جزئیات اردوی لغو شده استقلال؛ فرصتی که نکونام از آبی‌ها گرفت

نکونام درحالی تصمیم به لغو اردوی آماده‌سازی استقلال در امارات گرفت که فهرست ۴۷ نفره‌ای را در اختیار باشگاه قرار داده بود تا در این سفر حضور داشته باشند، اما با تصمیمی عجولانه موجب شد این اردو لغو شود.

به گزارش مشرق، در حالی که قرار بود تیم فوتبال استقلال فردا (سه‌شنبه) برای برگزاری اردوی تدارکاتی راهی امارات شود، کانال رسمی این باشگاه خبر از لغو اردو داد.

ماجرای لغو اردو به تصمیم جواد نکونام بر می‌گردد. سرمربی استقلال که به نظر می‌رسید اختلافات با علی خطیر را کنار گذاشته، بیست و چهار ساعت پیش از سفر به آن سوی آب‌های خلیج فارس اعلام کرد حاضر به برپایی اردو نیست و ترجیح می‌دهد تمرینات تیمش را در تهران دنبال کند. جواد نکونام با لغو این اردو این پیغام را به مدیران تیمش داد که از عملکرد آنها در تعطیلات زمستانی ناراضی است.

به طور حتم جواد نکونام که سال‌ها در لالیگا و بالاترین سطح فوتبال دنیا بازی کرده بهتر از هر فرد دیگری می‌داند، جذب بازیکن در نیم فصل با شرایط سختی همراه است و تیم‌ها راضی نیستند به راحتی ستاره‌های خود را در اختیار تیم‌های دیگر قرار دهند.

البته چند هفته پیش نیز نکونام چنین تصمیمی را گرفته بود. در روزهایی که آبی‌پوشان با یک شرکت خارجی به توافق رسیده بودند که به مدت ۱۰ روز در یکی از بهترین ورزشگاه‌های اماراتی به تمرین پرداخته و سه بازی دوستانه برگزار کنند، وی اعلام کرد حاضر نیست تیمش را به اردوی خارجی ببرد.

این اردو قرار بود در شرایطی برگزار شود که باشگاه استقلال یک ریال هم بابت آن هزینه‌ای پرداخت نمی‌کرد، اما نکونام اعلام کرد بهتر است استقلال پول این اردو را صرف خرید بازیکن کند.

پس از این اتفاق نظر سرمربی استقلال تغییر کرد و او تصمیم گرفت برای حضوری پر قدرت در نیم فصل دوم لیگ برتر و رقابت با تیم‌های مدعی تیمش را به اردوی تدارکاتی ببرد.

باشگاه استقلال برای اجابت خواسته سرمربی تدارک اردوی تدارکاتی در امارات را فراهم کرد. جواد نکونام فهرست ۴۷ نفره‌ای را در اختیار باشگاه قرار داد که در این اردو حاضر باشند. در فهرست استقلال ۲۲ بازیکن، ۱۰ کادر فنی و عوامل پزشکی و ... حضور داشتند.

بلیت‌های هواپیما از سوی باشگاه استقلال خریداری، هتل رزرو و عقد قرارداد برای برگزاری تمرین در ورزشگاهی مجهز با امکانات مناسب در نزدیکی استادیوم الاهلی امارات صورت گرفته و قرار بود هر روز دو دستگاه اتوبوس و یک خودروی سواری در خدمت آبی‌ها باشد اما جواد نکونام در فاصله ۲۴ ساعت مانده به سفر در تصمیمی عجیب اردو را لغو کرد تا هم تیمش بهترین فرصت را برای انجام تمرینات آماده‌سازی از دست بدهد و هم هزینه میلیاردی به عنوان خسارت لغو اردو به باشگاه استقلال تحمیل شود.

در روزهایی که پرسپولیس برای انتخاب سرمربی جدید و شکست سنگین مقابل شباب الاهلی در بازی دوستانه با انتقادات زیادی مواجه شده، نکونام و استقلال این فرصت را داشتند به دور از حاشیه در فضایی آرام تمرینات خود را برای ادامه نتایج خوب در لیگ برتر انجام دهند اما به طور حتم با تصمیم جنجالی جواد نکونام، استقلال وارد چالش تازه‌ای خواهد شد که تبعات منفی فراوانی برای این تیم در ادامه فصل به همراه خواهد داشت.

استقلال در ادامه فصل روزهای حساس و پر فشاری را پیش‌رو خواهد داشت و آنچه از تصمیم نکونام مشخص شده، این است که رابطه او و علی خطیر وارد فاز تازه‌ای خواهد شد اما ای کاش سرمربی جوان استقلال که محبوبیت فراوانی روی سکوهای آبی پیدا کرده، بداند این تصمیمات احساسی و هیجانی که شاید با مشورت برخی از نزدیکان او بوده، باعث خواهد شد استقلال متضرر شود. او بهتر از هر فرد دیگری می‌داند استقلال و سکوها، همیشه شرایط یکسان و ثابتی نخواهند داشت و هواداران در پایان فصل انتظار موفقیت را از او دارند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس DE ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    1 0
    مافیای حسن روشن و بازیچه شدن نکونام
  • مهشید IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    0 1
    عراقی های عزیز عرب های عزیز بدانید که تیم ملی فوتبال ایران باید از آسیا حذف بشود زیرا داور کثیف فغانی استقلالی است و دشمن پرسپولیس مردمی و دشمن عراق مردمی است.
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    3 0
    یک نفرم کار درست میکنه شما بی شعورها بهش حمله میکنید ... تمرین در خارج کشور به جز هزینه ی الکی چی برامون داره ؟؟؟ به جز خارج شدن ارز چی برامون داره ؟؟؟ احمق نباشید
  • پیروزه IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    0 0
    خدا عقل داده.....ولی متاسفانه بعضی‌ها ندارند ولی تو لج بازی حرف اول می زنند باید خسارات میلیارد ی آن را از جیب مبارک خود پرداخت کند.انشالله که همین طور هم می شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس