بهادری جهرمی

سخنگوی دولت با اصحاب رسانه با اشاره به شهادت مستشاران کشورمان در سوریه گفت: این اقدامات نشانه استیصال رژیم صهیونسیتی است.

به گزارش مشرق، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در چهل و هشتمین نشست خبری خود ضمن تسلیت شهادت مستشاران ایرانی به دست رژیم صهیونیستی این اقدامات را نتیجه استیصال این رژیم و نشان دهنده یکی بودن داعش و رژیم صهیونیستی دانست.

بهادری جهرمی همچنین حمله آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس به یمن را محکوم و بیان کرد: از کشورهای عربی و اسلامی انتظار داریم که واکنش مناسبی به این موضوع نشان دهند.

سخنگوی دولت همچنین فرا رسیدن سالروز میلاد امیرالمومنین (ع) را تبریک گفت و با اشاره به برپایی مراسم اعتکاف و استقبال مردم عنوان کرد: بیش از ۱۶ هزار دانشجوی آقا و ۲۰ هزار دانشجوی خانم برای شرکت در این مراسم ثبت نام کرده‌اند که نشان می‌دهد استقبال مردمی خوبی از این مراسم صورت گرفته است.

افزایش ۴۰ درصدی مبادلات تجاری ایران و ترکیه

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به ترکیه اظهار کرد: در استمرار دیپلماسی همسایگی کشور، سفر رئیس جمهور فردا به ترکیه انجام خواهد شد و در حوزه‌های اقتصاد، حمل و نقل و تجارت اسناد مهمی به امضا خواهد رسید. در طول ۲ سال فعالیت دولت، میزان مبادلات تجاری ایران و ترکیه قریب به ۴۰ درصد افزایش یافته و ظرفیت‌های تجاری دو کشور فراتر از انتظار رشد داشته است. علاوه بر دیدار سران دو کشور هشتمین اجلاس تجاری میان دو کشور نیز برگزار می‌شود.

دوگانه نظارت میدانی و نظارت‌ ستادی در جهت پیشبرد اهداف

بهادری جهرمی با اشاره به نظارت های ستادی رئیس جمهور تاکید کرد: شاهد برگزاری شانزدهمین نظارت ستادی رئیس جمهور در وزارت ورزش و جوانان بودیم؛ دولت با دوگانه نظارت میدانی و سفرهای استانی و نظارت‌های ستادی در جهت پیشبرد برنامه‌ها و اهداف خود حرکت خواهد کرد.

۱۰ پرتاب موفق در دو سال فعالیت دولت سیزدهم

سخنگوی دولت با بیان اینکه شنبه گذشته دهمین پرتاب فضایی موفق در دولت سیزدهم رقم خورد، گفت: در ۱۰ سال گذشته ۱۰ پرتاب فضایی انجام شد و در طول دو سال فعالیت دولت نیز ۱۰ پرتاب داشتیم و جمهوری اسلامی ایران موفق شد در پرتاب به مدار ۷۵۰ کیلومتر نیز موفقیت کسب کند. پرتاب‌های موفق دیگری نیز خواهیم داشت که دستاوردها و آثار ملموسی در حوزه هواشناسی، تخمین کشت‌های سرزمینی، تخمین آبهای موجود سطحی و حوزه‌های متعدد جمعیتی و همچنین حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله شاهد مدیریت عینی خواهد داشت.

آمار نگران کننده‌ از افزایش هزینه‌ها در بودجه ۱۴۰۳

بهادری جهرمی در پاسخ به سوال ایرنا پیرامون تغییرات متعدد کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه مطرح کرد: دولت تمام تلاش خود را در کنترل هزینه های جاری و افزایش منابع واقعی و سوق دادن منابع به سرمایه گذرای های مولد بکار گرفت تا یک بودجه غیر تورم زا با فراهم کردن امکان رشد اقتصادی ارائه کند و بتواند به سمتی حرکت کند تا جلوی هر گونه افزایش هزینه جاری بدون پیش بینی منابع  را بگیرد و مانع خلق تورم شود. 

سخنگوی دولت به آمارهای نگران کننده پیرامون افزایش هزینه ها در بودجه اشاره کرد و تاکید کرد: آنچه شنیدیم ۳۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش هزینه ها در بودجه صورت گرفته و حتی تا دو برابر این رقم هم تخمین زده شده است. اما تلاش و مساعدت  و همکاری دولت و مجلس در جهت کنترل و مهار عوامل خلق تورم است و این مهمترین اولویت مردم است و انتظار می رود همکاری متقابلی بین مجلس و دولت و کمیسیون ها در پیش بینی منابع و هدفگذاری در سقف منابع واقعی صورت بگیرید. باید از تجارب گذشته درس گرفت چرا که افزایش هزینه ها بدون پیش بینی منابع چیزی جز  اثر خلق تورم ندارد.

از ۲۸۰ شرکت در ماه‌های اخیر به ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی رسیده‌ایم

بهادری جهرمی درباره اقدامات دولت در حوزه بکارگیری علم و فناوری نوین در حوزه کشاورزی، گفت: در حوزه کشاورزی برنامه توسعه ماشینی سازی با اتکا به فعالیت‌های دانش‌بنیان کشور در دولت و در سند تحول و هم در سایر تصمیمات در دستور کار قرار داشته است. شاهد رشد ۳۱ درصدی تامین ماشین آلات کشاورزی بودیم. افزایش ۴ برابری به کارگیری پهپادهای کشاورزی داشتیم. برای اولین بار دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی پیش بینی شد. این اقدام موجب شده که ۷۸ درصد در حوزه شرکت های دانش بنیان کشاورزی افزایش داشته باشیم. از ۲۸۰ شرکت در ماه‌های اخیر به ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه سرانه دانش‌آموزی در روستایی و عشایری سه برابر شده است، تصریح کرد: ۱۲۶ هزار کلاس درس روستایی و عشایری تجهیز شد. ۲۱۱ هزار کلاس درس در قالب ۳۹۵۰ باب مدرسه در دو سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است. حمایت از بهسازی و نوسازی مدارس و عدالت آموزشی به صورت پایاپای در دستور کار دولت قرار گرفته است.

سخنگوی دولت درباره اقدامات دولت در حوزه مسکن اعلام کرد که گزارش بانک مرکزی و مرکز آمار ایران در ماه‌های گذشته در حوزه خرید و فروش مسکن روند کاهشی را نشان می‌دهد که انشالله اثر آن در حوزه اجاره مسکن در سال آینده شاهد خواهیم بود.

جهرمی افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز ساختمان‌های شهری رشد ۸ درصدی در ۶ ماهه اول امسال نسبت به ۶ ماهه اول سال گذشته داشتیم. نظارت بر فعالیت مشاوران املاک، سامانه ثبت قراردادهای اجاره بین موجر و مستاجر فعال شده، اقدامات حمایتی برای تزریق منابع از شبکه بانکی هم افزایش وام ودیعه مسکن و افزایش وام ساخت و ساز داشتیم.

اهتمام دولت برای مهار تورم و افزایش دستمزدها

بهادری جهرمی درباره اختلاف دولت و مجلس بر سر افزایش حقوق کارکنان،خاطر نشان کرد: حمایت واقعی از حفظ قدرت خرید مردم این است که هم تورم را مهار کنیم و هم افزایش دستمزدها را شاهد باشیم.

وی افزود: دولت درنظر دارد، افزایش حقوق با تاکید بر افزایش حقوق افرادی باشد که حقوق پایین‌تری دریافت می‌کنند. به عنوان مثال کسی که ۱۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند افزایش ۳۰ درصدی داشته باشد این در حالی است که کسی که ۵۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد باید معادل به عنوان مثال ۱۰ درصدی را داشته باشد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: گلایه عمومی مردم نبود عدالت در پرداخت‌هاست و نگاه دولت نیز عدالت پرداخت و افزایش پلکانی حقوق کارکنان است.

خنثی‌سازی تحریم‌ها با جدیت دنبال می‌شود

بهادری جهرمی درباره راهبرد لغو و خنثی‌سازی تحریم‌ها در دولت، گفت: در تجارت خارجی کسب رکورد ۱۱۲ میلیارد دلار حجم تجارت نفتی در سال ۱۴۰۱ را شاخد بودیم. دولت پابه‌پای مذاکره برای رفع تحریم مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها را نیز پیش برده است؛ عضویت در اجلاس‌ها و مجموعه‌هایی همچون بریکس و شانگهای، تقویت دیپلماسی همسایگی و توسه روابط با تمرکز بر توسعه روابط اقتصادی از جمله اقدامات دولت بوده است و نشان داد که اقدامات دولت در این حوزه نیز صحیح بوده است.

وی با تاکید بر اینکه خنثی‌سازی تحریم‌ها با جدیت دنبال می‌شود گفت: اخیرا آقای باقری با مورا در ژنو در راستای مذاکرات رفع تحریم‌ها دیدار و رایزنی داشته و این گفت‌وگوها و مذاکرات و رفت و آمدها استمرار دارد.

بکارگیری ۲۰۰ مدیر جوان و شایسته در بخش های مختلف دولت

بهادری جهرمی درپاسخ به سوالی درباره آمار مدیران ناکارآمد در دولت سیردهم گفت: همانطور که اعلام شد بیش از ۶۰ مدیر ناکارآمد برکنار شدند و  این اقدام بر اساس ارزیابی های انجام شده از درون و بیرون قوه مجریه بوده است.
وی ادامه داد: به عنوان نمونه در یکی از سفرهای استانی رئیس جمهور ۱۲ مدیر جابجا شدند. رئیس جمهور همواره تاکید دارند ضمن احترام به همه کارگزاران هدف از این سازو کار برای خدمت رسانی به مردم است.
سخنگوی دولت این را هم گفت که بیش از ۲۰۰ مدیر جوان و شایسته هم در بخش های مختلف دولت در سطح کلان و ملی و محلی هم بکار گرفته شدند.

قرارداد با ایرباس ضعیف بود و ضمانت اجرایی نداشت

سخنگوی دولت گفت: عملا اتفاق جدیدی نیفتاده همان اتفاقی که در سال ۹۷ رخ داد و خرید هواپیما لغو شد دوباره بازگویی شده است.دولت هم سرمایه گذاری و تامین نقدینگی در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی داشته است و هم سرمایه گذاری برای تولید هواپیماهای داخلی و توسعه فناوری آن در کشور.دولت همچنین افزایش تاب آوری این حوزه و نهضت تعمیر قطعات را پیگیری کرده است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۶۰ فروند هواپیما و بالگرد به حمل و نقل هوایی اضافه شده است، بیان کرد: عمر متوسط ناوگان هوایی کشور به نسبت سال ۱۴۰۰، دو سال کاهش یافته است.اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ افزایش نرخ بلیط هواپیما اعمال شده است.

افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت سردخانه‌های کشاورزی در دولت سیزدهم

بهادری جهرمی در تشریح اقدامات حمایتی دولت از حوزه کشاورزی، گفت: سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی، ارتقای فناوری‌های کشاورزی و برنامه‌ریزی برای خرید تضمینی با نرخ‌های عادلانه از جمله اقدامات دولت در این حوزه است؛ به عنوان مثال در حوزه خرید تضمینی گندم که کالایی راهبردی است، سال ۱۳۹۹ نرخ خرید تضمینی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان مصوب شد، بدین معنا که طی چهار سال نرخ خرید گندم چهار برابر شده است.

سخنگوی دولت با اشاره به افزایش ظرفیت سردخانه‌های کشاورزی از حدود ۴ میلیون تن به حدود ۶ میلیون تن در طول فعالیت دولت سیزدهم، افزود: از سوی دیگر با اقداماتی از جمله اصلاح الگوی کشت، آموزش استفاده صحیح از سموم به کشاورزان و سرمایه‌گذاری در تولید سموم همچون فسفات، اقدامات خوبی انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    75 1
    لابد گل زدن ایران به مالدیو هم نشانه ی استیصال تیم ملی بود .
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    54 5
    طرف اومده در تمام موقعیت ها تمامی فرماندهان و نیروهای وابسته رو ترور کرده بعد این میگه نشانه استیصاله اتفاقا نشانه اشراف کامل به همه برنامه های شماست
  • ناشناس IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    62 4
    آخه چرا اینقدر چرت میگید؟ مدام دارن میکشند، از دانشمندها تا فرمانده های نخبه و مغز متفکر و با سابقه و تجربه البته به قول خودتون، بعد اونا مستاصل شدند؟ قبول اگر اونا به استیصال رسیدند ما چه شدیم؟ به نظر شما الان آبادیم؟ اونوقت اون یکی میگه مسئولین کم حرف بزنند و بجا حرف بزنند، شماها فقط بلدید حرف بزنید، مثل امیدواریت به آینده اقتصادی کشور.
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    65 0
    منتظر گرانی باید باشیم
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      0 0
      بله، گرانی های بعد از عید که نوروز که برای پوشش ولخرجی ها و ریخت و پاش های مسافرت های سیزده روزه، بعضا یکماه به شمال و آنتالیا و آلانیا و جبران کسری درآمدها به دلیل تعطیلی کسب و کارها در ایام عید و بعد هم برنامه های دولت ....
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    46 1
    عجب مفهوم جدید و عجیبی از واژه استیصال بیان کردید
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    47 1
    آقا حرف نزنید سنگین‌ترید
  • Hamid IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    41 0
    هرسال بعد عید گرونیا شروع میشد امسال هنو انتخابات نشده اجناس ۳۰درصد گرون شد سخنان رهبری برا انتخابات امسال اصلان عمل نشد بعضیا با حرفا و کاراشون دارن نظامو زیر سوال میبرن
  • ناشناس IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    15 1
    تا فساد و فاسد زدایی نکنید، تا اشرافیت بانکهارو نگیرید، تا مافیاهارو متلاشی نکنید، تا تعهد و تخصص رو با هم بکار نگیرید، تا انتسابهای قوم و خویشی و سفارشی و لابی گری رو کنار نذارید،تا با مردم شفاف و صادق نشید، بدتر از این خواهیم شد که البته هیچوقت اتفاق نخواهد افتاد چون همه اینها خود شماهایید و صد البته مردم اصلا اهمیتی براتون ندارند که اگر میداشتند اینطور نمیکردید. سیرهای مرفه و قدرتمندی که از مردم فقیر و مستاصل غافلند.
  • ناشناس IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    59 1
    بودجه رو خود دولت می نویسه و می دونه چی بنویسه و بعد شما به عنوان سخنگوی دولت از افزایش هزینه ها اظهار نگرانی می کنی؟
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    39 0
    والله تا جایی که مادیدیم تا حالا سرکوب دستمزدها وافزایش تورم بوده شاید محله شما بر عکس باشه
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    22 0
    سه سال پیش زمان دولت روحانی اوایل شروع کار دولت بایدن مذاکرات برجامی به نتیجه داشت میرسید اما اصولگرایان ومجلس وقت نخواستن دولت قبلی به عنوان برنده مذاکرات اعلام بشه .نتیجه اینکه سه سال ازاون موقع گذشته دلار تقریبا دوبرابر شده وتورم سختی به مردم تحمیل شد ومذاکرات برجام هم به نتیجه نرسید حالا الان هم منتظر بازگشت ترامپ باید باشین .ایکاش مدیران کشور یاد می گرفتن اولویت اولشون تحت هر شرایطی رفاه مردم ایران ومنافع ملی باشه .گوشت 600تومنی وسفره خالی مردم دستاورد همین مدیران شعاری هست .
    • IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
      0 0
      بصورت رسمی و غیر رسمی بیان شده اون رفاه رو کسی میخواد بره جایی که اون رفاه هست. اینجا همینیه که هست
  • ناشناس IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    70 0
    عمرا شماها این پدیده بی نظیر "تحریم" رو از دست بدید، بعیده بیست سال دیگه هم برداشته بشه وگرنه چیو میخواهید بهانه قرار بدید.
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    نگران افزایش هزینه بانکهای"" وام به جیب خود واریزکن"" خصوصی باشید ! تا وقتی اینها خلق پول میکنند وخودشون هم بالاش میکشند! امیدی به اقتصاد نیست!
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    بیچاره روحانی چقدر گفت تحریم فلج می‌کند ولی آقای رییسی با جمله تاریخی در مناظرات سفره مردم را به برجام گره نمی‌زنیم تورم تک رقمی جملات آبکی مال صد سال پیش نیست مال سه ساله پیشه یادمان هست وووو یا ایهالذین آمنو افوکم بعهدکم والا از مردم عذر خواهی کنید و استعفا
  • عع IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    بودجه نهادها و مراکز بیخود بودجه بگیر قطع کنید و حقوقهارو بیشتر نکنید مردم تحمل گرونی بشترو ندارن
  • علی IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 1
    پرتاب‌های موفق ماهواره مربوط به عزیزان سپاه بوده. لطفا دستاورد سپاه رو به اسم خودتون نزنید. شما برید آتاری بازی کنید
  • بازنشستگان IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    1 0
    دزد سر گردنه هم این کار را نمی کند که دولت بدون اطلاع مردم شبانه سهمیه موجود در کارت مردم را از 540لیتر کم می کند و 360 لیتر در کارتها منظور می نماید . مگر کسانی که از بنزین سهمیه ای شان استفاده نکرده اند گناه کرده اند که باید اینجوری نقره داغ شوند . کم کردن ناگهانی 180لیتر بنزین موجود کارتها یعنی : دزدی و زدن جیب مردم که شرم آور است .
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    1 0
    هر موقع این بهادری می آید یاد نوبخت ماله کش می افتیم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس