کد خبر 1569567
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴

به گزارش مشرق، ذاکرحسین، فعال رسانه در توئیتر خود نوشت:

دیوان بین المللی دادگستری رای خود درباره درخواست افریقای جنوبی برای صدور دستورموقت را صادر می کند. در این مرحله، دیوان نه ارتکاب نسل‌کشی بلکه خطر معقول ارتکاب ان یا عدم پیشگیری از ان یا تحریک به ان از سوی اسرائیل را ممکن است احراز کند.

در صورت احراز خطر تحقق هریک از این سه مورد، دیوان دستور موقت مناسبی برای پیشگیری از وقوع تضییع جبران ناپذیر حقوق صادر می کند. خواسته افریقای جنوبی توقف کامل عملیات نظامی اسرائیل بوده است لیکن دیوان ممکن است رای به آتش بس ندهد وتنها از لزوم تضمین دسترسی به مایحتاج زندگی بگوید.

دستور موقت برای اسرائیل از حیث حقوقی الزام‌اور است لیکن ضمانت اجرای این الزام حقوقی سیاست است. با این حال، از نقش بیانی و مشروعیت زدایی ارای دیوان ونافرمانی درباره ان نمی توان غافل شد.

ممکن است دیوان لاهه رای به آتش‌بس ندهد!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حسين DE ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    7 0
    با اين صدور رأى ميتوان كاملًا به نفوذ صهيونيستها در تصميم گيرى دادگاه پى برد.
    • DE ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      3 1
      رای دادگاه لاهه تاثیری در سیاست نسل کشی علنی آمریکا در غزه ندارد.
  • TR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    0 2
    درستشم همینه !!
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    4 3
    همش کشکه اسرائیل فقط حرف زور میفهمه
  • میثاق IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    1 1
    باسلام وعرض ارادت محضر تمامی آزادگان بزرگواران بنگرید درست و صحیح هست که نتیجه این قضاوت بسیاربسیار برای کل بشریت و نیز جمهوری عزیز ایران مهم و حیاتی است,اما قبل از هرگونه تصمیم وحکمی ازسوی دیوان بین الملل دادگستری لاهه ،بشریت تاریخ بشریت باید از آفریقای جنوبی عزیز عزیز تشکرو قدردانی بنماید وهرگزاین رادمردی،آزادیخواهی،شحاعت،ایثار،اخلاق واز همه چیز مهم تر انسانبت این دولت گرانقدررافراموش نکند وتاجهان جهان هست ضمن انزجار و نفرین برامریکای جنایتکار اسرائیل پست وعقب مانده کودک کش ،انگلستان جنایتکار تمامی حامیان ننگین شان،حرمت،ارزش قداست،شجاعت نوعدوستی,انسان دوستی و انسانیت کشورعزیزافربقای جنوبی رادررگ خون و پوست و گوشت و استخوان خود بنویسد وبربلندای تاریخ فریاد بزندکه،«آفریقای جنوبی خداقوت دست مریزاد»
  • US ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    1 1
    شاید بهتر باشه خیلی از کشورها به نشان بی اعتباری و عدم توانایی در بیطرفی این دادگاه از عضویتش خارج بشن.
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    1 0
    درسته که آفریقای جنوبی سایت کرد ولی دادگاه حکم به آزادی سریع گروگان های صهیونیست صادر کرد .فلسطین اگه این کارو بکنه صهیونیست ها بیشتر با غزه ضربه وارد میکنن.این دادگاه بدون آزادی هزاران اسیر فلسطینی در بند صهیونیست ها رای به آزادی اسرای نظامی اسرائیل رو داد تا خیال نتانیاهو از فشار داخلی کم بشه.حکم منصفانه نبود و به نفع اسرائیل حکم داد.فقط زور.حق گرفتنی است نه دادنی.کشتی های هلندی جزو ائتلاف آمریکا در حمله به یمن هستن
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    0 1
    فقط جهت اعتبار بخشیدن به دادگاه لاهه و گرفتن زهر انتقادات جهانی از جنایات اسراییله. و هیچ خاصیت دیگه ایی نداره
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    0 1
    این دادگاه هم مثل شورای امنیت عمل میکنه و ابزاری است که برای حمایت از جانیان تشکیل شده.رئیس دادگاه خانم بود چون حکمش ناعادلانه بود مدام آب می‌خورد.خوبه السنوار رو جنایتکار جنگی اعلام نکرد.از اینها هر چی بگی برمیاد
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    1 1
    چه دادگاهی پول در کار باشه خون پایمال میشه مثالی میزنم پی می‌ره رو دمه،مگه اینا قرآن سرشون میشه خدا را پرستش نمیکنن، حالا اگر اوکراین بود فوری حکم میدادن،
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    1 0
    دلمون بدادگاه لاهه خوش نشود غاصب کارش به مسائل تست لاهه چیکارش میکنه باید کارمردم غزه درست کنند از آوارگی دربیان
  • ایرانی با غیرت IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 0
    تا کی بایستی همه چیز در دنیا تحت کنترل آمریکا و اسرائیل و همدستان بی شرف و رذل او باشد؟ بایستی یک ائتلاف نظامی جهانی علیه این رژیم متجاوز تشکیل داد و مثلا 10 یا 20 یا حتی 50 کشور یک ائتلاف نظامی بسیار منسجم علیه اسرائیل تشکیل دهند و برای شکستن محاصره غزه و فلسطین اقدام کنند و کشور مستقل فلسطینی را اعلام موجودیت کنند. در صورت دخالت اسرائیل با کمال قدرت این کشور جعلی متجاوز را سرجایش بنشانند. این تنها راه باقیمانده است از سازمان ملل و ارگانهای بین المللی که همه به شکلی الت دست آمریکا هستند یا مثل سگ از او میترسند فقط و فقط تشکیل ائتلاف منسجم نظامی جهانی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس