کد خبر 1567829
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸

مشهد به‌عنوان قطب گردشگری مذهبی کشور، از جمله شهرهایی است که در تمامی فصول سال خیابان‌هایش مملو از مسافران داخلی و خارجی است. این کلانشهر زیبا علاوه بر حرم مطهر امام رضا (ع) به‌عنوان مهم‌ترین جاذبه آن دارای اماکن دیدنی و تفریحی متعددی است که با بازدید از آن‌ها می‌توانید لحظات خاطره‌انگیز و لذت‌بخشی را در طول سفر به مشهد برای خود رقم بزنید. روش‌های مختلفی برای رسیدن به مشهد وجود دارد که از مقرون‌به‌صرفه‌ترین آن‌ها می‌توان به سفر با قطار و اتوبوس اشاره نمود. اگر شما نیز تصمیم گرفته‌اید که راهی سفر به مشهد مقدس شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا شرایط سفر به مشهد با اتوبوس و قطار را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

مقایسه سفر به مشهد از طریق اتوبوس و قطار

مقایسه بلیط اتوبوس و بلیط قطار مشهد

اتوبوس و قطار هر دو از بهترین گزینه‌ها برای سفر از تهران به مشهد و بالعکس هستند. انتخاب میان بلیط اتوبوس و بلیط قطار در چنین مسیرهایی به سلیقه شما بستگی دارد. اما باید فاکتورهایی را نیز در نظر بگیرید تا با تفاوت‌های این دو سفر بیشتر پی ببرید. از جمله این فاکتورها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • مدت زمان سفر

اگر بخواهیم قطار و اتوبوس را از نظر مدت زمان سفر به مقصد مشهد مقایسه کنیم اتوبوس در مدت زمان کوتاه‌تری به مقصد خواهد رسید؛ زیرا قطار توقف‌های طولانی‌تری دارد و به آهستگی حرکت‌ می‌کند. اما از طرفی دارای امکانات متنوعی است، به طوری که مسافران در طول مسیر احساس خستگی نخواهند داشت. اتوبوس نیز توقف‌های بین راهی کوتاهی دارد، اما به دلیل سرعت بالاتر سریع‌تر به مقصد می‌رسد.

  • محدوده قیمتی بلیط

قیمت بلیط اتوبوس و قطار با یکدیگر متفاوت هستند. در واقع قطار با توجه به امکانات متنوع‌تر، راحتی سفر، ایمنی بالاتر و پشتیبانی که در طول سفر دارد، بلیط آن از قیمت بالاتری برخوردار است. البته گاهی اوقات بلیط‌های قطار با تخفیف ارائه‌ می‌شوند، به طوری که با قیمت بلیط اتوبوس یکسان‌ می‌شود.

  • نوع امکانات رفاهی

از دیگر تفاوت‌های سفر با قطار و اتوبوس به مشهد می‌توان به امکاناتی اشاره نمود که در طی سفر مسافران‌ می‌توانن از آن‌ها استفاده کنند. قطار به دلیل فضای بزرگتری که دارد مسافران‌ می‌توانند در سالن‌های آن قدم بزنند و کمتر طولانی بودن مسیر و خستگی ناشی از آن را احساس کنند. این وسیله نقلیه امکانات دیگری نیز مانند رستوران، توالت و خدمات تفریحی دارد. اتوبوس‌های vip و جدید هم از امکانات مناسبی برخوردار هستند، اما با این وجود در مقایسه با قطار امکانات کمتری دارند.

  • منعطف بودن بازه زمانی خرید بلیط

بلیط اتوبوس همیشه در دسترس است و به‌راحتی در بازه‌های زمانی مختلف‌ می‌توانید در ساعت و روز مدنظرتان با این وسیله نقلیه به طرف مشهد حرکت کنید. اما قطارها دارای برنامه‌های زمانی محدودتری هستند و باید چندین روز پیش از سفر بلیط قطار مشهد را رزرو کنید و برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای سفر خود داشته باشید. این موضوع مخصوصا در روزهای گرم سال و ایام نوروز که میزان مسافرت‌ها به مشهد به اوج خود می‌رسد بیشتر اهمیت دارد؛ زیرا در مدت زمان بسیار کوتاهی رزرو می‌شوند و خرید بلیط قطار دشوار می‌شود. این شرایط مشابه برای بلیط اتوبوس نیز در این ایام سال وجود دارد.

مقایسه سفر به مشهد از طریق اتوبوس و قطار

مهم‌ترین مزایا و معایب سفر با اتوبوس و قطار به مشهد

سفر با اتوبوس و قطار از تهران به مشهد هر یک دارای مزایا و معایب خاصی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره‌ می‌کنیم.

  • اگر با یک تصمیم آنی‌ می‌خواهید به مشهد مقدس سفر کنید، کافی است با جمع کردن وسایل مورد نیاز خود راهی ترمینال شوید تا با خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد در مدت زمان کوتاهی خود را به مقصد برسانید.
  • بلیط اتوبوس در مقایسه با قطار دارای قیمت ارزان‌تری است و می‌تواند انتخابی ایده آل برای داشتن سفری کم هزینه باشد.
  • اتوبوس وسیله نقلیه عمومی است که به دلیل سبکی با کمی خطر همراه است، از این رو راننده آن باید از مهارت رانندگی کافی برخوردار باشد تا سلامت مسافران به خطر نیوفتد و دچار سوانح جاده‌ای نگردد.
  • با توجه به مسافت طولانی تهران تا مشهد، اگر بخواهید بلیط اتوبوس مشهد تهران از نوع vip نیز تهیه کنید باز هم به دلیل طولانی بودن مسیر خستگی سفر را احساس خواهید کرد و نمی‌توانید سفر چندان راحتی داشته باشید.
  • قطار یک وسیله نقلیه کاملا ایمن و بی‌خطر محسوب‌ می‌شود، از این رو با خرید بلیط آن‌ می‌توانید سفری آسوده خاطر داشته باشید.
  • قطار دارای اتاق‌های کوپه ای ۴ نفره و ۶ نفره است که صندلی و تخت‌های مناسبی دارند و می‌توانید در طول مسیر به‌راحتی برای استراحت از آن‌ها استفاده کنید.
  • قطار دارای قوانین سختگیرانه‌ای برای حمل و نقل بار نیست و می‌توانید بدون محدودیت وسیله با خود بیاورید.

مقایسه سفر به مشهد از طریق اتوبوس و قطار

چگونه می‌توانیم بلیط قطار یا اتوبوس تهران مشهد را به صورت آنلاین تهیه کنیم؟

با توجه به افزایش هزینه‌های سفر در طی چند سال اخیر خیلی از مسافران سفر با قطار یا اتوبوس را در مسیرهای طولانی مانند تهران به مشهد انتخاب‌ می‌کنند. مسافران‌ می‌توانند رزرو و خرید بلیط اتوبوس یا قطار را به‌صورت آنلاین انجام دهند. با مراجعه به وب‌سایت‌های معتبر فروش بلیط مانند اسنپ تریپ‌ می‌توانند به‌راحتی و با چند کلیک ساده مبدا و مقصد سفر خود و تاریخ آن را مشخص کنند و با ارزان‌ترین قیمت ممکن بلیط سفر خود را خریداری نمایید. این مجموعه خدمات متنوعی را به مسافران ارائه‌ می‌دهد و با ارائه ارزان‌ترین بلیط‌های سفر و رزرو اتاق هتل و... با پشتیبانی ۲۴ ساعته شرایطی را فراهم نموده تا مسافران بتوانند سفری به‌یادماندنی و راحت داشته باشند.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس