ورود مهدی هاشمی به تهران می تواند آزمونی برای سنجش صبر ، سعه صدر و آینده نگری هاشمی رفسنجانی باشد. هاشمی اگر بتواند بر احساسات و تعلقات خانوادگی اش فائق آید، احضار و محاکمه مهدی هاشمی می تواند بستری برای رفع اتهام از خود و خانواده اش در فتنه 88 باشد.

گروه سیاسی مشرق؛ مهدی هاشمی سرانجام پس از 36 ماه اقامت در لندن، شب گذشته از طریق دبی وارد فرودگاه امام شد تا خود را برای پاسخگویی به اتهامات مطرح شده در برابر دستگاه قضا آماده سازد.

از هفته گذشته و همزمان با انتشار اخباری مبنی بر احتمال پرواز مهدی هاشمی از لندن به سوی تهران، شاهد موجی از موضع گیری ها، تجمعات واعتراض ها از سوی برخی چهره های سیاسی، نمایندگان مجلس، تشکل های دانشجویی و جوانان انقلابی بودیم که این شور و حرارت های آرمانخواهانه در جای خود قابل ارج و سپاس می باشد.

 اما قصه بازگشت مهدی هاشمی را می توان از منظری دیگرهم مورد بررسی قرار داد تا با کمترین هزینه ممکن، فرصت ها و دستاوردهای گرانسنگی را برای نظام اسلامی به ارمغان آورد به شرط آن که با هوشمندی و کیاست به استقبال آن برویم.

1- ورود مهدی هاشمی به تهران می تواند آزمونی برای سنجش صبر ، سعه صدر و آینده نگری آقای هاشمی رفسنجانی باشد. هاشمی اگر بتواند بر احساسات و تعلقات خانوادگی اش فائق آید، احضار و محاکمه مهدی هاشمی یقینا بستری برای رفع اتهام از خود و خانواده اش در فتنه 88 خواهد بود موضوعی که آقای هاشمی بارها بر آن تاکید داشته است.

2- مهدی هاشمی یک متهم است که مثل دیگر متهمان در اختیار قوه قضاییه قرار خواهد گرفت و این قوه هم با اقتدار و نفوذناپذیری به اتهامات مطرح درباره وی رسیدگی کرده و حکم مقتضی را صادر خواهد کرد. بنابر این با ورود یک متهم به کشورنباید فضای عمومی جامعه را معطوف به یک موضوع  فرعی کرد.

امروزمهمترین نیاز کشور ،گسترش چتر آرامش و انسجام برفضای عمومی جامعه و مسوولان قوای سه گانه است و به هیچ عنوان نباید این گوهر ذیقیمت به تاراج بدخواهان رفته و حاشیه های پر رنگ تر از متن بر مناسبات کشور حاکم شود.

3- فضای رسانه ها و محیط های دانشجویی باید آرام شده و همه مطالبات در قالب قضایی پیگیری شوند. پاشنه آشیل هر پرونده قضایی، رنگ و بوی سیاسی دادن به آن است.

4- مهدی هاشمی، مهدی هاشمی است. او در محکمه قضا دارای یک شخصیت حقیقی است نه حقوقی؛ او نباید فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی معرفی شود. او یکی از هفتاد میلیون هموطن ایرانی است که ضمن برخورداری از حقوق انسانی ، قانونی و شرعی ،باید پاسخگوی اتهامات مطروحه نیز باشد.
از سوی دیگر الصاق نام هاشمی رفسنجانی بر روی مهدی نباید بهانه ای برای تسویه حساب های شخصی و جناحی افراد و رسانه ها با اقوام و نزدیکان وی باشد.

5-مرجع اعلام و رسیدگی به اتهامات مهدی هاشمی، قوه قضاییه است و هیچ مقام و رسانه ای حق ندارد در جایگاه دستگاه قضایی اتهاماتی را مطرح و بر منصب صدور حکم بنشیند. نتیجه طبیعی چنین برخوردهای نسنجیده ای دامن زدن به مطالبات کاذب عمومی است.در این فضا کار برای قوه قضاییه سخت شده و صدور قاطع ترین وعادلانه ترین احکام قضایی نیز نمی تواند پاسخگوی سوالات و ابهامات افکار عمومی باشد.
 به تعبیری دیگر، هرگونه ضریب دادن به پرونده مهدی هاشمی گام در کجراهه گذاشتن است.وی باید مانند همه شهروندان ایرانی و بدون تحت تاثیر قرار گرفتن تحت نام پدر به محاکمه کشیده شود و مراحل قضایی خود را طی نماید.

  6- مهدی هاشمی هم بر این نکته واقف است که هزینه هرگونه رفتار و یا موضع نابخردانه ای که منجر به ایجاد آشوب و یا اتهام به دستگاه قضایی و امنیتی شود باعث اضافه شدن موارد جدیدی به لیست اتهامات وی خواهد شد.



*روی دیگر سکه بازگرداندن مهدی هاشمی به کشور


اما بخش دوم این نوشتار کمترین ارتباطی با شخصیت حقیقی "مهدی هاشمی" دارد و اگر سخن و تحلیلی گفته می شود بر مبنای پروژه ای است که روی شخصیت حقوقی مهدی هاشمی طراحی و اجرا کرده اند، پروژه ای که به نظر می رسد مهدی کمترین اطلاعی از آن داشته باشد.

شاید به مذاق برخی از پروژه بازگرداندن مهدی هاشمی- باز هم تاکید می شود منظور از مهدی هاشمی در این بخش شخصیت حقوقی وی که به معنای فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی است می باشد- به عنوان "پروژه ای انگلیسی" یاد کردن دلچسب و گوارا نباشد اما چسباندن تکه های این پازل پیچیده نشان می دهد حداقل چند دستگاه امنیتی به ویژه استعمار پیر در پشت این پرده خیمه شب بازی نقش آفرینی کرده اند.

امروز با استناد به ده ها خبر و گزارش آشکار می توان اذعان داشت که مهدی هاشمی در عملیات فریب انگلیسی ها گرفتار شده است که تنها بخشی از آن را شب گذشته در استقرار دوربین های تلویزیونی بی بی سی در فرودگاه دبی و مصاحبه با مهدی هاشمی و سپس تکرار مداوم تصاویر، گزارش و تحلیل های مربوط به ورود مهدی هاشمی به تهران را می توان یادآور شد.

از یک هفته قبل، بی بی سی یا رسانه روباه پیر، آتش و تهیه خود را آغاز می کند. پس از سپری شدن سه سال از اقامت مهدی هاشمی در لندن، وی دیگر ظرفیتی برای التهاب و آشوب ندارد. مهدی باید در برهه ای حساس که می توان توماری از این حساسیت ها را به تصویر کشید، وارد تهران می شود.

 دولت انگلیس تاکنون به مهدی هاشمی نه به عنوان یک فرد بلکه به عنوان یک سوژه و پروژه امنیتی و خرابکارانه نگاه کرده است و پس از اتمام تاریخ مصرفش در لندن ، با کمک و مساعدت برخی عوامل داخلی، وی را برای کلید زدن به توطئه ای پیچیده راهی پایتخت می کند.

رصد تحرکات مثلث شوم آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی نشان می دهد آنان با درس ها و عبرت هایی که از فتنه 88 گرفته اند درصدد شعله ور کردن آتش چند فتنه فراگیر تا پیش از برگزاری انتخابات یازدهم ریاست جمهوری هستند که بهانه ورود مهدی هاشمی می تواند زمینه های زبانه کشیدن چنین توطئه شومی را فراهم سازد. در این فرایند شیطانی حتی نباید از توطئه حذف فیزیکی افراد و سوژه های مورد نظر آنان نیز غافل بود.

در این پروژه انگلیسی، هاشمی رفسنجانی باید به هر بها و بهانه ای زخمی شود. هاشمی زخم خورده را باید با نظام درگیر کرد و در این فضای گرگ و میش و اختلاط حق و باطل، مهدی هاشمی مهم نیست. مهم فعال کردن و زخم زدن بر هاشمی رفسنجانی است.

در این فرایند هم فتنه سود می برد و هم انحراف؛ جریان فتنه می خواهد با زخمی کردن هاشمی رفسنجانی از وی به عنوان گرانیگاه و مسیری برای انتقام گیری از اصولگرایی و نظام اسلامی سود ببرد. جریان فتنه که در دوران احتضار به سر می برد با یارگیری و جمع کردن وزنه های سنگین زیر یک چتر می خواهد مسیر چانه زنی با نظام را باز کند.

و در سوی دیگر، حلقه انحراف با تحلیل آنکه دستگاه قضایی نمی تواند از این آزمون بزرگ به سلامت عبور کند،سعی دارد با انتشار اخبار و گزارش های عمدتا جهت دار و دروغین علیه مهدی هاشمی و خانواده وی به التهاب آفرینی در فضای افکار عمومی دامن زند. در نگاه سران این حلقه ، پرونده مهدی هاشمی می تواند فرصتی برای تصفیه حساب اساسی با قوه قضاییه باشد، قوه ای که با اقتدار توانسته بسیاری از امیال و آرزوهای آنان را به باد فنا بدهد.

علاوه بر آنکه جریان انحراف یک ماهیت بحران زیست دارد و در این فضا می تواندبا مشغول سازی دستگاه قضایی و امنیتی و رسانه ها، فضای مانور خود را گسترش داده و از فشار افشاگری ها و روشنگری ها حتی برای زمان محدودی جان سالم به در ببرد. جریان انحراف تنها با دو قطبی سازی است که می تواند به حیات انگلی خود ادامه دهد و برنده بازی دو قطبی باشد. شاید با کمی دقت بتوان از نفوذ این حلقه در بازگشت مهدی هاشمی به کشور رمز گشایی کرد.

به راستی چه کانال هایی در درون و بیرون نظام برای بازگشت مهدی هاشمی به تهران فعال شدند؟ وی که اعتبار پاسپورتش مدت ها قبل به پایان رسیده بود با لابی چه کسانی در دبی موفق به گرفتن برگه ورود به کشور شد؟

بار دیگر تاکید می نماییم پازل مهدی هاشمی(حقوقی)  را باید از زوایایی دیگری هم به بحث و مداقه گذاشت تا آشکار شود که هیجانی کردن فضای عمومی کشور در چنین برهه حساسی به نفع کدام مصلحت است؟ شخص مهدی هاشمی در این ماجرا از کمترین اهمیتی برخوردار است و آنچه که باید به عنوان متن حادثه مورد بررسی قرار بگیرد تبیین اهداف تصمیم سازانی است که در قالب بازگرداندن مهدی هاشمی به کشور یک پروژه چند منظوره را کلید زده اند. اگر هوشیاری به خرج ندهیم و بر امواج احساس به پیش برویم برنده این جریان دشمن خارجی، جریان فتنه و انحراف خواهد بود.

در عین حال فراموش نکنیم بازگشت مهدی هاشمی یک فرصت و آزمون برای نظام اسلامی، دستگاه های امنیتی و قوه قضاییه خواهد بود.این بازگشت می تواند شاه کلیدی برای کشف فتنه هایی باشد که تا برگزاری انتخابات 92 در پوسته ها و پوستین های متنوعی از لندن و واشنگتن به مقصد تهران حرکت خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 144
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 59
  • علی ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    ما که منتظر دادگاه مهدی هاشمی هستیم اگر دادگاهی برگزار بشه؟؟؟؟
  • سمیه ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    اگر علنی باشه خوبه وگرنه..
  • ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    بلأخره نمردیم ودیدیم که ازبین تمام رسانه های خبری اعّم از سایتها و مطبوعات سایت مشرق نیوز کمی منصفانه با این قضیه برخورد کرد ! به نظر من بر دستگاه اطلاعاتی امنیتی کشور واجب است تا ببیند چه کسانی این همه جوسازی وموج سازی در خصوص مهدی هاشمی وفائزهء هاشمی راه انداخته اند وبه شکلی غیر محسوس دستگاه قضا را مورد سؤال وتحت فشار قرار میدهند ؟ تشکیلاتی به نام انجمن اسلامی مستقل از مدتها قبل زا آمدن مهدی هاشمی به ایران وارد فرود گاه شده وبا تراکتهای جورواجور ودر کاغذ های گلاسه هر گونه شعاری را چاپ کرده وبه دست این وآن میدهند ! آا این تدارکات پر هزینه با بودجهء انجمن اسلامی انجام پذیرفته ؟ ایا به دستگاه قضایی کشور شک دارند که در حهت تحریک واحیانا تهدید قوهء قضائیه این تراکت ها وپلاکارد ها را تدارک دیده اند ؟ درمورد سفر چندی قبل خانوم فائزه هاشمی چه سخنان سخیفی که در برخی مطبوعات وسایتها نیامد؟! فرار فائزه هاشمی ! ایا ایشان که متهم دستگاه قضا هستند چطور از کشور خارج شده اند ؟ ویا: المپیک لندن تمام شد اما فائزه نیامد! حتی وقت بر گشتن ایشان نوشتند ورود بی سر صدای فائزه هاشمی به ایران ! عجبا ! مگر قرار بود با استقبال گروه کر تالار وحدت وارد کشور شوند؟ یا عده یی از طرفداران هاشمی با سازودهل به إستقبال ایشان بروند؟ یا منظور این بود که این جماعت مستقبل از مهدی هاشمی ! با تراکت وشعار به إستقبال بروند؟ جایگاه اخلاق اسلامی کجاست ؟ هنوز آقای آیت الله هاشمی با حکم مقام عظمای ولایت عضو ورئیس مجمع تشخیص مصلحت هستند و هنوز عضو مجلس خبرگان رهبری ! گذشته از آن هاشمی رفسنجانی عمده گردانندهء جنگ تحمیلی وجانشین فرماندهء کل قوا بودند و بعد از جنگ هم اگر نه سردار سزندگی ! لا اقلّ از عمده افراد مؤثر در سازندگی بوده اند ! راستی راستی ما به کجا میرویم ؟ خیلی بیجا نیست یادی از حشمت طبرزدی بکنیم واز تند روی های انچنانی او در خصوص مقام عظمی ولایت ! و همه دیدیم که سرانجام تند روی هایش به کجا رسید !!!!
  • خودم ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    مثل دخترش دیگه که کلی آتیش سوزوند و کسی کاریش نکرد
  • راستگو ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    اامیدوارم از حرفهاتون پشیمون نشید
  • ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    منتظر دادگاه محمدرضا رحیمی و همچنین مرتضوی و... نیز هستیم.
  • ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    تحیلیل به در بخور و قابل اعتنایی بود
  • ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    احسن به مشرق
  • ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    آیا همانطورکه برای فایزه حکم بریدند میخوان برای اون هم حکم ببرند؟؟؟
  • ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    همين كه برگشته يعني دمش گرم خيلي مرده
  • اميد ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    خوب زمينه رو براي تبرئه آماده كردي مشرق! تا جايي پيش رفتي كه اگه اتهامات مهدي جدي شد، حتماً قاضي و دستگاه قضا رو هم به "جريان انحرافي" منسوب خواهي كرد. پيوندتان مبارك!!!!!!!!!!!!
  • ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    علي جان اگر دادگاه هم برگزار بشه اين آقا بر ميگرده سر زندگيش و خيانت هاي ديگرش خيلي راحت.
  • یک مذهبی سیاسی ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    با سلام رود مهدی هاشمی به تهران با انگیزه ها و مقاصد گوناگونی صورت گرفته است. همانطور که بیان شد نباید جریانات پشت پرده شخصیت حقوقی او را نادیده گرفت بلکه باید با هوشمندی تمام تحرکات را زیر نظر داشت. به نظر من مهدی هاشمی یا براساس یک پروژه طراحی شده توسط غرب و بخصوص انگلیس وارد تهران شده یا در یک بازی اطلاعاتی قرار گرفته که خود او نیز به زعم خویش آنان را در رسیدن به اهدافشان یاری می رساند. نکته ای که بارها به ذهن بنده خطور می کند و تا حد یقین نیز پیش رفته است اینست که من فکر می کنم مهدی هاشمی از منابع و مرتبطین سازمان جاسوسی انگلیس می باشد. خواهر ایشان نیز چنین احتمالی بر وی می رود. سفرهای مشکوک ارتباطات مشکوک. اینها همه قرائنی بر اتصال سیستماتیک آنان با ام.آی.6 می باشد. اگر شما به تحولات سیاسی بعد از فتنه نگاهی بیندازید درخواهیدیافت به بعضی به دنبال تبرئه خویش از آن جریان و ورود به عرصه سیاسی کشور بودند. به نظر من اگر برای عوام این امر در نظرگرفته شود قابل قبول و چه بسا منصفانه است ولی برای به اصطلاح نخبگان سیاسی این امر غیر قابل پذیرش است. نمی توان به همین راحتی پذیرفت که چگونه است اهدف آنان و اظهار نظرات آنان دقیقا با اهداف و مقاصد دولتمردان غربی و اسرائیلی همخوانی دارد؟ چگونه است که پروژه جامعه مدنی مدنظر خاتمی با نظریات کارل پوپر و هابرماس و این به اصطلاح اندیشمند غربی تطابق دارد؟ چگونه است که پروژه حذف دستگاه های موازی اطلاعاتی به بهانه جلوگیری از تشتت همان است که سرویس های اطلاعاتی غرب دنبال می کردند؟ چونه است که میر حسین موسوی سه روز قبل از انتخابات با مصاحبه با مجله تایم انتخابات را جزئی از تغییر نامید و تظاهرات های را عاملی برای فشار بر رهبری دانست؟ حقیر در حد یقین واقفم که بسیاری از عناصر سیاسی وابسته به جریان دوم خرداد و مشارکت ارتباط نظامند با غرب برقرار کرده و به طور دقیق نظرات یکدیگر را تحلیل کرده و تصمیمات نهایی را اتخاذ می نمایند. ذکر این نکته هم لازم است که حضور و تحصیل فرزندان بسیاری از آقایان در انگلیس توانسته در افکار و اظهارنظرهای آنان در مواجهه با غرب بکاهد و به نوعی افکار تساهل و تسامحی در آنان رسوخ پیدا کرده است.
  • ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    هر چی که باشه شجاعتشو داشت که برگرده نه مثل خاوری و امثالهم برود و برنگردد
  • ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    آخه مشرق شل بصیرت تو کی میخوای خجالت بکشی
  • ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    کلا تو توهمی....
  • ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    کم توهم بزنین. بیاد میگین چرا اومده کار انگلیسه نیاد میگین غلط کرده نمیاد فرار کرده توطئه انگلیس که نمیاد باید برگرده. سه سال دارین هر جا میگین و مینویسین که باید بیاد متهمه فلان و بهمان. اما بی بی سی کثیف که شاگرد اربابایی مثل مشرق و فارس یه هفته یعنی سه سال کمتر از شما داره وق وق میکنه دیگه شد پروژه انگلیسی :)))))) جمع کنین بابا این توهمات
  • حسینی ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    واقعا تحلیل درستیه. همیشه برنامه ریزی دشمن یه چیزی متفاوت از اون چیزیه که ما فکر میکنیم و اتفاق میافته. باید مراقب جنگ روانی دشمن در این چند ماه باشیم.
  • ميلادي ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    چرا قانون در كشور ما براي قشر خاصي اجرا ميشود و چرا بعضي ها وقتي يك جرمي را انجام ميدهند بايد پشت سر پدرانشان مخفي بشوند. هاشمي براي انقلاب زحمت كشيده است براي رضاي خدا يا اينكه يك روزي منت سر اين كشور بذاره. هركسي ديگه جاي هاشمي بود با اين تخلفاتي كه فرزندانش انجام ميدادند اصلا خودشو كنار ميكشيد . براي ما كه ي روزي سينه چاك هاشمي بوديم امروز ديگه او را يك شهروند ميدونيم مگر اينكه دوباره بگرده كه بعيد ميدونم . در دليل نميشه چون تو تشخيص مصلحت است يا خبرگان بنابراين فرزندانش تبرئه شوند. واقعا متاسفم براي كساني كه اينطور سطحي نظرميدند.
  • ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    بره بمیره ! مفت خور به درد نخور!!!!
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    به جای مشغول کردن مردم فکری به حال اقتصادی ملت بکنند.مردم از سیاست زدگی متنفرند.
  • حسن ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    فكر كنم مشرق هم از بودجه خاندان هاشمي ارتزاق ميكنه
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    مهدی هاشمی، مهدی هاشمی است. او در محکمه قضا دارای یک شخصیت حقیقی است نه حقوقی؛ او نباید فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی معرفی شود. او یکی از هفتاد میلیون هموطن ایرانی است که ضمن برخورداری از حقوق انسانی ، قانونی و شرعی ،باید پاسخگوی اتهامات مطروحه نیز باشد. . . . راستی جناب نویسنده ؛ دیگر متهمانی که در حاشیه امن خطوط قرمز قرار دارند ، چه می شوند ؟ ! ؟
  • طلبه ای از حوزه ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    گر بناست مهدی هاشمی محاکمه بشه اجازه بدن علنی باشه تا همان طوری که دیگران راجع به او و پدرش هر چه خواستند گفتند او هم بگوید
  • abbas ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    به نظرم شما هم با بزرپ نمائی کردن این آدم و ورودش به کشور در دام همان رسانه ها افتاده اید .باور کنید مهدی هاشمی و سایر فرزندان وی بسیار کوچکتر از این همه سروصدا هستند ، لحظه به لحظه حرکت و ورودش را مخابره کرده و ناخواسته دارید بزرپش می کنید . تصور کنید اگر بی هیچ انعکاس خبری و طرح آن از طرف رسانه ها می آمد و دستگیر می شد وضعیت بهتر نبود تا الآن که افکار عمومی را درگیر آن کرده اید؟ به نظر شما همین نحوه ورود بی بی سی و رسانه ای شدن آن برنامه ای از قبل ظراحی شده نبود ه که شما هم در دام آن افتاده اید؟ آیا مهدی اینقدر اهمیت دارد؟
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    ای کاش تا بعد از انتخابات نمی آمد
  • ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    با این که اصلا دل خوشی از هاشمی یا به عبارتی خاندان هاشمی ندارم ولی تحلیلتان منطقی است و با این قضیه درعین رعایت عدالت باید هوشمندانه برخورد کرد واقعا حیف هاشمی بود که خانواده وفرزندانش خرابش کردند
  • علی ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    یه زمانی تو همین مملکت که طاغوتی نوکر صفت حکومت می کرد معموله هایی گران قیمت در صنعت نفت از انگلیس وارد می شد ،،بعضا دزدانی پیدا می شدند که محتویات جعبه های وارده را می دزدیدند و کارگران هم صندوق ها. را برای سوخت می بردنند ،،، بعضی مواقع مشاهده می شد کارگران بیچاره را به جرم دزدی قطعات پلایشگاه به صلابه می کشیدند در صورتیکه دزد اصلی کسی دیگر بود ،،،،،، حالا مسیولین امر همه باید بدانند ذره ای چشم پوشی از جرایم بزرگ زادگان بی درد عواقب دنی ی و اخروی پیچده دارد
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    بحث شجاعت نیست پرفسور! هر وقت لازم شد پروژه وتوطئه ایی در این کشور پیاده بشه اربابانی که بهشون پناهدشودن ماموریت بازگشت را ابلاغ میکن مثل همین اقازاده که حالا برگشته وباید دید چه برنامه هایی براش تدارک دیدند
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    اگر مهدي رفت زندان من ريشم را مي تراشم !
  • عبدالله ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    اینها همش بازی سیاست است برگشت مهدی هاشمی نه از روی شجاعت اشت بلکه بوی خیانت دارد
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    بازم تقصیر مشایی شد که...
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    با سلام، مهدی هاشمی قبل از عزیمت به خارج از کشور در ایران بود و مدتی از وقایع سال 88 می گذشت .اگر واقعا اتهامی بر وی وارد بود چرا در این مدت هیج پی گردی نشد؟ وقتی به خارج رفت فورا مسئله اتهام وی مطرح شد تا وی از ترس محاکمه در همان خارج بماند و همین ماند دست مخالفان هاشمی را برای هرگونه مطلب باز گذاشت. وقتی دوستان شما متوجه شدند که وی می خواهد به ایران بازگردد درست یک شب قبل از بازگشت وی فائزه هاشمی به زندان منتقل می شود اگر برنامه ای در کار نبود چرا پس از صدور محکومیت وی در چینن شرایطی وی به زندان منتقل می شود .؟این امر تنها برای منصرف کردن مهدی از سفر بود. حال مهدی برغم همه این برنامه های به کشور بازگشته است.چه وی بازداشت شود و چه آزاد باشد در هر دو حال نقشه آقایان نقش بر آب شده است.شما هم طبق معمول به ویروس توطئه گرفتار شده اید و تا زمانی که جامعه ما با این ویروس سر کار دارد قادر به تحلیل درستی از وضعیت بحران در کشور نخواهد شد
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    چقدر بسیجی ها و نیروی انتظامی و مردم انقلابی به خاطر این آقا زاده کتک خوردند و از سوسولای تهران ناسزا شنیدند... من باید خجالت بکشم خجالت... انگار که هیچ اتفاقی نیفتاده ...
  • ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    میبینم که هاشمی خوب داره بازیتون می ده.
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    خاک تو سرت بشه با ....مالی تو
  • سید حسن ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    فقط امیدواریم ختم به خیر بشه وانقلاب سربلند از ا ین ازمون بیرون بیاد
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    قسمت اول تحلیلتون بوی عقب نشینی میده که ناشی از ترسه! قسمت دوم هم برعکس قسمت اول فرار به جلو ست که اونهم ناشی از ترسه کلا ترسیدین
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    آره همینطوره
  • يزدان ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    چهار ماه و پنج روز!!!! خوبه؟
  • عباس ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    با سلام اگر تحليلتان درست باشد كه ظاهرا اينگونه داست اين بازي براي نظام ما دو سر باخت است چون اگر مهدي عادلانه وبدور از سياسي كاري محاكمه شود جزاي سختي در انتظار اوست كه اين قطعا واكنش منفي هاشمي را به دنبال خواهد داشت واگر تبرئه شود ...
  • نصرالله ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    بسم الله السلام علیک یا ابا صالح المهدی ادرکنی برادران و خواهران حزب الله ما باید فقط گوشمان را معطوف به فرامین رهبر عزیزمان امام خامنه ای ( حفظ الله ) کنیم تا با رهنمودهای حکیمانه این رهبر عالقدر -انقلابمان به لطف پروردگار و توسل به ائمه اطهار از گزند آسیبها در امام بماند . اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    یکدفعه میگفتید کاری به کارش نداشته باشید بذارید بره خونه باباش.
  • رضا ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    می خواهند با ورود مهدی هاشمی سفر مهم احمدی نژاد به نیویورک رو تحت شعاع قرار بدن . بهتره به سفر رئیس جمهور ایران بپردازید
  • حب مسکو ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    تهدیدات و فرصت ها در چارچوب پیامی می گنجد که فائزه هاشمی در جریان سفر به انگلیس به مهدی منتقل کرده است و رمز گشایی آن در گرو تشکیل پرونده و بازجویی از فائزه است
  • السلام علیک یا فاطمه الزهرا ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    چه ربطی داره؟
  • السلام علیک یا فاطمه الزهرا ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    به قول مقام معظم رهبری که در مورد خطبه نماز جمعه در زمان فتنه در مورد آقای اکبر هاشمی رفسنجانی فرمودند که تا وقتی دادگاه برگزار نشه نمیشه به ایشون یا هر کس دیگه تهمت زد الانم این قضیه در مورد پسر آقای هاشمی هم صدق میکنه ایشون از انگلیس برگشتند و داره کارهای دادگاهشون انجام میشه پس باید صبر کرد البته این چیزی که در مورد دختر آقای هاشمی هست فرق میکنه ، دختر ایشون حتی تو اتفاقات روز عاشورای 88 هم بودند و حتی خبرگزاری فیلمی از ایشون که اون عده داشتند شعار مرگ بر.... سر میدادند رو گذاشت و همه ملت دیدند
  • السلام علیک یا فاطمه الزهرا ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    باید دادگاهش برگزارشه
  • السلام علیک یا فاطمه الزهرا ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    فرمایش شما متین اما الان چه ربطی داشت؟
  • السلام علیک یا فاطمه الزهرا ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    حرف شما رو قبول ندارم تحلیلتون اشتباهه
  • السلام علیک یا فاطمه الزهرا ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    انشاالله که خیره
  • السلام علیک یا فاطمه الزهرا ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    ناشناس حالت خوشه؟
  • السلام علیک یا فاطمه الزهرا ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    حق با شماست متاسفانه دستگاه قضاء ما دیر عمل کرد
  • السلام علیک یا فاطمه الزهرا ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    خدا شفات بده
  • السلام علیک یا فاطمه الزهرا ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    از کجا فهمیدی؟
  • السلام علیک یا فاطمه الزهرا ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    بایدم اینطوری بشه وگرنه باید شک کرد ..
  • السلام علیک یا فاطمه الزهرا ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    هههههههههههه جک خوبی بود
  • السلام علیک یا فاطمه الزهرا ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    من که بیکارم اگه کسی کاری سراغ داره به من بگه به خدا مردم از بیکاری
  • السلام علیک یا فاطمه الزهرا ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    شما اجازه بده دادگاهش برگزار بشه بعدا
  • السلام علیک یا فاطمه الزهرا ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    یک جمله میگم و بس امام خمینی: ملاک حال فعلی آدمهاست.
  • السلام علیک یا فاطمه الزهرا ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    این که طبیعیه دشمن دشمنه و داره دشمنیشو میکنه
  • السلام علیک یا فاطمه الزهرا ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    فکر کنم تو فامیل مهدی هاشمی باشی درسته؟
  • السلام علیک یا فاطمه الزهرا ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    اشتباه نکن بزرگوار
  • السلام علیک یا فاطمه الزهرا ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    جان؟
  • السلام علیک یا فاطمه الزهرا ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    البته بعد چند سال اگه شجاعت داشت که اصلا نمیرفت
  • السلام علیک یا فاطمه الزهرا ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    شما از کجا فهمیدی؟به ما هم بگو تا متوجه شیم
  • السلام علیک یا فاطمه الزهرا ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    تا وقتی دادگاهش برگزار نشه هیچی مشخص نیست البته باید به خاطر فرارش هم محاکمه بشه
  • السلام علیک یا فاطمه الزهرا ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    استدلال خوبی نیست چون مشاوره دادن که ایرادی نداره ولی با یک گوشه از حرفتون موافقم که چطور اجازه دادن فائزه از کشور خارج بشه و این برام جای سوال داره
  • مهدي ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    مشرق تلخك استخدام كردي يك سره كامنتهاي اين يارو رو ميزاري،اسماء الله قداست داره نعوذ بالله مسخره بازي كه نيست.خودتم كه بدت نمي باد. يعني چي يكسره فاطمه الزهرا(س)...
  • سیروس ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    مشرق برای خودش هم نظر میده مشرق جان دفعه بعد از اسم های مختلف استفاده که تا کسی شک نکنه
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    تحليل قابل ملاحظه ايي است.
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    چه دفاع جانانه اي كرديد از هاشمي و خاندانش!! با هم محشور شويد انشاءالله...
  • شناس ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    اینها برای انتخابات برنامه دارن ...
  • ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    این جمله البته یه ضرب المثل قدیمیه، معنی خاصی نداره!
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    کاملا موافقم یکی از اهداف پروژه بزرگ کردن موضوع شما هم زیاد اهمیت ندید
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    جالب بود
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    من هم باتحلیل شما موافقم واطمینان دارم کاسه ای زی نم کاسه است،دلیلشم اینکه بی بی سی کلید زد ولحظه ای گزارش داد دلیل دوم خروج خواهرش وانجام هماهنگی های لازم با او وهمزمانی دستگیری خواهرش وورودش ازهمه اینها بوی تند ومتعفن توطئه به مشام می رسد واز طرفی هم قصد مظلوم نمایی دارند. و به قول مشرق تاریخ مصرفش تمام شده مثل ..... انداختنش دور
  • birigad ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    و مکرو مکرالله والله خیرالماکرین
  • ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    ایول. اینو خوب اومدی
  • ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    بسیار نظر مزحکی بود
  • م ش ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    برای من ایتالله رفسنجانی هنوز هم همان احترام قبل از انقلاب و دوره جنگ دارد میدانم که بین من و فرزندانش به لحاظ حقوقی و شرعی فرقی قایل نیست این اتفاق شاید یک امتحان سخت الهی برای ایشان باشد امیدوارم سر بلند و سر افراز مثل همیشه بیرون اید و دل مردم و رهبر معظم شاد نماید (جانباز جنگ )
  • مهدی ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    من نمی دونم بازگشت مهدی هاشمی پروژه کیه!!! اما خبر رسیده با زندان فائزه و مهدی هاشمی قیمتا رفت بالا!!!
  • ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    جالبه همه نظرها ضد مهدی هاشمیه ! خدا را شکر که از این حرفه فاصله گرفتیم ، نانش خوردن ندارد !
  • شهاب ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    چون هاشمی میدونه مهدی هم مثل فائزه کمتر از شش ماه تو زندون می مونه اجازه برگشتنشو داده. به نظر من هاشمی تمام تمرکزش روی انتخاباته. آیا رابطه ای وجود نداره بین رفتن دیروز فائزه به اوین و اومدن امروز مهدی. هاشمی می خواد قبل از عید خیالش از تصویه حساب نظام با خودش راحت شده تا بتونه راحت تر و بدون هیچ اتهامی تو انتخابات شرکت کنه.
  • علی ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    آقا مهدی اومده برای انتخابات آینده طرح بده و بره انشالله زیاد مزاحمت ایجاد نمیکنه چند روز رو میهمان داری کنید !!!!!!
  • DE TE175 ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    مشرق چرا سياست توهم يه طرفاست چرا نظر منا چند باره در مورد رفسنجاني سبت نكردي
  • ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    "...و در سوی دیگر، حلقه انحراف با تحلیل آنکه دستگاه قضایی نمی تواند از این آزمون بزرگ به سلامت عبور کند،سعی دارد با انتشار اخبار و گزارش های عمدتا جهت دار و دروغین علیه مهدی هاشمی و خانواده وی به التهاب آفرینی در فضای افکار عمومی دامن زند. در نگاه سران این حلقه ، پرونده مهدی هاشمی می تواند فرصتی برای تصفیه حساب اساسی با قوه قضاییه باشد، قوه ای که با اقتدار توانسته بسیاری از امیال و آرزوهای آنان را به باد فنا بدهد. .." سوال از مشرق: رسانه های جریان انحرافی ادعایی شما که کمترین خبر و تحلیل را درباره بازداشت فائزه و بازگشت مهدی نوشته اند! به طوری که رجانیوز نوشته :سکوت معنادار سایت روزنامه ایران . روزنامه هم که امروز یه خبر کوچولو زده. این ادعای شما چه معنایی داره؟!
  • رضاجان ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    چشمه جوشان این نظام مقدس که بدست امام راحل (ره) جاری شده ، همچنان زلال و برقرار است و همه اتفاقات و رویدادها از اول انقلاب تابحال ، امتحاناتی است که افراد مختلف در تمامی سطوح و جایگاه‌ها واقعیت خودشون رو نشون بدهند . مطمئنا کسانی که بازیشون نمیاد و واقعا در خط نظام و ولایت هستند ، نمره قبولی خواهند گرفت .
  • امیر ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    راست میگه...چرا همه چیز رو به مشایی ربط میدید؟
  • ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    .تحلیل بسبتا خوبی بود سعی کنید که این خط دور از غوغاگری به نتیجه برسد یادتان باشد تاریخ خوب می بیند و خوب مینویسد. از تهمت و افترا با این هجمها از دور خارج نشوید و صحنه را برای جولان .... خالی نکنید حق را بگوئید و بنویسید حتی اگر به ضرر خویشاوندانتان باشد.با احساس این مملکت از این بحران بیرون نمیرود مبادا شما خطای دیگران را تکرار کنید قدری به اطراف با دقت تمام توجه نمائید
  • آشنا ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    آخه پسر آقای...........................این دیگه
  • نام ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    به پاسخ گو میشه از سپر اسلامی استفاده نکنی ؟
  • آشنا ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    منظور دستگاه غذا هست !
  • فهمیده ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    از اونجا
  • آشنا ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    اگر داشته باشی !
  • راستگو ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    صحیح است صحیح است ................................
  • حق گو ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد.
  • اسم واقعی ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    این نظر را از کدام حوزه دادی از حوز خانه تان ؟
  • آشنا ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    این افراد که اینجا جواب میدن درسته از بیکاری می نویسن ولی ک......کار کردن ندارن . وجیباشون پراز پول هست ! چون پول هزینه اینترنت و برق وهزینه کامپیوتر را دارند ! وسنگ بی کاران را به دل می زنند!
  • آشنا ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    حقوق دانشکاه آزادش تمام شده اومده فیش حقوقش را بگیرد !
  • انقلابی ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    اول انقلاب یکی از مسئولین پسرش منافق از کار در آمد خودش حکم اعدام پسرش را داد.
  • سانشان ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    چه قدر بی منطق
  • ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    انتخابات نزدیکه.....
  • داودی زاده ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    نگو دیگه
  • آشنا ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    اربابان اشخاص را برای بخور بخواب وپول جمع کردن که نمی خوان ؟ باید کار کنند.
  • پاسخ گو ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    این جوری نمی فهمی
  • مدیر مالی ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    پس حقوق دانشگاه آزادش چی شد
  • آشنا ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    تو از کجا فهمیدی !
  • آشنا ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    حکم را نمی برن حکم را می نویسند!
  • ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    انهایی که از احمدی نزاد دفاع نمودند با بصیرت هستند ؟
  • ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    انهایی که از احمدی نزاد دفاع نمودند با بصیرت هستند ؟
  • حلوا ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    سمیه خانم تو راست می گی.
  • آشنا ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    انشاالله بلا دوره
  • مراد ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد سگ اصحاب کف روزی چند پی نیکان رفتو مردم شد
  • ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    غیر از رسانه هایی مثل شما چه کسانی به دنبال هیجانی کردن فضای عمومی کشور هستند؟
  • میثم ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    دوحالت داره: خوندی نفهمیدی، نخوندی فقط بلدی نظر بدی!
  • یوسف نیری ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    سوال : مگر تا پیش از حضور مهدی هاشمی ، فائزه در کشور نبوده ؟ چرا این دو را همزمان دستگیر کردند ؟
  • زهرا ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    0 0
    کلا تحلیل های شما فروشی است! هر کی بیشتر باج بدهد برایش تحلیل می زنید. این سری ظاهرا استوانه زود جنبیده!
  • ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    0 0
    زنده و پاینده باد هاشمی..دنیا از این بازیها برای همه دارد...بی شک.. دلم میخواهد نظام اسلامی ما و تمام مسوولینش همگی هم سالم باشند هم در سلامت و مردم نیز با تاسی به اسلام و انقلاب اسلامی راه خدایی خود را طی کنند.
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    0 0
    تا وقتی نیامده بود میگفتند چرا نمیاد حالا که اومده شده طراح انتخابات اینده و اشوب و فتنه دوباره ...
  • محمد ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    0 0
    از اسناد سری تو اتاق کارش!
  • محمد ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    0 0
    واقعا ادم خوشحالی هستی
  • محمد ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    0 0
    مشرق گاهی وقتا کج میزنه ولی در این یه مورد فکر کنم کم هم گذاشته اخه اون فائزه رو همش شش ماه حبس دادن! به بچه بگی خندش میگیره!!
  • محمد ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    0 0
    کوچولو مجبورش کردن بیاد! وگرنه انگلیس پول مفت نداره به کسی بده یادت نرفته که اقا رفته بوده به شعبه ای از دانشگاه تو لندن سر بزنه که اصلا وجود نداشته! خوابی یا بیدار عمو؟
  • محمد ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    0 0
    یکی نبود و چند تا بود بخون دوباره
  • محمد ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    0 0
    حواسم نبود دستم خورد بهت مثبت دادم گفتم بگم جهت تنویر افکار عمومی
  • ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    0 0
    مهدی هاشمی طعمه این طرح نیست بلکه خود بخشی از این پازل است.
  • MOJICIVIL ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    0 0
    نخوندم چی نوشتید خسته بودم ولی مثل روز برام روشنه که هاشمی برای معصوم نشان دادن خودش و اطرافیانش داره نرمش می کنه برای انتخابات آینده خدا بخیر کنه
  • آشپز ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    0 0
    نه منظور میز غذا هست.
  • مسائل شرئیه ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    0 0
    مگر مسلمان نیستی تیغ که حرام است !
  • حق گو ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    0 0
    از قدیما قالپاق دزد محاکمه می شود !
  • قاضی ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    0 0
    باید بیاد حسابش روشن شه.
  • سرما نخوری ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    0 0
    ای بچشم آقای شنا گر در حوز بیا بیرون از آب لباست را بپوش بعد نظر بده !
  • دانش اموز ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    0 0
    فکرت را جای دیگری خرج کن ! حسن آقا
  • نظاره گر ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    0 0
    چرا بدرد نخور بلد پول دانشگاه آزاد را بگیره وببره انگل استان خرج کونه؟
  • فرزند شهید ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    0 0
    حالا ببینیم هاشمی چیکار می کنه ! با فرزندش
  • م د ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    0 0
    راست میگه دیگه جمع کنید ما بکارمون برسیم.
  • م د ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    0 0
    بله که شجاعه تازه کجاشو دیدی !
  • سنجیده ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    0 0
    انشاالله .
  • ذره بین ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    0 0
    دختر بوتو هم از انگلستان امد پاکستان رئیس جمهور بشه ولی مرد !
  • صابر ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    0 0
    حالا مشخص می شه گر صبر کنی ز....................
  • محقق ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    0 0
    احسن به خودم که مطالب را خاندم
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    0 0
    توطئه ای ناجوانمردانه تر از فتنه 88 نمیتونه شکل بگیره . همه فتنه گران و ساکتین و تایید کنندگان و حامیانشون هم جمع بشند دیگه نمیتونند اون روزا را زنده کنند چون مردم دیگه با مرام اونا آشنا شدند.
  • ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
    0 0
    یعنی خودمون فکر نکنیم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس