پایان کار قاسم‌پور در ۹۷ کیلو و تلاش آذرپیرا برای رسیدن به المپیک

براساس چرخه انتخابی، امیرعلی آذرپیرا کشتی‌گیر ۹۷ کیلوگرم شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک دارد.

به گزارش مشرق، مسابقات کشتی آزاد رنکینگ جهانی به میزبانی کرواسی برگزار شد که امیرعلی آذرپیرا و کامران قاسم‌پور در وزن ۹۷ کیلوگرم روی تشک رفتند.

قاسم‌پور دارنده مدال طلای جهان در وزن ۹۲ کیلوگرم بعد از یکسال دوری در وزن ۹۷ کیلوگرم روی تشک رفت اما در نیمه‌نهایی به کایل اسنایدر آمریکایی باخت و از رسیدن به فینال بازماند. وی در این مسابقات به مدال برنز رسید تا باتوجه به نتیجه درخشان امیرعلی آذرپیرا کار سختی در چرخه داشته باشد.

آذرپیرا که با قهرمانی کشور وارد چرخه انتخابی شده بود توانست در مسابقات زاگرب با نمایش خوب و شکست اسنایدر تاریخ‌سازی کرده و جای پای خود را در وزن ۹۷ کیلوگرم محکم کند. وی با این‌ نتیجه باید برای کسب سهمیه المپیک که بهار سال آینده برگزار می‌شود تلاش کند و در صورت کسب آن به دوبنده ملی خواهد رسید.

اما وضعیت کامران قاسم‌پور با این شرایط پیچیده و متفاوت خواهد بود. در مورد این آزادکار به چند تحلیل می‌توان اشاره کرد:

* قاسم‌پور در وزن ۹۷ کیلوگرم نخواهد ماند مگر اینکه آذرپیرا نتواند در آسیا سهمیه بگیرد در این صورت با تشخیص کادر فنی ممکن است شانس رقابت در جهانی را در همین وزن داشته باشد.

* کامران قاسم‌پور طبق چرخه می‌تواند دوباره در وزن ۹۲ کیلوگرم(وزن غیر المپیکی) شرکت کند.

* فدراسیون و کادر فنی می‌تواند از اختیارات خود در خصوص وزن و مبارزات او تصمیم‌گیری کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ایرانی با غیرت IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    1 0
    هر کس از کادر فنی از جمله جناب محسن کاوه فکر میکنند که انتخاب اذرپیرا انتخاب درستی است پس او را به مسابقات اسیائی به مصاف تاج الدین اف بفرستید تا ما هم قبول کنیم انتخاب اذرپیرا منطقی است. اصلا چرا مسابقه رو در رو بین دو کشتی گیر کامران قاسمپور و اذر پیرا برگزار نمیکنید تا حرف و حدیثی باقی نماند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس