نماینده عراقی: ورود نیروهای جدید آمریکایی به عراق صحت ندارد

پس از اینکه رسانه‌های آمریکایی مدعی شدند نظامیان جدیدی به عراق و سوریه اعزام خواهند کرد، یک عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق، گفت که چنین طرحی برای بغداد مطرح نشده است.

به گزارش مشرق، پس از خبرسازی رسانه‌های آمریکایی درباره اعزام ۱۵۰۰ سرباز این کشور به عراق و سوریه، «کریم المحمداوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق، این مسئله را تکذیب و تأکید کرد: «دولت، به هیچ عنوان، با چنین طرحی موافقت نخواهد کرد».

المحمداوی با اشاره به اینکه به هیچ عنوان، «چنین طرحی برای بغداد مطرح نشده است تا موافقت آن جلب شود»، گفت: «هدف از انتشار چنین گزارشهایی، تلاش برای بر هم زدن اوضاع است؛ چرا که دولت عراق هم در تلاش است نیروهای آمریکایی را به صورت کامل از همه اراضی خود خارج کند».

شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا روز گذشته (دوشنبه) گزارش داد که واشنگتن قصد دارد یک گروه از نظامیان خود را به عراق و سوریه اعزام کند. تعداد این سربازان، ۱۵۰۰ نفر عنوان شد و آمریکاییها مدعی هستند که برای «مبارزه با داعش»، این نیروها را اعزام خواهند کرد.

مبارزه با داعش، بهانه واهی است که آمریکا حضور نظامی خود را در کشورهای عراق و سوریه گسترش دهد. کارشناسان بارها با اسناد موثق، حمایتهای آمریکا از داعش را ثابت کرده‌اند؛ حمایتهایی که از تابستان سال جاری، از این تروریستها افزایش پیدا کرده است.

هشام الرکابی مشاور اطلاع‌رسانی محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق هم پنجشنبه گذشته درباره اخراج نظامیان آمریکایی خبر داد که پس از اتخاذ تصمیم خروج نظامیان آمریکایی، نیروهای ائتلاف تحت رهبری واشنگتن، از تمامی مقرهای خود در عراق خارج خواهند شد.

الرکابی در این زمینه گفت: تیمهای فنی بین بغداد و واشنگتن وجود دارند تا فرآیند خروج نیروهای آمریکایی را آغاز کنند. نیروهای عراقی هم کنترل شماری از مقرهایی را به دست گرفتند که نیروهای خارجی قبلا در آن حضور داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه باقیمانده پایگاهها نیز پس از زمانبندی خروج نیروهای آمریکا، در اختیار نیروهای عراقی قرار خواهد گرفت، تأکید کرد: این نیروها، قادر به حفظ امنیت و ثبات کشور هستند. پس از اخراج نیروهای آمریکایی از کشور، مشکلی در حفظ جایگاه بین‌المللی عراق وجود نخواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ایرانی IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    3 0
    آمریکا درحال ساخت پایگاه جدید در اربیل عراق است این حرفها ی خروج آمریکا فریب بیش برای مردم عراق نیست
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      1 0
      پایگاه که داشتن و دارن احتمالا به خواست اقلیم کردستان بعنوان یه اسراییل کوچیک توی منطقه می‌خوان توسعه ش بدن باید با فشاراونها وپراند ودکشان کرد وگرنه باعث بدبختین
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      1 0
      آخه آمریکا شما رو آدم حساب می‌کنه ؟ هر روز هواپیما های نظامی دارن فرود میان، از کجا میدونید توش چیه؟ دولت عراق رو زاپاس نگه داشته برای بستن دهن ملت عراق ، این نماینده مجلس هم دلش خوشه
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      0 0
      عدم توجه مردم و مسئولین عراقی به حضور آمریکا و زیر پوست آنها صهیونیستها ، تبعات جبران ناپذیری برای آنها خواهد داشت . مقاومت اسلامی عراق باید دائما گوش به زنگ باشد و خط قرمزها را کاملا رصد کند.
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    1 0
    اینا میخواستن آمریکاییهاروبیرون کنن واونا می‌خوان 1500تای دیگه هم اضافه کنن!آمریکاییها اصلا وقعی به خواست نخست‌وزیروپارلمان عراق نمی‌ذارن همانطورکه ترامپ بدون اطلاع به پایگاهش توی عراق آمدواعتنایی به دولت وقت عراق نکرد بخواد اینکاروهم می‌کنه ولازم نیست مثل دفعات قبل توجیهی براکارهاش داشته باشه احتمالا نوکرای اربیل خواستن مداخله کنن مگر اینکه مقاومت عراق ومردم عراق این بیشرفهاروبیرون بریزن حضورامریکاییها وماندگارشدنشان درعراق آشی بود که صدرپخمه برا عراق پخت هرچند این الله سیستانی بارها به این کم عقل هشدار داده بودن
  • رضا IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    چرا حالا رییس جمهور بی غیرت عراق خفه خون گرفته دارن کشورشا غارت میکنند امریکاییها مثل کبک که نه حیف اسم کبک مثل خر سرشا کرده زیر برف حیف اون جونایی که دادیم برا مقابله با داعش باید داعش پوست همتونا می کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس