ایران - امارات 1385

مروری بر رویارویی‌های اخیر تیم ملی فوتبال ایران و تیم امارات مشخص می‌کند این تیم از سال ۲۰۰۸ تاکنون در شش رویارویی مقابل تیم ملی فوتبال کشورمان فقط یک بار موفق به گل زنی شده است.

سرویس ورزش مشرق - آخرین بار که بازیکنان تیم ملی امارات در یک دیدار رودررو موفق به باز کردن دروازه ایران شدند در تاریخ چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۷۸ بود که شاگردان علی دایی در پایان ۹۰ دقیقه به نتیجه یک بر یک مقابل امارات دست پیدا کردند.

رکورد ۱۵ ساله تیم ملی مقابل امارات/ فرصت مطلوب برای کلین‌شیت دوباره بیرانوند و عبور از عابدزاده

این مسابقه در چهارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی در کشور امارات برگزار شد. «عبدالرحیم جمعه» در نیمه اول آن مسابقه و در دقیقه ۱۹ موفق شد دروازه مهدی رحمتی را باز کند. تک گل ایران در آن دیدار را هم کریم باقری در دقیقه ۸۱ زد.

پس از آن دیدار تیم ملی کشورمان به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۹ ،۲۰۱۱ ،۲۰۱۵، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ پنج بار طی ۱۵ سال گذشته مقابل این تیم به میدان رفته اما هرگز گلی از امارات نخورده و در هر ۵ مسابقه برنده زمین را ترک کرده است.

رکورد ۱۵ ساله امارات برابر ایران/ ترس امارات از یک بازیکن ایران!

با توجه به نتایج ۵ دیدار اخیر تیم ملی فوتبال کشورمان این می‌تواند فرصت خوبی برای علیرضا بیرانوند باشد تا ضمن حفظ رکورد گل نخوردن ایران از امارات در طول ۱۵ سال اخیر، دومین کلین شیت خودش در این دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا را نیز تجربه کند.

بیرانوند در صورت کلین شیت در دیدار با امارات از رکورد احمدرضا عابدزاده عبور کرده و به تنهایی رکورددار خواهد شد.

پس از ۱۷ سال و باز هم جام ملتهای آسیا/ قلعه نویی در شکست امارات هت تریک می‌کند؟

امیر قلعه نویی در کسوت سرمربیگری تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی سومین تجربه رویارویی اش مقابل امارات را پشت سر می‌گذارد که در هر دو بازی قبلی توانست این حریف حاشیه جنوب خلیج فارس را شکست بدهد.

اولین مصاف تیم ملی فوتبال ایران همراه با امیر قلعه نویی در روز سه‌شنبه هفدهم مرداد سال ۱۳۸۵ رقم خورد این دیدار در چهارچوب مسابقه دوستانه و در تهران استادیوم آزادی برگزار شد که غلامرضا عنایتی در دقیقه ۵ تک گل پیروزی بخش تیم ملی را به ثمر رساند.

رکورد ۱۵ ساله امارات برابر ایران/ ترس امارات از یک بازیکن ایران!
عکس تیمی تیم ملی کشورمان در دیدار دوستانه مقابل امارات در سال ۱۳۸۵

ترکیب تیم ملی ایران در آن دیدار عبارت بود از: وحید طالب لو، محمود فکری، حسین کاظمی، امیرحسین صادقی، هادی شکوری، جواد کاظمیان، مهرزاد معدنچی، ایمان مبعلی، علیرضا واحدی نیکبخت، سیاوش اکبرپور و رضا عنایتی.

امیر قلعه نویی در دیداری دیگر برای حضور هرچه بهتر در جام ملتهای ۲۰۰۷ آسیا در چهارچوب مسابقات دوستانه در تاریخ جمعه بیست و دوم دی ماه سال ۱۳۸۵ نیز بار دیگر رودرروی تیم ملی این کشور به میدان رفت. دیداری که در خاک امارات و با نتیجه دو بر صفر به سود شاگردان امیر قلعه نویی به پایان رسید.

رکورد ۱۵ ساله امارات برابر ایران/ ترس امارات از یک بازیکن ایران!

گل‌های تیم ملی فوتبال کشورمان در آن دیدار را رسول خطیبی و ابراهیم صادقی به ترتیب در دقایق ۲۶ و ۹۲ به ثمر رساندند. گل رسول خطیبی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

ترکیب تیم ملی فوتبال کشورمان در آن مسابقه عبارت بود از: حسن رودباریان، هادی عقیلی، پیروز قربانی، حسین کاظمی، محمد نصرتی، هادی شکوری، ایمان مبعلی، مهدی رجب‌زاده، علیرضا واحدی نیکبخت، حسین بادامکی و رضا عنایتی.

رکورد ۱۵ ساله امارات برابر ایران/ ترس امارات از یک بازیکن ایران!

نکته دیگر در ارتباط با این دو مسابقه با هدایت امیر قلعه‌نویی اینکه در هر دو بازی تیم ملی امارات تحت هدایت «برونو متسو» فرانسوی مقابل سرمربی ایرانی تیم ملی فوتبال کشورمان صف‌آرایی کرد و هر دو بار مغلوب قلعه‌نویی شد. سرمربی تیم کشورمان این بار باید با «پائولو بنتو» پرتغالی پنجه در پنجه بیندازد.

امارات بیشتر از همه نگران این بازیکن ایران است

با مروری بر دو بازی آخر تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل امارات به یک نام مشابه در هر دو دیدار برمی‌خوریم.

تیم ملی فوتبال کشورمان در چهارچوب دیدارهای رودر رو مقابل امارات در دو بازی آخر خود در چهارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ ( رفت و برگشت ) تیم ملی امارات با نتایج مشابه یک بر صفر شکست داد.

وجه تشابه این دو دیدار گلزنی مهدی طارمی در هر دو مسابقه بود. مهاجم ایرانی باشگاه پورتو پرتغال در بازی رفت در دقیقه ۷۰ روی پاس سردار آزمون تک گل پیروزی بخش تیم ملی را به ثمر رساند و در دیدار برگشت نیز در دقیقه ۴۴ و در نیمه اول زننده گل برتری تیم ملی بود.

رکورد ۱۵ ساله امارات برابر ایران/ ترس امارات از یک بازیکن ایران!
شادی گل مهدی طارمی در آخرین دیدار تیم ملی مقابل امارات

با توجه عدم گلزنی مهدی طارمی در این دوره از جام ملت‌ها در شرایطی که پیش از شروع رقابت‌ها پیش‌بینی می‌شد او به عنوان یکی از مطرح‌ترین گلزنان حال حاضر آسیا در اروپا روبروی تیم‌های فلسطین و هنگ کنگ آوراژ گل خوبی برای خودش دست و پا کند، می‌توان پیش بینی کرد با توجه به هر دو گل تیم ملی کشورمان در دیدارهای آخر مقابل امارات، مهدی طارمی این بار نیز در مصاف مقابل این تیم گلزنی کرده و پایش به گل باز شود. از سوی دیگر قطعا سرمربی تیم ملی امارات با چنین ذهنیتی برنامه ویژه ای برای مهار مهدی طارمی در سر خواهد داشت.

ناگفته نماند؛ مهدی طارمی در هر دو بازی آخر تیم ملی در جام ملت‌های آسیا از ابتدا در ترکیب ثابت تیم کشورمان به میدان رفت. او در دیدار مقابل هنگ کنگ در دقیقه ۷۷ جای خود را به امید ابراهیمی داد اما در دیدار مقابل فلسطین ۹۰ دقیقه در ترکیب تیم ملی حضور داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی با غیرت IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    2 0
    لطفا تلافی بازی پرانتقاد تیم ملی برابر هنگ کنگ را در مقابل امارات جبران کنید و با " کلین شیت" به دور حذفی صعود کنید!
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 1
    با وحود روزبه چشمی بیرانوند باید قید کلین شیت را بزند.
  • سید فروزان CH ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    6 0
    کلین شیت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کلین شیت دیکه چیه ؟ خجالت نمیکشید این لغات را بکار میبرید ، ننه انگلیسی داشتید یا بابای انگلیسی
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 0
    موفق باشید
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    میزنن شل و دلش میکنن
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    میزنن شل و پلش میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس