اقبالی: تاکتیک‌های قلعه‌نویی شباهتی به گواردیولا نداشت؛ شانس آوردیم حریف قدری نداشتیم

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتقاد از عملکرد تیم ملی کشورمان در دیدار مقابل هنگ‌کنگ، گفت: شانس آوردیم حریف قدری نداشتیم.

به گزارش مشرق، مسعود اقبالی، در خصوص پیروزی ایران مقابل هنگ‌کنگ، اظهار داشت: این روش بازی تیم ملی اصلا قابل پذیرش نیست. اگر همین روند ادامه یابد، نباید به فکر فینال آسیا باشیم. در طول ۹۰ دقیقه بازی برابر هنگ‌کنگ، بازیکنان بی‌هدف بودند و هیچ برنامه‌ای نداشتیم. بهتر بود ۱۰ گل‌ می‌خوردیم اما بازی قشنگی ارائه می‌دادیم. بعد از گذشت دقایقی، سرمربی تیم ملی از شدت عصبانیت روی نیمکت نشست، چون بازیکنان نتوانستند خواسته‌های کادرفنی را در داخل زمین اجرا کنند.

وی در مورد نقاط ضعف تیم ملی، گفت: در تمام نقاط زمین ضعف داشتیم و اگر حریف کمی خودباوری داشت، با چند گل برنده می‌شد. فکر می‌کنم خوش‌شانس بودیم که دیشب حریف قدری نداشتیم. بازیکنان باتجربه نتوانستند از تجربه خود استفاده کنند و نفرات داخل زمین، درک تاکتیکی از یکدیگر نداشتند.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره ناهماهنگی بازیکنان، یادآور شد: یک بچه ۱۰ ساله تا این حد اشتباه نمی‌کند. هافبک‌ها در ۳۰ دقیقه اول فقط به حریفان موقعیت می‌دادند که در یک صحنه نزدیک بود، دروازه ایران باز شود. اگر تیم نوجوانان کشورمان در این بازی حضور داشت، حداقل با ۳ گل برنده می‌شد! این نوع بازی کردن واقعا تاسف‌آور است و اصلا شبیه تاکتیک‌های پپ گواردیولا و منچسترسیتی نبود.

بیشتربخوانید:

نقاط ضعف تیم‌ ملی نگران کننده است

اقبالی در مورد اینکه آیا با این نتایج می‌توانیم به فینال امیدوار باشیم؟ خاطرنشان کرد: مگر اینکه تیم‌های ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا حذف شوند که بتوانیم قهرمان آسیا شویم. با این شیوه فقط می‌توانیم از گروه صعود کنیم و باید خواب قهرمانی را ببینیم. چند ماه قبل در مقدماتی جام‌جهانی توانستیم ۴ گل به هنگ‌کنگ بزنیم و در این دیدار همه انتظار گل‌های بیشتری داشتند که متاسفانه بازی جذابی از ایران ندیدیم.

وی در خصوص عملکرد خط دفاعی کشورمان گفت: در دو بازی که انجام دادیم مدافعان ما مصدوم شدند. اگر مقابل حریف قدرتمندی قرار بگیرم، قطعا می‌توانند از نقاط ضعف دفاعی ما استفاده کنند و ضربه بزنند. امیدوارم کادر فنی بتواند این مشکل مهم را حل کند چون در بازی‌های آینده ممکن است از خط دفاعی ضربه بخوریم.

گفتنی است، تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود ۴ بر یک فلسطین را شکست داد و شب گذشته در دومین دیدار هم با یک گل هنگ‌کنگ را از پیش‌رو برداشت. ملی‌پوشان کشورمان روز سه‌شنبه (سوم بهمن) از ساعت ۱۸:۳۰ در سومین دیدار مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا باید به مصاف امارات بروند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس