1989 پنهان بود. این تابوت بعد از حفاری‌ها کشف می‌شود و اشیای عتیقه همراه آن، در نمایشگاه در معرض دید قرار می‌گیرد.

مرکز خرید اواسیس بدروم

اگر به خرید علاقه دارید، مرکز خرید اواسیس بدروم یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی بدروم برای شما خواهد بود. این مرکز خرید در زمینی به مساحت 50 هزار متر مربع و با 239 فروشگاه تاسیس شده است. شما می‌توانید در این پاساژ، علاوه‌بر خرید به تفریح هم بپردازید. انواع برند از نایک تا ال سی وایکیکی و آدیداس در مرکز خرید اواسیس را پیدا کرد.

سواحل بدروم ترکیه

نمی‌توان از جاهای دیدنی بدروم در ترکیه حرف زد و از سواحل آن صرف نظر کرد. اگر دوست دارید روزها در ساحل شنی قدم بزنید یا غروب را در آن تماشا کنید، سواحل زیر را از دست ندهید:

ساحل شتر در شهر بدروم

ساحل شتر یکی از دیدنی‌ترین سواحل بدروم است که به خاطر تعدد شتر در آن، به ساحل شتر شهرت دارد. این ساحل هر امکانات تفریحی که مدنظر داشته باشید را در خود جا داده است؛ از تفریحات آبی تا کافه و رستوران مخصوص استراحت خانواده. برای رسیدن به ساحل شتر باید حدود 14 کیلومتر از بدروم دور شوید.

ساحل بیتز بدروم

ساحل بیتز نسبت به ساحل شتر به بدروم نزدیک‌تر است. این ساحل با منظره درختان میوه و باغ‌های زیتون، بسیار زیبا و چشم‌نواز است. شما می‌توانید در ساحل بیتز از انواع تفریحات آبی لذت ببرید. درعین‌حال، این ساحل به انواع کافه و رستوران مجهز است تا اگر خواستید، از طعم غذاهای ترکی یا انواع غذاهای بین‌المللی لذت ببرید.

ساحل یاهسی شهر بدروم

ساحل یاهسی یکی از تمیزترین سواحل بدروم است. آب کم‌عمق و ساحل تمیز، از یاهسی منطقه‌ای ایده‌آل برای شنا ساخته است. شما می‌توانید در این ساحل به شنا و انواع تفریحات آبی بپردازید.

آرامگاه هالیکارناسوس

بدروم سابقه تاریخی طولانی دارد. این شهر دو هزار سال پیش، هالیکارناسوس نامیده می‌شد و در همان دوران باستان و همزمان با حکومت هخامنشی، اداره این شهر به آرتمیس و همسرش، مارولوس سپرده شده بود. پس از مرگ مازولوس، آرتمیس دستور داد تا آرامگاهی باشکوه برای او بسازند و این آرامگاه، امروزه یکی از عجایب هفتگانه جهان و از دیدنی‌ترین اماکن تاریخی ترکیه محسوب می‌شود.

جزیره خرگوش؛ از بهترین جاهای دیدنی بدروم

معرفی جاهای دیدنی بدروم ترکیه

جزیره خرگوش یکی از زیباترین اماکن دیدنی بدروم محسوب می‌شود. این جزیره در منطقه گوموشلوک واقع شده است و در واقع نوعی منطقه حفاظت‌شده طبیعی به حساب می‌آید. شما می‌توانید در ساحل این جزیره خرگوش‌های زیبایی را تماشا کنید که جست و خیز می‌کنند.

قلعه سنت پیتر بدروم

معرفی جاهای دیدنی بدروم ترکیه

قلعه سنت پیتر بدروم حدود 600 سال پیش و در زمان سلطنت سلجوقیان بنا شد. این قلعه قدیمی ابتدا برای محافظت از شهر ساخته شده بود و بعدتر به‌عنوان زندان مورد استفاده قرار گرفت. البته امروزه این قلعه به موزه تبدیل شده است تا بتوانید آثار تاریخی این شهر را در آن مشاهده کنید.

موزه هنرهای زکی مورن؛ از هنرمندان مهم بدروم

زکی مورن یکی از خوانندگان و موزیسین‌های برجسته ترکیه در دهه‌های اخیر بوده است. او بیش از 20 سال پیش از دنیا رفت و منزل او در بدروم، به موزه‌ای برای نمایش وجوه زندگی شخصی این هنرمند مشهور تبدیل شد. خانه موزه زکی مورن، برای علاقه‌مندان به هنر و این هنرمند معروف، مکانی محبوب و دیدنی است.

دروازه میندوس در شهر بدروم ترکیه

از آنجایی که بدروم و شهرهای حاشیه‌ دریای مدیترانه، دروازه حکومت باستانی ایران و مرز با یونان محسوب می‌شدند، قلعه‌ها و بناهای بسیاری برای حفاظت از شهر را در خود جا داده‌اند. دروازه میندوس یکی از این آثار تاریخی ارزشمند است که توسط ماسول، همسر آرتمیس برای حفاظت از شهر ساخته شد. امروزه بقایای این دروازه در بدروم در دسترس قرار دارد و علاقه‌مندان به تاریخ می‌توانند از این جای دیدنی بدروم بازدید کنند.

آمفی تئاتر بدروم در ترکیه

آمفی تئاترها یکی از مظاهر معماری یونان و روم باستان هستند. نکته جالب اینکه یکی از این آمفی تئاترهای بدروم واقع شده است. این آمفی تئاتر 1600 سال قدمت دارد و به خاطر جنس سنگی بنا، همچنان پابرجا مانده است. توصیه می‌کنیم که حتما در سفر به بدروم به آمفی تئاتر آن سر بزنید.

ویرانه های باستانی پداسا در بدروم

همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم، بدروم ویرانه‌ها و آثار باستانی زیادی را در خود جا داده است. پداسا یکی از این ویرانه‌های باستانی و از زیباترین مناظری است که با تلفیق تاریخ و طبیعت، می‌تواند حسابی شگفت‌زده‌تان کند.

آسیاب های بادی بدروم

آسیاب‌های بادی از دیگر آثار تاریخی به جا مانده از دوران قرون وسطی هستند که در بدروم واقع شده‌اند. این مکان از بسیاری از مناطق بدروم قابل مشاهده است و می‌توان از دیدن آن‌ها لذت برد. قدمت این آسیاب‌ها به دو قرن پیش برمی‌گردد و برای آسیاب کردن گندم مورد استفاده قرار می‌گرفتند. امروزه اگرچه بازدید از آن‌ها برای عموم گردشگران آزاد است، اما حصارکشی دور این آثار تاریخی، اجازه بازدید مستقیم از آن را به گردشگران نخواهد داد.

بازدید از جاهای دیدنی بدروم با آژانس هواپیمایی مهرپرواز

بدروم یکی از شهرهایی است که نباید فریب اندازه کوچک آن را خورد؛ چراکه جاذبه‌های گردشگری، اماکن تاریخی و مراکز تفریحی بسیار زیادی سرتاسر آن قرار گرفته‌اند. بازدید از این مناطق کار یکی دو روز نیس و لازم است زمان قابل توجهی را در این شهر بگذرانید.
اگر با خواندن این مقاله مشتاق شدید تا به جاهای دیدنی بدروم سر بزنید و از این شهر زیبا بازدید کنید، ما شما را راهنمایی خواهیم کرد تا بهترین تور را در بهترین زمان ممکن، با خدمات عالی و قیمت مناسب رزرو کنید.
آژانس مسافرتی مهرپرواز از سال 1390 در خدمت گردشگران عزیز ایرانی است تا با ارتباطی موثر با هتل‌داران و مدیران گردشگری در نقاط مختلف دنیا، مسیر توریسم را در ایران هموار سازد. پس اگر به دیدن شهرها و کشورهای جدید علاقه دارید و جزء کسانی هستید که همیشه چمدانی حاضروآماده برای سفر دارند، فرصت را از دست ندهید و برای رزرو تورهای خارجی به www.mehrparvaz.com مراجعه کنید.


این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس