کد خبر 1568967
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵
بزرگترین اعتصاب دانشگاهی در تاریخ آمریکا

ده‌ها هزار استاد بزرگترین دانشگاه ایالتی آمریکا بزرگترین اعتصاب دانشگاهی در تاریخ این کشور را شروع کردند.

به گزارش مشرق، حدود ۳۰ هزار نفر از اساتید «دانشگاه ایالتی کالیفرنیا»، بزرگترین دانشگاه ایالتی در آمریکا از روز دوشنبه اعتصابی را به مدت پنج روز در تمامی شعبات این دانشگاه در اعتراض به شرایط کاری و حقوق‌های خود به اجرا گذاشته‌اند.

به نوشته «خبرگزاری آناتولی»، این اعتصاب بر برنامه‌های آموزشی حدود ۴۶۰۰۰۰ دانشجویی که در ۲۳ شعبه دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در حال تحصیل هستند تاثیر گذاشته است.

دانشگاه ایالتی کالیفرنیا بزرگترین نظام دانشگاهی دولتی در آمریکا محسوب می‌شود.

«اتحادیه اساتید دانشگاه کالیفرنیا» که نماینده استادان، مشاوران و کتابداران مشغول به کار در ۲۳ شعبه این دانشگاه است در توضیح علت این اعتصاب در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما در تلاش برای مذاکره درباره رفاه اعضا، ایمنی شعبات دانشگاه، فشار کاری مناسب، مرخصی های زایمان استحقاقی، مکفی و انسانی، دستمزدهایی متناسب با هزینه‌های معیشتی و ایجاد یک استاندارد حقوقی حداقلی قابل تحمل برای اساتیدی که کمترین دستمزد را دارند هستیم.»

«کریس کاکس»، مقام ارشد اتحادیه اساتید دانشگاه کالیفرنیا در بیانیه‌ نوشت: «مدیران دانشگاه کالیفرنیا می‌خواهند وضعیت موجود را حفظ کنند در حالی که این وضعیت برای اکثر اساتید، کارمندان و دانشجویان این دانشگاه کارایی ندارد.»

او اضافه کرد: «ما برای آنکه یک نظام با کارکرد مناسب در سالهای پیش رو داشته باشیم باید شرایط کاری اساتید دانشگاه و شرایط تحصیل دانشجویان را ارتقا دهیم.»

به نوشته «نیویورک تایمز»، «کن جاکوبز»، رئیس مرکز تحصیل و تحقیقات کار برکلی، وابسته به دانشگاه کالیفرنیا گفت این اعتصاب نمایانگر دو روند در سطح ملی در میان کارمندان و کارگران است: افزایش اعتصاب ها در ابعاد گسترده همچون اعتصابهای سال ۲۰۲۳ بازیگران و نویسندگان هالیوود و اعضای اتحادیه کارگران صنعت اتوموبیل سازی و مشخصا اعتصابهای بخش آموزش.

ماه مارس گذشته کارمندان دانشگاهی در لس آنجلس آمریکا یک اعتصاب بزرگ را به اجرا گذاشتند و در ماه مه نیز اساتید دانشگاهی در شهر اوکلند حدود دو هفته دست به اعتصاب زدند.

جاکوبز ادامه داد نارضایتی در میان اساتید دانشگاه در آمریکا نشان دهنده این است که دانشگاه ها به شکلی فزاینده متکی به اساتید پاره وقت و با دستمزد خیلی پایین شده‌اند. کارگران در سراسر صنایع در آمریکا حالا با دستمزدهایی دست به گریبان هستند که تطابقی با سطح بالای تورم و هزینه‌های فزاینده خانوار و معیشت ندارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    0 0
    اساتید دانشگاه بیان ایران با حقوق ماهی پانزده میلیون تومان خدمت کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس