جنگ غزه از نظر زمانی در نزاع عربی- اسرائیلی بی‌سابقه است

رهبر جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که جنگ غزه در تاریخ نزاع میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی از نظر مدت زمانی و سطح جنایت‌های رژیم صهیونیستی بی‌سابقه است.

به گزارش مشرق، «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن، عصر امروز (پنجشنبه)، درباره رویدادهای فلسطین به سخنرانی پرداخت.

رهبر انصارالله گفت: «در تاریخ جنگ کشورهای عربی و اسرائیل هیچ تجاوزی به این اندازه طول نکشیده بود و در منطقه‌ای محدودی مانند غزه تا این حد جنایت رخ نداده بود».

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی در ادامه با اشاره به شمار بالای مجروحان در نوار غزه میزان تلفات را در این منطقه بی‌سابقه خواند و اظهار داشت: «تجاوز وحشیانه دشمن صهیونیستی با پایداری و شجاعت بی‌مانند مجاهدان در غزه همراه بوده است».

اسرائیل در تحقق اهدافش شکست خورده است

رهبر انصارالله همچنین به شمار تلفات در میان نظامیان اسرائیلی اشاره کرد و گفت: «تلفات دشمن اسرائیلی به هزاران کشته و زخمی رسیده و این رژیم به طور بی‌سابقه‌ای به لرزه درآمده و در آنچه امید تحققش را داشت، کاملا شکست خورده است. علی‌رغم حمایت‌های مالی و نظامی آمریکا و غرب از اسرائیل، خسارات اقتصادی وارده به اسرائیل بالاست».

سید عبدالملک در ادامه بیان کرد: «دشمن در درهم‌شکستن اراده و عزم مجاهدان و مردم غزه ناموفق بوده و نتوانسته روحیه معنوی آن را از بین ببرد.. مسلمانان در قبال حمایت از مردم فلسطین مسئولیت بزرگی دارند. اگر مسلمانان حمایت‌های لازم را از مردم فلسطین و مجاهدان انجام می‌دادند، معادله کاملا تغییر می‌کرد. مسلک جنایتکارانه دشمن اسرائیلی هر روز ادامه دارد که این از خوی متجاوزانه، کینه، توحش و ورشکستگی اخلاقی آن‌ها حکایت دارد».

رهبر انصارالله در عین حال اشاره کرد: «هر چه در تحقق اهدافشان شکست خوردند، بیشتر به انجام جنایت‌های هولناک متمایل شدند. نهادهای بین‌المللی تنها نظاره‌گر رویدادهای فلسطین هستند. اما موضع عملی آن‌ها کجاست؟! آمریکا و غرب در خصوص کشتارهای جمعی اسرائیل هیچ تصمیمی نمی‌گیرند. جملاتی که نهادهای بین‌المللی درباره غزه بیان می‌کنند، به هیچ عنوان نشان‌دهنده رویدادهای حقیقی غزه نیست».

مواضع آمریکا، علت اصلی تداوم جنایات صهیونیست‌هاست

سید عبدالملک ادامه داد: «علت اصلی تداوم جنایت‌های صهیونیست‌ها، موضع آمریکاست. آمریکا اصرار دارد که غزه تحت محاصره کامل باشد و گذرگاه رفح بسته بماند. آمریکا پافشاری دارد کمک‌ها و ملزومات مورد نیاز مردم فلسطین وارد غزه نشود. آمریکا در حالی که دارد برای ارسال کمک‌ها برای اسرائیلی‌ها تلاش می‌کند، جلوی ورود غذا و دارو به غزه را می‌گیرد. این آمریکاست که در پشت پرده جنایت‌های صهیونیست‌ها و مواضع بین‌المللی قرار دارد. آمریکا افسران خود را برای مدیریت جنایت‌های صهیونیست‌ها به منطقه می‌فرستد. آمریکا مستقیما در به گرسنگی کشاندن مردم فلسطین نقش دارد. نه‌تنها فقط از گرسنگی بمیرند، بلکه برای کشتار آن‌ها بمب به اسرائیل می‌دهد».

رهبر انصارالله اضافه کرد: «آمریکا نه‌تنها اجازه ورود غذا و دارو به غزه را نمی‌دهد، بلکه با کشور ما نیز به تنش برخاسته، با آنکه این تنش برای آن‌ها هزینه داشته است. تنش‌زایی آمریکا علیه کشور ما از نظر اقتصادی برای آن‌ها بهای سنگینی دارد و همچنین در توسعه دامنه جنگ نتایجی منفی به دنبال خواهد داشت. آمریکا به به خطر انداختن کشتیرانی و تبدیل دریای سرخ به یک میدان جنگ هیچ اهمیتی نداده است. آمریکا مشکلی با گسترش دامنه جنگ و تشدید اوضاع منطقه ندارد. در برابر سرکشی و تجاوزگری آمریکا، امت اسلامی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین مسئولیت بزرگی برعهده دارد».

سید عبدالملک خاطرنشان کرد: «موضع مردم ما در قبال فلسطین ناشی از احساس مسئولیت انسانی، اخلاقی و دینی و برخاسته از هویت ایمانی است. جنگ مردم ما برای حمایت از مردم فلسطین یک جنگ جدا و حاشیه‌ای نیست آن طور که آمریکا سعی دارد آن را جلوه دهد. در دریای [سرخ] برای حمایت از مردم فلسطین در برابر تجاوزات آمریکا جنگ جریان دارد».

یمن با بیش از ۲۰۰ پهپاد و ۵۰ موشک دشمن را هدف قرار داده است

رهبر انصارالله اعلام کرد: «نتیجه عملیات‌های ما تاکنون حمله با بیش از ۲۰۰ پهپاد و بیش از ۵۰ موشک بالستیک و کروز [به دشمن] بوده است. عملیات‌های ما تا زمان رسیدن غذا و دارو به تمام مردم غزه و توقف جنایات صهیونیست‌ها ادامه خواهد داشت. وجدان ما و تعلق ایمانی‌مان و پیوندمان با مردم فلسطین اجازه نمی‌دهد که ساکت بنشینیم و نظاره‌گر باشیم. پافشاری آمریکا برای حمایت از جنایات صهیونیست‌ها و رد معادلات انسانی منصفانه تاثیری بر مواضع ما نخواهد داشت و باعث نخواهد شد ما عقب‌نشینی کنیم».

سید عبدالملک در عین حال گفت: «آمریکا سعی دارد تجاوزاتش به یمن و اقداماتش در راستای محافظت از اسرائیل را محافظت از کشتیرانی جلوه دهد. واشنگتن با فریبکاری‌های نخ‌نمایش می‌خواهد دیگران را نیز در محافظت از جنایت‌های صهیونیستی شریک گرداند. از زمان آغاز عملیات‌های ما در دریای سرخ ۴۸۷۴ کشتی تجاری از دریای سرخ عبور کرده که این تعداد بالایی است. تجاوز آمریکا به کشور ما نیز به هیچ سازمان مللی و شورای امنیتی نیز ارجاع داده نمی‌شود. این اقدامات آمریکا و انگلیس است که خطری برای دریانوردی و نقض حاکمیت کشورهای حوزه دریای سرخ است».

رهبر انصارالله اظهار داشت: «ما تنها کشتی‌های اسرائیلی را هدف قرار می‌دهیم تا غذا به مردم فلسطین برسد. هدف ما اعمال فشار برای رساندن غذا و دارو به مردم فلسطین و جلوگیری از جنایات صهیونیست‌هاست. تنش‌زایی آمریکا و انگلیس هر چقدر هم که بیشتر شود، نتایج معکوس خواهد داشت و تاثیری بر تصمیمات و مواضع ما نخواهد داشت. ما در حال انجام یک عمل مقدس هستیم که آن را بخشی از جهاد فی سبیل‌الله می‌دانیم».

سید عبدالملک اشاره کرد: «از زمان آغاز تجاوزات به کشور یمن، آمریکا نتوانسته حمله به کشتی‌های [اسرائیلی] را متوقف کند، بلکه فقط خودش و انگلیس را به مشکل انداخته است. تنها راه حل ارسال غذا و دارو برای مردم غزه و توقف کشتار جمعی مردم فلسطین است. تظاهرات‌ها حتی در کشورهای غربی و اروپا و آمریکا و دیگر کشورها باید ادامه پیدا کند. فریاد ملت ما به ملت فلسطین «تنها نیستید» و «تا پیروزی همراه شما هستیم» است. مردم یمن غزه را تنها رها نخواهد کرد و مردم در خانه‌هایشان رویدادهای غزه را نادیده نخواهند گرفت».

رهبر انصارالله در پایان گفت: «ملت‌هایی که رژیم‌هایشان آن‌ها را به‌شدت سرکوب می‌کنند، می‌توانند کالاهای آمریکایی و اسرائیلی را تحریم کنند. مردم مسلمان یمن با تحرکات فراگیر خود در تمامی سطوح، خود را به عنوان یک الگو ارائه کرد. تظاهرات هفتگی ملت ما و به خیابان آمدن آن‌ها در هفته گذشته در میدان سبعین، یک الگو بود. از مردممان می‌خواهم به تظاهرات هفتگی خود ادامه دهند. از آن‌ها می‌خواهم فردا جمعه، در میدان سبعین در صنعاد و دیگر استان‌ها به خیابان‌ها بیایند. ملت ما فردا ان‌شاءالله تاکید خواهد کرد که غزه تنها نیست و تا زمان پیروزی همراه مردم فلسطین است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    7 10
    دمتون گرم، خیلی حال کردم!!
    • مش غلام IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      7 5
      داداش فکر کنم که خیلی پلی استیشن بازی میکنی ! لپ تاپ خوبی داری!
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      4 6
      آبجی فکر کنم تو کلأ از پای من تو و عنترنشنال بلند نمیشی، رسیور اینات جدیده؟؟!
    • علی IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      5 7
      یمنی ها بهترینان مردان روزگار
    • فارسی IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      1 1
      بیشتر مثل بازی های کامپیوتری و آتاری و بازی کلش اف کلنزه ورژن جدیدش
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    1 7
    نه به خریدن آیفون
    • مش غلام IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      4 0
      داداش فکر کنم که خیلی پلی استیشن بازی میکنی ! لپ تاپ خیلی خوبی داری!
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    4 5
    احسنت
  • IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    6 6
    چند بمب اتم کار یمن را تمام میکند
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      4 5
      یکی در واشنگتن یکی در نیویورک یکی هم لاس وگاس یکی هم لندن غرب آسیا آروم میشه!
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      4 3
      احسنت ،دقيقأ همینطوره!! البته تل آویو فراموش شد!!
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      3 1
      دشمن یمن دشمن خداست شک نکن واقعا که به حالت باید تاسف خورد شما همونایی هستین که میگین دین من انسانیت ولی نشون دادید همونم ندارید
  • IR ۰۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    4 7
    شیر مادر حلالت
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    1 1
    مرگ بر یمن و یمن پرستان
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      1 1
      خدا شفات بده منافق
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    1 1
    سید یمانی عشقه
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 2
    ما چقد بدبختیم ک باید از این جور آدما حمایت کنیم
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 0
    مشرق جان!!! عبدالملک بدرالدین الحوثی ننویس. بنویس سید عبدالملک عبدالدین الحوثی.
  • NO ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 0
    کجا پنهان شدی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس