جنبش النجباء: آمریکایی‌ها همین امروز از عراق بروند

جنبش النجباء عراق در بیانیه‌ای به اشغالگران آمریکایی توصیه کرد که همین امروز از کشورشان خارج زیرا هر روز که بگذرد، بهای سنگینی خواهند داد.

به گزارش مشرق از رسانه‌های عراق، در بیانیه جنبش النجباء آمده است: آمریکای اشغالگر بداند که تعادل بازدارندگی در دستان مقاومتی است که تهدیدهای آن را به سخره می‌گیرد؛ مقاومت یک تجمل یا یک هوی و هوس موقت نیست، بلکه یک باور ثابت و بدون تغییر است که با تغییرات یا تهدید دچار ترس و ارعاب نمی‌شود.

در این بیانیه تاکید شده‌است: "دنیا ببیند که آمریکا چه قدر منطقه ما را بازیچه قرار داده؛ طوری که رئیس جمهوری سالخورده‌ خرفتش نمی‌داند سربازان بدبختش در سرزمین‌های سوریه هستند یا اردن، این نشان دهنده لاابالی گری آنهاست و بدون احترام به حاکمیت کشورها از مرزهای آنها عبور می‌کنند و با استکبار و استعمار خود همه سرزمین‌ها را زیر پا می‌گذارند تا کالاها و منابع آن کشورها را به سرقت ببرند."

جنبش النجباء در ادامه تاکید کرد: آمریکای در حال فروپاشی مستکبر نیز بداند که ما را از هدفمان باز نخواهد داشت و مزدوران و سربازانش سرزمین ما را ترک خواهند کرد و ذلت، درد، عذاب دنیا و آخرت در سرنوشت آنها نوشته شده است.

در این بیانیه همچنین خاطرنشان شده است: ما آنچه را که می‌گوییم انجام می‌دهیم و دشمن نیز به این موضوع اذعان کرده و پایگاه‌ها و مواضع آن نیز به این مسئله گواهی می‌دهند و طعم موشک‌های ما را چشیده‌اند.

جنبش النجباء در ادامه به آمریکایی‌ها توصیه کرد: آنها باید عبرت بگیرند و همین امروز از کشور بروند زیرا هر روز که بگذرد، بهای سنگینی خواهند داد.

روابط عمومی دفتر نخست‌وزیری عراق، ظهر روز شنبه (هفتم بهمن) از آغاز گفت‌وگوهای دوجانبه بغداد و واشنگتن برای پایان دادن به مأموریت ائتلاف در عراق خبر داد.

وزارت امور خارجه عراق هم عصر چهارشنبه هفته گذشته (۴ بهمن)، با صدرو بیانیه‌ای از توافق با دولت آمریکا در پی مذاکرات ۶ ماهه با این کشور برای کاهش تدریجی نیروهای ائتلاف موسوم به ضدداعش خبر داد و گفت که طبق این توافق مأموریت «مبارزه با داعش» که این ائتلاف برای خود تعریف کرده است، به پایان می‌رسد.

دفتر نخست‌وزیری عراق سپس با انتشار تصاویری از اولین نشست دو طرف، اعلام کرد «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق بر این نشست نظارت داشته است.

پس از اعلام پیروزی بر داعش، مردم و دولت عراق بر ضرورت خروج نظامیان خارجی از کشور تاکید کردند اما این تأکید بر اخراج آمریکا زمانی شدت گرفت که ایالات متحده سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق را به شهادت رساند.

در واکنش به این جنایت، پارلمان عراق در دی ماه سال ۱۳۹۸، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد.

با وجود چند دور مذاکره راهبردی میان بغداد و واشنگتن برای پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در عراق، ایالات متحده هنوز با نقض این مصوبه در خاک عراق حضور داشته‌است.

هرچند که مقام‌های مسئول عراقی از آغاز روند خروج نظامیان آمریکایی خبر داده‌اند و گاهی خبر عقب‌نشینی چندین یگان رزمی آمریکا رسانه‌ای می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    0 0
    کدوم مردم عراق بعد ترور شهید سلیمانی درخواست خروج دادند ؟ کجا هستند کی هستند ؟ مستندی از اون حادثه در صدا سیما پخش شد از دید یار ابومهدی که میگفت حرفهای رکیک بهش میزدند
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    0 0
    چرا فقط عراق کل منطقه باید از شر اینها خلاص شود و این شیوخ نوکر و حکومتهای وابسته از بین بروند
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 0
    آمریکا چوب تر میخواد تا دمش و بزاره رو کولش و گورش و گم کنه، و گر نه با درخواست و خواهش تمنا از جاش تکون نمیخوره
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    1 0
    شک نکنید که دولت و مسئولین عراق هم غربگرا هستند و با امریکایی ها بده بستان دارند مثل مسئولین غربگرای خودمان که هیچگاه سفارت انگلیس را تعطیل نکردند تا همواره ارتباط شان رابا انگلیس حفظ کنند مشکلات ایران و عراق هم بخاطر حضور انگلیس و امریکا در ایران و عراق است چه اقتصادی و چه نظامی و فرهنگی و ... درود بر مشرق نیوز مردمی
  • IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 0
    چشم منتظر دستور شما بودن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس