مخالفت اکثر مردم آلمان با جنگ «ناموجه» اسرائیل در غزه

به رغم تلاش دولت آلمان برای دفاع از اسرائیل در پرونده شکایت به دادگاه بین‌المللی دادگستری درباره نسل کشی در غزه، اقلیت آلمانی‌ها حامی این جنگ هستند.

به گزارش مشرق، در شرایطی که سخنگوی دولت آلمان می‌گویند اسرائیل در غزه «در حال دفاع از خود است»، اکثریت مردم آلمان این جنگ را ناروا و غیرقابل توجیه می‌دانند.

نظرسنجی بنیاد آلمانی «گروه تحقیقات انتخابات» (Forschungsgruppe Wahlen) نشان می‌دهد که تنها ۲۵ درصد مردم این کشور از جنگ اسرائیل علیه غزه حمایت می‌کنند و ۶۱ درصد آلمانی‌ها اعلام کردند که اقدامات تل‌آویو را ناحق و ناروا می‌دانند.

این نظرسنجی در شرایطی انجام شده که دولت آلمان پس از جنگ اسرائیل علیه غزه، تظاهرات در حمایت از فلسطینیان را ممنوع کرد و اخیرا سخنگوی دولت آلمان خبر داده که این کشور در پرونده شکایت آفریقای جنوبی به دادگاه دادگستری بین‌المللی درباره نسل‌کشی در غزه، از اسرائیل دفاع می‌کند.

به گفته تل‌آویو حدود ۱۲۰۰ اسرائیلی در عملیات طوفان الاقصی کشته شدند، اما حداقل ۲۴۲۸۵ فلسطینی تاکنون شهید و ۶۱۱۵۴ نفر دیگر زخمی شده‌اند که ۷۰ درصد قربانیان، کودکان و زنان هستند.

حمایت‌های آلمان از اسرائیل از این جنگ سبب شده که اخیرا سفیر تل‌آویو در برلین ران پروسور آلمان را «بهترین متحد اسرائیل در اروپا» بخواند.

خبرگزاری آناتولی در گزارش امروز خود درباره نظرسنجی اخیر در آلمان نوشته که با وجود افزایش فشار افکار عمومی، دولت آلمان یکی از «قوی‌ترین حامیان حمله نظامی اسرائیل به غزه» است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس