کد خبر 1570610
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه، در کانال تلگرام خود نوشت:

پیروزی های میدان و این تنگه غالبا مغفول

دست آمریکا و اسرائیل در دریای سرخ، زیر ساطور مقاومت یمن است. حجم ضربات موثر راهبردی که فقط مقاومت یمن، از تنگه باب المندب تا بندر ایلات، با ضربات تاکتیکی بی تاثیری که خورده، قابل مقایسه نیست.

همین نسبت را در دیگر محورها می توان دید. حجم ضربات موثری که مقاومت غزه، حزب الله لبنان و مقاومت عراق، به امنیت و اقتصاد و بازدارندگی اسرائیل (و پایگاه های آمریکا) زده اند، صد برابر موثر تر از ضرباتی است که دریافت کرده اند.

اضلاع جبهه مقاومت، بدون استثنا توانسته اند در این چهار ماه، هفته به هفته، بر وسعت و شدت ضربات بیفزایند و حملات متقابل، سر سوزنی از قاطعیت آنها نکاسته است. تلفات انسانی و خسارات نظامی- اقتصادی اسرائیل و آمریکا نیز دائما افزایشی بوده است.

این وضعیت فلج شدگی دشمن، واقعیت مهم میدان است. رسانه ها و تحلیل گران بسیاری در غرب گفته اند که متحدان ایران در برابر پوکر بازی و رفتار سردرگم غرب، با حوصله و متانت و جدیت، و به پیچیدگی بازی در شطرنج، رفتار کرده اند.

اما چرا همین واقعیت اقتدار، در داخل کشور (به ویژه در فضای اقتصادی) بر عکس ترجمه و تفسیر می شود؟! نقش خط تحریف رسانه ای در این میان چیست؟

آیا می شود قائل به جنگ ترکیبی بود، اما "تنگه راهبردی رسانه" (ساخت افکار عمومی/ ساخت درونی قدرت ملی) را مصون از طمع و تجاوز و نفوذ طلبی اتاق جنگ ناتوی اطلاعاتی- فرهنگی پنداشت؟

یا مثلا خیال کرد خزانه داری آمریکا به عنوان اتاق جنگ اقتصادی، پس از شکست در انواع تحریم های "فلج کننده، حداکثری و هوشمند" (در سه دولت مختلف)، به اهمیت عملیات روانی در جنگ اقتصادی- سیاسی- امنیتی پی نبرده است؟!

افکار عمومی ما برای دشمنان مهم است، چون بر خلاف همه تبلیغات شان (مبنی بر نقش تزئینی مردم در جمهوری اسلامی) یقین دارند مردم، بنیان استحکام نظام هستند. بنابراین از آسیب زدن به لایه های گوناگون زیست ملت ایران، هیچ دریغ نمی کنند.

نباید مردم را در برابر مزدوران دشمن (یا عناصر هم منفعت با آن) تنها گذاشت. بر عهده همه اجزای حاکمیت است که نفوذ طلبی دشمن در حوزه های گوناگون را جدی بگیرند، رصد کنند، صف آرایی هوشمندانه داشته باشند، و بی مجامله، سرانگشتان دستکاری و اخلال را هدف بگیرند.

صیانت از امنیت روانی و معیشت مردم، بر عهده دستگاه قضایی، دستگاه های دولتی ذی ربط و سایر مراجع مسئول است و تنها از این طریق می توان به مشارکت بالای مردم -برای رفع موانع بزرگ از سر راه پیشرفت- امید برداشت.

وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، وزارتخانه های ارشاد و ارتباطات، و مراجع قضایی، در کنار دستگاه های اقتصادی ذی ربط، مسئولیت مهمی در صیانت از امنیت اقتصادی و امنیت روانی مردم دارند و اقدام بهنگام آنها می تواند دشمن را در این مصاف مهم نیز به هزیمت بکشاند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • FR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    0 0
    گل گفتی ! ظاهرا عده ای از مسئولان با مردم نیستند و حلیم دشمن را هم میزنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس