تاکید تهران و آنکارا بر ضرورت تقویت مناسبات برادارانه در منطقه

وزاری خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه، تقویت مناسبات برادارانه میان کشورهای منطقه را با توجه به حوادث روزهای اخیر ضروری دانستند.

به گزارش مشرق، هاکان فیدان در گفتگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به برخی حواث روزهای اخیر، حفظ و تقویت مناسبات برادارانه میان کشورهای منطقه را ضروری دانست.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران نیز با تاکید بر رویکرد تغییرناپذیر دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر گسترش مناسبات با کشورهای همسایه با هدف تامین منافع مردم منطقه اظهار داشت: امنیت کشورهای منطقه به هم پیوند خورده است و مبارزه مشترک و قاطع با گروههای تروریستی مسئولیت مشترک همه کشورهای منطقه است.

در این گفتگو وزیر خارجه ترکیه آمادگی کشورش برای میزبانی از رییس جمهور ایران در آینده نزدیک با هدف برگزاری هشتمین نشست شورای عالی روابط دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

امیرعبداللهیان نیز با یادآوری عزم راسخ دولت جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد مناسبات با ترکیه ابرار امیدواری کرد سفر دکتر رییسی به آنکارا در آینده نزدیک نقش موثری در افزایش روابط بویژه در بعد اقتصادی و تجاری و ارتقاء امنیت منطقه ای داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    1 0
    پاکستان از طریق ترکیه پیام ( غلط کردم) فرستاد
  • علی IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 0
    پاکستان را دست کم نگیرید مجهز به بمب اتم مجهز به اف 16 وغیره ....
  • حسین IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    1 0
    صدای انفجارهای پاکستان در آنکارا شنیده شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس