انقلاب

رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: کار انقلاب آدم انقلابی می خواهد و کار انقلابی با تمنا، گلایه مندی و توقع کردن سازگار نیست.

به گزارش مشرق، حشمت‌الله قنبری همدانی رئیس ستاد دهه فجر انقلاب در چهارمین جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت انقلاب اسلامی که صبح امروز در دفتر مرکزی این شورا برگزار شد، با تبریک سالگرد ولادت حضرت جوادالائمه علیه السلام گفت: چند نکته لازم به عرض و یادآوری است کار انقلاب آدم انقلابی می‌خواهد و کار انقلابی با تمنا و گلایه مندی و توقع کردن سازگار نیست.

وی افزود: مطمئن باشید دهه مبارکه فجر گرامی داشته می‌شود، چون پدیده ای قابل تکریم و سرشار از برکاتی است که نمی شود آن‌ها را نادیده گرفت.

وی گفت: انقلاب هویت عظیم الهی فرهنگی مهاجم و مودب است ، ما هرگز در موقعیت دفاعی و پدافندی قرار نداریم ، حرف و سخن انقلاب درتمام دنیا پر مشتری است و به همین علت دشمنی نظام سلطه هم جدی تر و عمیق تر و البته شکننده تر از قبل شده است و در نهایت بی عقلی و بلاهت سیاسی و رسوایی کودک کشی و قتل و کشتار زنان را از مفاخر خودشان می دانند و می گویند و نفرت آنها در دل جهانیان در حال نهادینه شدن است.

رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اضافه کرد: همان‌طوریکه عرض کردم ١٢ بهمن ماه سال ٥٧ حضرت امام خمینی با ورود به ایران مستقیماً از فرودگاه مهرآباد به بهشت زهرا رفت و با زیارت قبور شهیدان مظلوم انقلاب اسلامی دهه فجر آفرین خود را آغاز کرد. آنچه امام انجام داد معماری یک سنت حسنه برگرفته از رسول خدا بود ، او با زیارت شهیدان آغاز کرد ، ما هم باید همین راه را ادامه بدهیم . این حرف که در یکی از پنجشنبه های دهه فجر ضیافت لاله ها را برگزار می کنیم ، چون شب جمعه شب زیارت اهل قبور است توجیه مناسبی نیست.

وی تصریح کرد: بر اساس نص قرآن و محکم ترین روایات از ذوات مقدسه معصومین شهیدان اهل مقابر نیستند ، مضجع آنها میثاق دلدادگان راه خدابرای تداوم مجاهده است. از شهدای انقلاب اسلامی به شهدای دفاع مقدس، از آنجا به شهدای مدافع حریم و حرم اهل بیت و از شهدای مدافع حرم تا شهدای امروز جبهه مقاومت ، شهدای امنیت و سلامت و خدمت، همیشه مضجع شهیدان الهام بخش مجاهدان و ملت بزرگ ایران بوده است .

وی خاطرنشان کرد: اگر بناست که روزی به عنوان میهمانی لاله ها نام گذاری شود ، همان روزی باید باشد که امام به مهمانی آنها رفت ، ١٢ بهمن اوج شکوهمندی و نشان اعجاز شهیدان انقلاب اسلامی بود .

قنبری تاکید کرد: اگر در مسیر تکریم شهیدان والامقام در این روز مانعی وجود دارد آن را برداریم ، مقدماتی لازم دارد فراهم بیاوریم ، اگر لازم است، عادتی را تصحیح بکنیم تغییر پیدا کنیم ، شکوه روز آغازین دهه فجر با حضور گسترده در کنار مزار شهیدان موتور محرکه ده روز گرامیداشت ایام الله مبارکه فجر است.

قنبری گفت: نکته دومی را که به نظر بنده نیازمند بازنگری است و عملیاتی کردن آن هم هزینه و زحمتی ندارد برنامه های ساعت ورود امام خمینی به فرودگاه مهرآباد است ، به درستی و متأثر از ذوق هنرمندانه خدمتگزاران دهه فجر در آن ساعت زنگ مدرسه ها ، سوت قطارها و کشتیها ، ناقوس کلیساها ومعابد به صدا در می آید خیلی هم کار خوبی است.

رئیس ستاد دهه فجر انقلاب ادامه داد: اما مساجد خواستگاه انقلاب اسلامی و محل تکبیر و تحلیل هایی بود که اتقلاب را پدید آورد و به ثمر نشاند ، چرا نباید در همان ساعت از مأذنه همه مساجد کشور بانگ تکبیر و لا اله الا الله بلند نباشد؟

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر گفت: این کار فضای کشور را روحانی و معنوی می کند ، هیچ زحمت خاصی هم ندارد خادمین مساجد ، بسیجیان مساجد با اختصاص یک دقیقه از وقت نازنینشان ایران را پر از نسیم دل انگیز تکبیر می کنند.

وی با اشاره به مردمی کردن و مردمی بودن راهپیمایی ٢٢ بهمن، تاکید کرد: نیروهای مسلح مغز و جنس ناب مردم هستند، دولتها هم میثاق خدمتکاری داده اند. مشکل اینست که تنگناها خوب تبیین نمی شود و عارضه های جانبی هم به ابهامات دامن می زند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    7 0
    الان مثلا اگه در کشور نروژ به مردم خدمت میشود رفاه دارند شغل دارند و حقوق خوب دارند این اسمش میشه کار انقلابی عقل ادمیزاد میگه امکانات فراهم کنید تا هم مردم و در نتیجه هم خودتون در آسایش باشید حالا مثلا انقلاب نبود عقل نداشتین وظیفه خودتونو بدونین ؟ حتما ایدئولوژی باید هل بده شمارو ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس