به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مفشوی یک انسان چندمنظوره نوشت:

یادآوری یک آیه به اقتضای شهادت جمعی از نیروهای سپاه در سوریه

«إِنْ یَمْسَسْکُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِثْلُهُ وَ تِلْکَ الْأَیّامُ نُداوِلُها بَیْنَ النّاسِ وَ لِیَعْلَمَ اللهُ الَّذینَ آمَنُوا وَ یَتَّخِذَ مِنْکُمْ شُهَداءَ وَ اللهُ لا یُحِبُّ الظّالِمینَ» ﴿آل عمران/١٤٠﴾

اگر به شما زخمی زده‌اند، شما هم به آنها مثل آن زخم را زده‌اید. قرح با توجه به اقران آن، می‌تواند زخمی باشد که بسیار نمایان است. از آن زخم‌هایی نیست که بتوان پوشاند و خونش را به جگر کشید و دم نزد. همچنین قَرح زخمی است که از خارج بر بدن وارد می‌آید. برخلاف قُرح که زخمی است داخلی.

با این حساب قرآن می‌فرماید: اگر چنین زخم نمایانی امروز در سوریه از سوی دشمن خارجی بر پیکر مقاومت تحمیل شده، پیش‌تر نیز زخمی نمایان بر دشمن وارد آمده.

این حقیقت جنگ است که می‌زنیم و می‌زنند. این روزگار زدن‌ها دست‌به‌دست می‌شود تا خداوند معلوم کند افرادی را که ایمان آورده و خدا را می‌خواهند و از میان شما گواهانی برگیرد و به شما نشان دهد که می‌شود متحمل قرح شد و مومن ماند و به تداول و دست‌به‌دست شدن قدرت اندیشید... و البته خداوند ظلم کنندگان را دوست ندارد.

این شکل مواجهه قرآن با زد و خوردها یعنی آموختن شیوه‌های پذیرش پیروزی و شکست. نه به هنگام پیروزی مغروریم و نه به هنگام شکست مایوس که این تداول و دست به دست شدن، حکایت روزگار است و خداوند اینگونه آن را آفریده. این پرده‌ای است که در آن خداوند نشان می‌دهد مومنان را و دوست‌نداشتنی بودن ستمگران را.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    4 3
    فرمانده های اسراییل زدید
    • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      1 0
      اربیل را زدن
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    22 8
    انتقام سخت را خواستاریم. ان شالله .
    • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      7 13
      دوستانی که هی دم انتقام و شلیک موشک و.... میزنند.اولا که اسراییل همین الانشم از محور مقاومت شکست های سنگینی خورده و با هزینه چند صد میلیارد دلاری هنوز از پس حماس برنیومده و شکست خورده حساب میشه.درسته که اونها هر از چند گاهی فرماندهان و افسران سپاه قدس را در سوریه هدف قرار میدهند و شهید میکنند.باید بدونید که این شهدا همشون میدونند که با پا گذاشتن در سوریه چه خطراتی متوجه اونهاست ولی برای هدف اصلی نیروی قدس که همون ازادی قدس شریف ازدست صهیونهاست.که همون انتقام نهایی خون شهدای محور مقاومت هم هست وارد این کارزار شده اند.پس نشون دادن وواکنش هیستریک به رژیمی که تا دندان مسلحه و رو به انهدام و دست و پا میزنه تا ناتو وامریکا رو به درگیری با ایران بکشونه کاملا اشتباهه.به نظرم استراتژی شطرنج گونه رهبر محور مقاومت که فقط به هدف نهایی فکر میکنه.و حواسش با اتفاقات جانبی پرت نمیشه و باحوصله مرحله به مرحله طبق نقشه پیش میره و کاری به کارهای ایزایی دشمن نداره.واز هدف اصلی منحرف نمیشه.بهترین کاره.ودشمن هم از همین وحشت داره.
  • US ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    3 1
    بدجوری اسرائیل افتاده
  • m.n IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    12 7
    میشه بگید کدوم زخم نمایان رو زدید به دشمن؟ من میتونم ۱۰ نفر رو نام ببرم که مستقیما به دست اسرائیل شهید شدن،شما میتونی یک اسرائیلی که به دست ایران هلاک شده نام ببری؟
    • IR ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      1 1
      1000تا سرباز اسرائیلی کشته شده نمی بینی
    • IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      1 0
      تمام این جنگ اسراییل با غزه را چه کسی پشتیبانی کرده ؟ سپاه . حوثی و یمن و حماس و حزب الله و .... را اگر سپاه پشتشان نبود که اینطور قوی در برابر اسراییل مقاومت نمی کردند
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      2 1
      صهونیستها یدطولایی در پنهان کاری و سانسور تعداد و میزان تلفاتی که در نبرد با محور مقاومت متحمل می شوند دارند. اجازه نمی دهند اطلاعات شفافی از افراد مهمی که از دست میدهند منتشر بشه. حتی در نبرد فعلی طوفان الاقصی خود رسانه های صهیونیستی از صدور دستور به خاک سپاری سربازان کشته شده صهیونیست در شب و فقط با حضور وابستگان نزدیک آنها خبر داده اند که چند شب پیش تلویزیون ایراتن هم خبر و فیلم کوتاهی که توسط موبایل یکی از صهیونیستها گرفته شده و در فضای مجازی منتشر شده بود را پخش نمود.
    • LU ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      20 1
      اگر «صهونیستها یدطولایی در پنهان کاری دارند» شما که می دونی کدوم دانشمندشون رو هدف قرار دادی! همون طور که آنها به گردن نمی گیرند ولی رسانه ای می کنند فلان دانشمند ایرانی ترور یا در سانحه ای کشته شد، شما بگو کدام و چندتا از دانشمندشون در ۱۵ سال اخیر کشته شده! سرباز آش خور نمیگم، دانشمند و متخصصین علمی رو میگم. می تونی اسم ۱۰ تا رو بیاری؟ ۱۰ تا پیشکش، می تونی اسم ۵ تا رو بیاری؟ نه! پس چرت نگو و فرافکنی نکن.
  • سلام IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    17 0
    بی دقتی و نشت اطلاعات کاملا مشخص است
  • IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    20 3
    فعلا جواب چند شهدا 2 ماه قبل را مستقیم توسط خودتان بدهید تا زخم کاری کاهش یابد!!
  • IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    4 8
    احسنت برادر عزیز
  • فرزاد IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    18 2
    نمی دانم چرا سوریه هیچ کاری نمی کند؟ رژیم صهیونیستی که در جبهه غزه و جنوب لبنان درگیر است و با این وضعیت نمیتواند با کشوری دیگر به صورت فراگیر و تمام عیار وارد جنگ شود ولی با این وجود سوریه نه تنها از فرصت پیش امده برای از پس گیری منطقه جولان از دست صهیونیستها استفاده نمیکند بلکه جواب تجاوزهای اخیر رژیم صهیونیستی را به خاک خودش که منجر به شهید شدن مستشاران ایرانی و نیروهای سوریه میشود را نمیدهد
    • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      0 3
      کی گفته نمی تواند؟ اسرائیل در غزه نیروی چندانی به کار نگرفته و سرعت کم پیشرویش به خاطر جنگ فشرده ی شهری است.اما در مقابل یک ارتش منظم که پایگاه مشخص دارد به راحتی می توانند با بمباران ضربات شدید بزند.
  • IR ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    تنها راه ایجاد یک جنبش مسلح مثل حزب الله در سوریه است.الان ۴ جنبش حسینیون فاطمیون زینبیون حیدریون در سوریه مستقر هستند ولی هیچ کدام توانایی ای مثل حزب الله لبنان ندادن.چرا هیچ یک از این گروه ها به موشک های بالستیک مسلح نشدن تا هم با باز کردن جبهه جولان اشغالی مناطق اشغالی رو آزاد کنن و هم فشار عظیمی به اسراییل وارد کنن و هم یار و یاور و پشتیبان و قوت قلب حزب الله لبنان باشن.ضعف محور مقاومت در سوریه مشهود و علنیه.آیا نمیشد حداقل یک گروه مثل حشد الشعلی در سوریه تاسیس نمود و اون رو مسلح کرد.حتی انگیزه بازپس گیری جولان و اون حط عربی هم کافیه.
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    20 0
    ماست مالیزیاسیون
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    قبلش اونا زخم رو زدند....سید رضی..پس شما باید یه زخم کاری تر بزنید
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    9 2
    از هیچ غلطی نمیتوانند رسیدیم به انتقام میگیریم الان شده انتقام میگیریم به اذن الله فردا مشیت الهی اینه مثل امام حسن صلح کنیم
    • سید IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      0 19
      با سلام. نشستیم یه گوشه و فقط توقع داریم؟! جنگ بازی کامپیوتری نیست. صهیونیستها باوجود جنایات زیادی که مرتکب شدند بی برنامه و آشفته میجنگند. چکار کردند تو این صدوچند روز جز کشتن زن و بچه و بیگناه؟! در مقابل محور مقاومت میدونه چیکار میکنه. فکر میکنی رژیم صهیونیستی تا کی میتونه این وضع رو ادامه بده؟ خود کابینه شون ریخته به هم. در داخل سرزمینهای اشغالی هم تنش و اعترض بالا گرفته. نه راه پس دارند و نه پیش مگر اینکه شکست رو بپذیرند که خواهند پذیرفت، ان شاء الله
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 1
    بهتره از توی سوریه، یک نقطه محکم را در اسرائیل زد، همانگونه که در اربیل زدیم.
  • اا IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    تا زمانیکه بمب اتم ساختیم مجبوریم در مقابل آمریکا و اسراعیل دست به عصا باشیم پس بیخود سطح توقعات مردم را نباید بالا برد و بیشتر مواظب فرماندهان بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس