کد خبر 1568791
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
۲۶۰۰ مرکز درمانی غیر مجاز در کشور پلمب شدند

رییس اداره نظارت بر امور درمان وزارت بهداشت گفت: ۲۶۰۰ مرکز درمانی غیرمجاز در ۶ ماهه اول سال توسط ۶۳ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در کشور تعطیل و پلمپ شدند.

به گزارش مشرق، سید حسین حاجی میرزایی افزود: ماهانه حدود ۵۵۰ مرکز درمانی غیرمجاز در سطح کشور تعطیل می‌شود.

وی گفت: طبق ماده ۱ قانون تعزیرات حکومتی در امور بهداشتی، تمامی اموالی که فرد و مرکز غیر مجاز برای مداخله در امر درمان استفاده می‌کردند هم به نفع دولت مصادره خواهد شد.

میرزایی ادامه داد: در دو ماه گذشته ۱۳۱۸ مرکز غیر مجاز تعطیل شده و ما پیگیر به تصویب رسیدن لایحه تشدید مجازات علیه مداخله گران در امر درمان هستیم که به مجلس ارائه شده است.

وی گفت: فراگیر شدن و گسترش افراد فاقد صلاحیت در حوزه سلامت آسیب‌های جدی به سلامت عمومی جامعه خواهد زد.

رئیس اداره نظارت بر امور درمان معاونت درمان وزارت بهداشت همچنین افزود: کمیته تعیین مصادیق مجرمانه دادستانی کل کشور در حوزه سلامت ابلاغ کرده که تأسیس مؤسسه غیر مجاز در فضای مجازی هم مشمول قانون می‌شود.

میرزایی گفت: پیش از این ماده ۳ مقررات امور پزشکی که شامل جریمه نقدی و تعطیلی مراکز غیرمجاز بود به خوبی بازدارنده نبود، چون این ماده مربوط به ۲۵ سال قبل بوده و نیاز به به روزرسانی و تشدید مجازات دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عباس IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    عمده مخالفت وزارت بهداشت با طب سنتی و حجامت و زالو درمانی و ... است بسیاری از کشور های پیشرفته به طب سنتی عمل می کنند ولی متاسفانه در ایران خلاف این عمل می شود. تعطیلی 2600 مرکز درمانی یعنی بیکاری حداقل 10000 نفر
  • کشته داده علم پزشکی IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    یه مورد بسته بشه ملت سلامت میشن وزارت بهداشت درمان و علوم پزشکی!
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    خدا لعنتشون کنه دوتابچم رو بردم درمانگاه برای دندانپزشکی بعداز اتمام کار متوجه شدم طرف اصلا دکتر نیست الان راه دادگاه و پاسگاه رو دارم چون قانون جریمه سخت بهشون نگرفته فقط برای ترمیم دوتا دندون ۵تومان گرفته درحالیکه شدیدترین مجازاتشون ۵میلیونه ولی طرف روزی بالای ۵۰میلیون تا ۱۰۰میلیون درآمد داره کجای دنیا این عدالته که بدون علم و مدرک جرئت کنی به دندون بچه ای که از جان مادر براش بیشتر ارزش داره دست بزنی اونم دوتادختر که اگه خدای ناکرده به اعصاب فکشون آسیب وارد میکرد و من رو بدبخت میکرد چیکار میکردم اینقدر جرات کردن توی درمانگاه مسئولینش برای سودشون یه تجربی کار رو میارن و هی چپ و راست دکتر دکتر صداش میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس