کد خبر 1567942
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
والیبال ایران گزینه‌‌ای برای میزبانی قهرمانی جهان و تعجب FIVB از نتایج تیم ملی

دبیر کل فدراسیون جهانی والیبال از نتایج تیم ملی ایران در سال گذشته متعجب شد.

به گزارش مشرق، فدراسیون والیبال ایران چندی پیش درخواست رسمی خود برای میزبانی لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ و رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان جهان ۲۰۲۵ را به فدراسیون جهانی ارسال کرده بود. در همان زمان فدراسیون ایران در نامه‌ای به کنفدراسیون والیبال آسیا آمادگی خود برای میزبانی در رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۴، قهرمانی جوانان پسر آسیا ۲۰۲۴ و قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۵ را هم به طور رسمی اعلام کرد.

در سفر اخیر وحید مرادی، سرپرست فدراسیون والیبال به لوزان وی پس از حضور در شورای لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۴ جلساتی با دبیر کل فدراسیون جهانی و دیگر مسوولان FIVB (فدراسیون جهانی والیبال) داشت که در این جلسه موضوع میزبانی ایران برای مسابقات قهرمانی جهان یک بار دیگر مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا نقاط ضعف و قوت آن به صورت دقیق مشخص شود.

بیشتر بخوانید:

زمان بازی‌های والیبال ایران در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴

مرادی در این خصوص اظهار داشت: برای مسابقات قهرمانی جهان و لیگ ملت‌ها درخواست میزبانی داشتیم که به دلیل مشکلات مبادلات مالی با توجه به تحریم کشورمان در این زمینه موضوعاتی وجود داشت که در این جلسه درباره آن صحبت شد. پیشنهاداتی را مطرح کردم که مورد استقبال قرار گرفت از جمله این که این ورزش در ایران تماشاگران بسیاری دارد و برای آن ها ارومیه را مثال زدم و گفتم این موارد نشان می‌دهد که والیبال در ایران طرفداران بسیاری دارد و فابیو که برای حضور در مسابقات لیگ ملت‌ها به ایران آمده بود این موضوع را تایید کرد و گفت من در کمتر جایی چنین تماشاگران پرشمار و علاقمندی را دیده ام که در سالن حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه فابیو هم والیبال ایران را یکی از قدرت‌های برتر دنیا می‌دانست و متعجب از نتایج سال گذشته تیم بود، خاطرنشان کرد: به فدراسیون جهانی پیشنهاد دادیم که اگر قهرمانی جهان را میزبان باشیم می توانیم به صورت مشترک با کشورهای همسایه آن را برگزار کنیم که فابیو گفت در اطراف ما کشوری درخواست میزبانی نداده است و برای ۲۰۲۵ ایران یکی از گزینه های اصلی میزبانی مسابقات قهرمانی جهان خواهد بود.

با توجه به شرایطی که وجود دارد به نظر می‌رسد ایران شانس کمی برای گرفتن این میزبانی بزرگ داشته باشد. با این شرایط باید منتظر ماند و دید که فدراسیون جهانی چه زمانی میزبان نهایی مسابقات والیبال قهرمانی جهان را مشخص خواهد کرد؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس