کد خبر 1568175
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶

چرا ثبت شرکت انجام دهیم؟

چرا ثبت شرکت کنیم؟ قطعا می دانید ثبت شرکت علاوه بر مزایایی که به همراه دارد مسئولیت های سنگین ازجمله مالیات، حسابرسی، پلمپ دفاتر و... را به همراه دارد، بنابراین یکی از سوالاتی که برای بسیاری از کسب‌وکارها بوجود می آید این است که چرا ثبت شرکت انجام دهیم؟ تاسیس شرکت چگونه به کسب‌وکار ما کمک می‌کند؟ و... که در ادامه به‌صورت کامل به بررسی دلایل و مهمترین مزایای ثبت شرکت تجاری و تاثیر آن بر کسب‌وکارها می پردازیم.

1-تمامی فعالیت‌ها به‌صورت رسمی و قانونی انجام می‌شود

همه فعالیت‌هایی که در قالب یک شرکت انجام می‌گیرد، وجهه قانونی دارد و در نتیجه سبب افزایش اعتبار و جایگاه شرکت می‌شود و برای کسب‌وکارها، حتی شراکت های بزرگ شرایط بهتری را فراهم می‌کند. تمامی فعالیت شرکت‌ها ثبت‌شده و زیر نظر قانون انجام می‌شود، اما برخلاف شرکت‌ها افراد حقیقی هرچقدر هم که فعالیت قانونی انجام دهند در نهایت پشتیبانی ترجمان‌های دولتی را نخواهند داشت؛ اما در شرکت‌های ثبت‌شده همه فعالیت‌ها ازجمله تغییرات و حتی انحلال شرکت نیز به‌صورت قانونی و طبق مراحل مشخصی انجام می‌شود.

2-تعریف مسئولیت مشترک برای همه شرکا و جلب اطمینان طرفین همکاری

مسئولیت‌های مالی و حقوقی و تمامی فعالیت‌های یک شخص حقیقی به عهده شخص واحد هست. اما در مقابل برخلاف این شرایط در یک شرکت ثبت‌شده به‌صورت قانونی، تمام اعضای شرکت ازجمله هیات مدیره و شرکا به‌عنوان یک تیم متحد مسئولیت‌هایی را نسبت به تمام فعالیت‌های شرکت برعهده دارند و موظف به پاسخگویی مطابق قوانین تعیین شده می‌باشند. پس می‌توان گفت در شرکت‌ها تمامی مسئولیت ها بر عهده یک شخص واحد نمی‌باشد، بلکه مجموعه ای از افراد مسئولیت فعالیت‌ها را برعهده دارد و این مساله نه تنها برای شرکا بلکه برای افرادی که با شرکت نیز در معامله هستند سودآور است و سبب افزایش اعتماد و اطمینان خواهد شد.

3-حمایت همه جانبه قانون از حقوق طرفین شرکت

نکته قابل توجه و مشخصی است که شراکت به‌صورت حقوقی در مقایسه با شراکت خصوصی به نفع شرکا هست، زیرا در شراکت حقوقی تمامی جزئیات شراکت اعم از میزان سهام هریک از شرکا، درصد شراکت و... همه به‌صورت کامل، رسمی و قانونی قید می‌شود و در صورت هرگونه اتفاق یا حادثه ای برای طرفین یا اختلافی بین هریک از شرکا به راحتی قابل استناد هست. به همین دلیل ازجمله مزایای ثبت شرکت را می‌توان حمایت قانون از تمامی حقوق اعضای شرکت و شرکا اعلام کرد.

4- فراهم شدن شرایط شرکت در مناقصات و مزایدات

با توجه به اینکه سالانه مناقصه و مزایده‌های بزرگی در سراسر کشور در ترجمان‌های دولتی و خصوصی برگزار می‌شود و سازمان و همچنین شرکت‌های خصوصی و دولتی بزرگ خدمات یا کالای خود را برای ارائه قرار می‌دهند که یکی از شرایط حضور در این مناقصه یا مزایده‌ها داشتن شرکت ثبت‌شده و قانونی هست، به این معنا که تنها به‌صورت شخص حقوقی می‌توان در مناقصه‌ها شرکت نمود. بنابراین یکی از مزایای ثبت شرکت امکان شرکت در مناقصات و مزایدات تجاری و ارائه خدمات و محصولات هست.

5-اخذ و واگذاری نمایندگی به‌صورت رسمی و قانونی

تاکنون نمایندگی‌های بسیار زیادی از نمانام‌های مختلف را در شهرهای گوناگون دیده‌ایم که هریک نیز مشتریان بسیار زیادی دارند، همچنین بسیاری از افراد نسبت به اخذ نمایندگی از شرکت‌های معتبر و خوشنام ایرانی و خارجی تمایل دارند و این مسئله به دلیل فعالیت گسترده این شرکت‌ها هست که پس از ثبت شرکت و توسعه فعالیت و کسب‌وکار توانسته‌اند به چنین مرحله‌ای برسند که افراد برای همکاری با آن‌ها رغبت دارند.

بنابراین با ثبت شرکت است که می‌توان به چنین جایگاهی رسید و از طرفی شرکت‌های بااعتبار برای همکاری و اعطای نمایندگی نیز با اشخاص حقیقی همکاری نمی‌کنند و یا در صورتی موافقت سخت‌گیری‌های بسیار زیادی دارند. بنابراین برای اخذ نمایندگی از برند و شرکت‌های معتبر نیز، نیازمند ثبت شرکت است تا بتوان تمامی فعالیت‌ها را به‌صورت قانونی پیش ببریم.

چرا ثبت شرکت انجام دهیم؟

6-اطلاع‌رسانی شفاف به مشتریان و اعتمادسازی

در رابطه با ثبت شرکت همواره تأکید می‌شود برای هرگونه تغییرات ازجمله تغییر آدرس شرکت، تغییر هیئت‌مدیره، تغییر مدیرعامل و... حتماً لازم است به‌صورت کامل اطلاع‌رسانی شود و در روزنامه نیز آگهی شود؛ از طرفی تمام سوابق و اطلاع مهم شرکت مانند اسامی اعضای هیئت‌مدیره و سمت هریک، شعب شرکت همراه با میزان سرمایه و... همه به‌صورت کامل و واضح ثبت و اطلاع‌رسانی و در دسترس عموم قرار می‌گیرد که در دسترس بودن چنین اطلاعاتی سبب افزایش اعتماد برای مشتریان و اعتماد آن‌ها به دریافت خدمات یا تهیه کالا یا محصول از شرکت می‌شود.

7-استفاده از عنوان شرکت

پس از ثبت شرکت سهامی خاص، مسئولیت محدود یا انواع مختلف شرکت‌ها و آغاز فعالیت شرکت به‌صورت رسمی و باگذشت زمان اعتبار شرکت افزایش می‌یابد و این زمان، هر چه بیشتر شود و فعالیت‌های شرکت گسترش یابد، اعتبار و شهرت شرکت نیز افزایش می‌یابد.

در همین راستا، نام و عنوان ثبت‌شده شرکت در تمامی فعالیت‌های تجاری و غیرتجاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این نام، به‌عنوان علامت اصلی برای شرکت عمل می‌کند و نقش اساسی در اعتبار دهی به شرکت و ایجاد اعتماد بین افراد و اصناف ایفا می‌کند. اعتباری که باعث ایجاد اعتماد در ارتباطات تجاری میان شرکت و همکاران، مشتریان و تمامی ذینفعان می‌شود.

8- دریافت مجوز، امتیاز و اعتبار از سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی

امتیازات و اعتبارات دولتی، انواع وام‌های بانکی و مجوزهای مختلف از ارگان‌ها و نهادهای دولتی، اجزایی اساسی در ساختار اقتصادی هر کشور هستند. این تسهیلات و مجوزها، به‌عنوان یک سلسله مراتب حیاتی برای اجرای فعالیت‌های متعدد، به شرکت‌ها اختصاص می‌یابند، در حالی که افراد حقیقی از این مزایا به‌صورت مستقیم بهره‌مند نمی‌شوند.

این نکته مهم را باید در نظر گرفت که بسیاری از تسهیلات و امتیازات، تنها به شرکت‌ها ارائه می‌شود و افراد حقیقی ممکن است در این فرآیند به چالش‌هایی برخورد کنند که باعث ناتوانی در بهره‌مندی از این امتیازات می‌شود. بنابراین ازجمله مزایای ثبت شرکت را می‌توان امکان استفاده از امتیاز نهادهای دولتی و خصوصی اشاره کرد.

چرا ثبت شرکت انجام دهیم؟

ثبت شرکت چه کاربردی دارد؟

همانطور که پیش تر به بررسی مزایای ثبت شرکت پرداختیم با ثبت انواع شرکت‌های تجاری در زمینه های مختلف ازجمله، ثبت شرکت مواد غذایی، ثبت شرکت خودرو، ثبت شرکت حمل و نقل، ثبت شرکت بین المللی و... می‌توانید از مزایای بسیار زیاد آن استفاده کنید. ثبت شرکت نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورها مزایای بسیار زیادی به همراه دارد، به‌عنوان مثال در بسیاری از کشورها با ثبت شرکت و سرمایه گذاری بخش زیادی سرمایه نقدی در کشور مورد نظر می‌توانید اقامت کشور را دریافت کنید و موارد بسیار زیادی که هر کشور قوانین مربوط به خود را دارد.

اما به‌صورت کلی می‌توان گفت در ایران با ثبت شرکت از مزایای بسیار زیای بهره مند می شوید که قطعا بدون ثبت شرکت قادر به استفاده از آن نمی باشید و یا مراحل رسیدن به آن بسیار سخت و دشوار است.

کلام آخر

در این مطلب تلاش شد اهمیت ثبت شرکت همراه با مزایای آن را به‌صورت واضح بررسی کنیم، در صورتی که برای اطلاع از شرایط ثبت شرکت به‌صورت دقیق و همراه با جزئیات به‌صورت دقیق نیاز به مشاور و متخصص دارید، کارشناسان ثبت دانا آمادگی ارایه مشاوره رایگان به شما هستند تا صفر تا صد مراحل ثبت شرکت را به‌صورت دقیق و اصولی پشت سر بگذرانید.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس